علائم این بیماری، روزی مد زیبایی بود
کد خبر: ۲۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: 2023 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
از جمله علائم این بیماری، سرفه مداوم با خون و تب بالا بود. کاهش اشتها، کاهش وزن و رنگ پریدگی از دیگر علائم سل بود. با کمال تعجب، این علائم سل را به نمونه‌ای کامل از مد ویکتوریایی تبدیل کرد...

علائم این بیماری، روزی مد زیبایی بود

علائم این بیماری، روزی مد زیبایی بوداختصاصی «تابناک با تو»؛ سل یکی از قدیمی‌ترین بیماری های تاریخ بشر است و در قرن نوزدهم بزرگترین بیماری کشنده در جهان بوده است. براساس برآوردها بیش از یک میلیارد نفر در طول تاریخ بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند که تقریباً از هر پنج نفر یک نفر و حدود ۴۰ درصد از مرگ و میرها در شهرهای پرجمعیت جهان براثر بیماری سل بوده‌است. به دلیل کمبود دانش علمی و قبل از ظهور آنتی‌بیوتیک‌ها، نحوه ابتلا به سل در آن زمان به طور کامل شناخته نشده بود.

علائم سل، سل را به نمونه‌ای کامل از مد ویکتوریایی تبدیل کرد!

از جمله علائم این بیماری، سرفه مداوم با خون و تب بالا بود. کاهش اشتها، کاهش وزن و رنگ پریدگی از دیگر علائم سل بود. با کمال تعجب، این علائم سل را به نمونه‌ای کامل از مد ویکتوریایی تبدیل کرد، به طوری که لاغری و رنگ پریدگی ناشی از آن مطلوب مردم عصر ویکتوریایی شناخته شد به همین دلیل قیافه آدمها در هنگام ابتلا به سل را برای خود شبیه‌سازی می‌کردند. 

علائم این بیماری، روزی مد زیبایی بود

 در این بیماری فرد وزن خود را از دست میداد و شبیه نی‌قلیون میشد. کاهش وزن درخشندگی و ماتی در پوست ایجاد می‌کرد که نمادی از زیبایی برای زنان به شمار می‌رفت. چشمها بر اثر تب درخشان‌تر میشد و گونه‌ها صورتی و لب‌های قرمز ناشی از تکرر تب در فرد، به او قیافه‌ای خیال‌انگیز شبیه نقاشی‌ها میداد. 

ظرافت و زیبایی ناشی از بیماری سل، زنان طبقات بالا را به سل‌نمایی ترغیب کرد و آنها تمایل زیادی داشتند تا چهره خود را شبیه بیماران سل، آرایش کنند. 

از آنجایی که زنان می‌توانستند از لوازم آرایشی برای ایجاد ظاهری رنگ پریده، لب‌های قرمز و گونه‌های صورتی استفاده کنند، ملکه ویکتوریا موضعی سخت‌گیرانه و قاطع در این مورد داشت، زیرا او لوازم آرایش و زنان آرایش‌کرده را مبتذل توصیف می‌کرد. این امر بسیاری از زنان را بر آن داشت که استفاده از پودر را کنار بگذارند و سعی کنند ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند.

علائم این بیماری، روزی مد زیبایی بود

قرن نوزدهم مملو از راه‌ها و ایده‌های عجیب و غریب برای افزایش ویژگی‌های طبیعی زیبایی بود؛ از میان این روش‌ها، به زنان توصیه می‌شد تا حد امکان غذای کمتری بخورند، وعده‌های غذایی شامل یک مشت توت‌فرنگی در صبحانه، نصف پرتقال برای ناهار و یک عدد گیلاس برای شام بود . به آنها توصیه میشد مقداری سوپ گرم بخورند تا قدرت برای انجام امور روزمره را حفظ کنند و در عین حال بدن خود را لاغر کنند.علاوه بر این، زنان باید هر سه ماه یکبار برای تصفیه خون خود داروهای مختلفی مصرف می‌کردند، تا شبیه بیماران سلی به نظر برسند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار