احداث اولین باغ وحش هولوگرامی جهان
کد خبر: ۲۸۶۹۶۱
تاریخ انتشار: 2023 July 31    -    ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
اولین باغ وحش هولوگرامی جهان در استرالیا با نماهای شگفت انگیز احداث شده که با بیش از ۵۰ هولوگرام، از فیل گرفته تا دایناسور، تجربه‌ای ایجاد کرده است که نمایش‌های همه‌جانبه و جلوه‌های چهار بُعدی ارائه می‌دهد.

 اولین باغ وحش هولوگرامی جهان در استرالیا با نماهای شگفت انگیز احداث شده که با بیش از ۵۰ هولوگرام، از فیل گرفته تا دایناسور، تجربه‌ای ایجاد کرده است که نمایش‌های همه‌جانبه و جلوه‌های چهار بُعدی ارائه می‌دهد.

 
 

احداث اولین باغ وحش هولوگرامی جهان

 

 

 

 به نقل از آی‌ای، استرالیا با احداث اولین باغ وحش هولوگرامی جهان، جهشی جسورانه به سوی آینده‌ی تفریحات و سرگرمی انجام داده که بسیار دیدنی است. این جاذبه که توسط ذهن‌های خلاق در شرکت اکسیوم هولوگرافیکس(Axiom Holographics) ایجاد شده است، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که باغ وحش هولوگرامی دقیقاً چیست؟ تصاویر سه بعدی واقعی از حیوانات را تصور کنید که درست جلوی چشمان شما به شکلی جادویی در هوا شناور هستند. این مانند قدم گذاشتن به دنیایی خارق‌العاده است که در آن فیل‌ها، زرافه‌ها، دایناسورها و حتی یک نهنگ عظیم ۲۵ متری با جزئیات خیره کننده پیش چشم شما زنده می‌شوند.

احداث اولین باغ وحش هولوگرامی جهان

این باغ وحش هولوگرامی با بیش از ۵۰ موجود هولوگرافیک به نمایش گذاشته شده، به یک کشتی نوح مجازی تشبیه شده است.

این باغ وحش هولوگرامی فقط یک ویترین ساده از حیوانات نیست، بلکه یک تجربه همه‌جانبه با ابعاد حماسی است. این نمایشگاه شما را به سفرهای هیجان‌انگیز، از دشت‌های وسیع صحرای آفریقا گرفته تا مناظر سرد قطب شمال و حتی به گذشته برای پرسه زدن با دایناسورها در زیستگاه‌های ماقبل تاریخ‌شان می‌برد. ضمن اینکه محیط‌های مسحورکننده اعماق دریا را نباید فراموش کرد، سفری که به شما احساس یک کاوش واقعی در اعماق اقیانوس را می‌دهد.

احداث اولین باغ وحش هولوگرامی جهان

چیزی که این باغ وحش را از هر تجربه واقعیت مجازی دیگر متمایز می‌کند، استفاده هوشمندانه از فناوری پیشرفته صفحه نمایش هولوگرافیک است. برخلاف هدست‌های واقعیت مجازی که می‌توانند دست و پا گیر باشند، این فناوری به چندین نفر اجازه می‌دهد تا همزمان این نمایش را تجربه کنند.

ضمن اینکه این تصاویر هولوگرامی حتی زمانی که بینندگان حرکت می‌کنند نیز موقعیت خود را حفظ می‌کنند.

شرکت اکسیوم هولوگرافیکس در ساخت این قلمروی خارق‌العاده سنگ تمام گذاشته است. آنها جلوه‌های ۴ بعدی و همچنین عناصری مانند باد، دما و حتی بو را برای افزایش واقع‌گرایی به این نمایش اضافه کرده‌اند.

غوطه‌وری در باغ وحش هولوگرامی

داخل این باغ وحش هولوگرافیک به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، دو تونل چشمگیر ۲۰ متری می‌بینید که با صفحه نمایش‌های پنج متری واقع در سه طرف و اتاق‌هایی با پرده‌هایی که روی هر چهار دیوار شما را احاطه کرده‌اند، تزئین شده‌اند. در حال صحبت از یک تجربه واقعاً همه‌جانبه هستیم.

اتاق‌های کوچک‌تر، ماجراجویی‌هایی به سبک اتاق‌های فرار با موجوداتی عجیب نظیر دراکولاها ارائه می‌کنند. چه کسی فکر می‌کرد که بتوان با موجودات افسانه‌ای در یک باغ وحش هولوگرامی مواجهه‌ای هیجان انگیز داشت؟

ایده احداث یک باغ وحش هولوگرامی زاییده‌ی فکر مدیر عامل این شرکت به نام بروس دل(Bruce Dell) است که همیشه می‌خواسته رویاها را به واقعیت تبدیل کند. در واقع، این جاذبه‌ی قابل توجه همین کار را انجام می‌دهد. از مشاهده‌ی یک نهنگ در اندازه واقعی گرفته تا رویارویی با موجوداتی از زمان‌ها و مناطق مختلف، یک ماجراجویی را رقم می‌زند که شبیه به هیچ چیز دیگری نیست.

بنابراین اگر روزی به شهر بریزبن در استرالیا رفتید، حتماً به این باغ وحش هولوگرامی سر بزنید. البته این شرکت برنامه‌هایی برای احداث چنین چیزی در ژاپن، آمریکا، اروپا و دیگر کشورها دارد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار