ماجرای حذف زبان انگلیسی از مدارس به کجا رسید؟
کد خبر: ۲۸۶۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
عضو کمیسیون آموزش مجلس: اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی از مدارس را نخواهیم داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی از مدارس را نخواهیم داد.

 
 
 

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش زبان‌های دیگر مانند چینی و روسی در مدارس، گفت: امروز زبان انگلیسی زبان رایج در دنیا به شمار می‌آید و قطعا کمیسیون آموزش با استفاده از بُعد نظارتی خود اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نخواهد داد.

 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش زبان‌های دیگر مانند چینی و روسی در مدارس، گفت: امروز زبان انگلیسی زبان رایج در دنیا به شمار می‌آید و قطعا کمیسیون آموزش با استفاده از بُعد نظارتی خود اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نخواهد داد.

جزئیات آموزش زبان چینی در مدارس

علیرضا پاک فطرت در مورد برخی مباحث مطرح شده در خصوص حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش سایر زبان‌ها در مدارس از طرف مسئولان آموزش و پرورش، اظهار کرد: این مسئله به هیچ عنوان ممکن نیست چراکه زبان انگلیسی به این دلیل زبان رایج در دنیا است که یادگیری آن بسیار راحت‌تر از سایر زبان‌ها است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه زبان انگلیسی به زبان علم تبدیل شده و به همین دلیل باید فراگیری آن در مدارس نیز ادامه داشته باشد، ما نباید برعکس تمام دنیا خلاف جریان آب شنا کنیم.

وی تصریح کرد: البته اضافه شدن سایر زبان‌ها به نظام آموزشی مدارس ایردی ندارد، ولی این زبان‌ها نباید جایگزین زبان انگلیسی شود، ضمن اینکه آموزش سایر زبان‌ها نیز به شکل داوطلبانه و اختیاری باشد.

حذف آموزش زبان انگلیسی به هیچ عنوان در جلسات رسمی طرح نشده است

پاک فطرت یادآور شد: البته چنین مواردی باید در شورای عالی آموزش و پرورش یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شود و تا جایی که کسب اطلاع صورت گرفته، چنین موضوعی در جلسات رسمی به هیچ عنوان طرح نشده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: کمیسیون آموزش از جایگاه نظارتی خود قطعا اجازه طرح و اجرای چنین ایده‌هایی را در آموزش و پرورش نخواهد داد و در صورتی طرح چنین مواردی در جلسات نظارتی در حضور وزیر این موضوعات را پیگیری می‌‎کنیم.

 

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
1
6
برای اینکه چشمتون در بیاد می گم: از سه سالگی بچم رو فرستادم کلاس انگلیسی و الان مثل بلبل حرف می زنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار