ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفستان را بیشتر نشان می‌دهد
کد خبر: ۲۸۶۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
زبان بدن روشی قدرتمند و مؤثر برای انتقال ظریف یک پیام است. در حقیقت، به همان قدرتمندی کلام است و حتی بیشتر از آن، به این شرط که بتوانید آن‌ها را به درستی با یکدیگر ترکیب کنید، مثل زمانی که سعی می‌کنید جلوی دیگران خود را با اعتماد به نفس نشان دهید. ما می‌توانیم با حالت بدن و حرکات خود به دیگران بقبولانیم که از اعتماد به نفس برخورداریم...

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)«تابناک با تو» - زبان بدن روشی قدرتمند و مؤثر برای انتقال ظریف یک پیام است. در حقیقت، به همان قدرتمندی کلام است و حتی بیشتر از آن.

زبان بدن روشی قدرتمند و مؤثر برای انتقال ظریف یک پیام است. در حقیقت، به همان قدرتمندی کلام است و حتی بیشتر از آن، به این شرط که بتوانید آن ها را به درستی با یکدیگر ترکیب کنید، مثل زمانی که سعی می کنید جلوی دیگران خود را با اعتماد به نفس نشان دهید. ما می توانیم با حالت بدن و حرکات خود به دیگران بقبولانیم که از اعتماد به نفس برخورداریم، حتی اگر در عمق وجودمان در واقع کمی مضطرب باشیم.

۱- تا جایی که می توانید تماس چشمی داشته باشید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

تماس چشمی یکی از مهم ترین و قدرتمندترین ابزارها در هنگام تعامل رو در رو با دیگران است. داشتن تماس چشمی مناسب، صداقت، صمیمیت، دسترس پذیری و توجه شما و اشتیاق تان به گوش دادن را نشان می دهد. فقط حواس تان باشد که در استفاده از آن زیاده روی نکنید. به غیر از آن، شیوه ی بسیار مؤثری است.

برعکس، نگاه به پایین هنگام صحبت با دیگران اغلب نشانه ای از نداشتن اعتماد به نفس تلقی می شود.

۲- کمی به جلو خم شوید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

هنگام صحبت با دیگران به حالت بدن خود توجه داشته باشید. این امر به ویژه زمانی مهم است که نشسته باشید، چرا که خم شدن به سمت جلو می تواند واقعاً تأثیرگذار باشد. این کار به فرد مقابل تان نشان می دهد که شما به او توجه دارید و به صحبت هایش علاقمندید. در عین حال، این حالت شما را با اعتماد به نفس نشان می دهد چون موانع میان شما و هم‌صحبت تان را کاهش می دهد یا حذف می کند.

اما خم شدن به سمت عقب، فاصله ی میان شما و شخص مقابل تان را افزایش می دهد و نشانه ی عدم توجه یا علاقه تلقی می شود.

۳- سر خود را بالا نگه دارید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

به طور کلی کسانی که با سر خم راه می روند یا با دیگران صحبت می کنند، شخصیتی درونگرا دارند. این حالت اغلب نشانه ی کمبود اعتماد به نفس تلقی می شود. برعکس، اگر با سر بالا راه برویدد یا با دیگران صحبت کنید، این کار شما را فردی با اعتماد به نفس نشان می دهد.

این حالت صداقت و صراحت فرد را هم می رساند، چرا که چیزی را پنهان نمی کند و از شفاف بودن و پی بردن دیگران به افکار و احساساتش ترسی ندارد.

۴- حالت بدن خود را باز و صاف نگه دارید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

توجه به حالت بدن خود ضروری است، به ویژه زمانی که با چالشی جدی، مثل یک جلسه یا مصاحبه ی شغلی رو به رو باشید. اگر می خواهید خود را با اعتماد به نفس نشان دهید، حالت بدن تان باید صاف باشد و آرام و راحت به نظر برسید. می توانید با عقب دادن شانه ها و بالا آوردن سر خود این کار را انجام دهید. با این کار متین اما در عین حال، با اعتماد به نفس به نظر می رسید. اما وقتی حالت بدن تان خمیده و منقبض و شانه هایتان رو به جلو و سرتان رو به پایین باشد، بدون اعتماد به نفس، خجالتی و مضطرب به نظر می رسید.

از سویی دیگر، در حالت بدن باز، پاها هم اندکی از یکدیگر فاصله دارند. این امر در مورد دست ها هم صدق می کند، چون نشان می دهد شما فرد صریحی هستید و به صحبت های فرد مقابل تان توجه دارید. برعکس، حالت بدن بسته، با دست ها و پاهای قفل شده در هم یا بسیار نزدیک به یکدیگر، تصویری معکوس ایجاد می کند.

۵- دست هایتان را در دید بگذارید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

اگر می خواهید خود را به کسی با اعتماد به نفس نشان دهید، نباید دست های خود را در جیب بگذارید. این کار در جلب اعتماد دیگران هم مؤثر است. گذاشتن دست ها در جیب باعث می شود مضطرب، بدون اعتماد به نفس و نیازمند به پنهان کردن چیزی یا حفظ کردن فاصله تان با دیگران به نظر برسید. به همین دلیل، بهتر است دست هایتان را در دید و در حالتی آرام و راحت نگه دارید.

وقتی کسی احساس اعتماد به نفس می کند، آگاهانه یا غیرآگاهانه، فاصله ی میان انگشتان دستان او معمولاً بیشتر است، اغلب انگشت شست خود را اندکی بیشتر بلند می کند و نوک انگشتانش را به هم نزدیک تر می کند.

۶- پاهای خود را رو به کسی بگذارید که با او صحبت می کنید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

شاید چیزی جزئی و ساده و حتی بی اهمیت به نظر برسد، اما حالت و جهت پاهایتان هم هنگام صحبت با دیگران اهمیت دارد. به خاطر داشته باشید که هر چه با بدن خود انجام می دهید در حقیقت پیامی در خود دارد و پاها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

اعتقاد بر این است که بیشتر افراد پاهای خود را اغلب رو به کسی می گذارند که بیشترین آشنایی را با او دارند، مانند یک دوست صمیمی، یا کسی که او را به عنوان رهبر قبول دارند. بر همین اساس، باید پاهای خود را کنار هم و صاف نگه دارید. با این کار نشان می دهید که به صحبت های فرد مقابل خود علاقمند هستید. این حالت همچنین باعث می شود بیشتر با اعتماد به نفس به نظر برسید. برعکس، اگر جهت پاهایتان رو به بیرون باشد، ممکن است نشانه ی اضطراب، عدم راحتی یا حتی عجله داشتن و میل به ترک گفتگو تلقی شود.

۷- کمی لبخند بزنید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

بر اساس تحقیقات، کسانی که هنگام گفتگو با دیگران اندکی لبخند می زنند و ابروهای خود را کمی بالا می برند، اغلب حس همدلی و اعتماد بیشتری در فرد مقابل خود ایجاد می کنند.

به طور کلی، زمانی که به دنبال حمایت هستیم یا سعی می کنیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، به دنبال کسی می گردیم که صمیمی و مشتاق به صحبت به نظر برسد، نه کسی که آزاردهنده، معذب یا سرد به نظر می آید. به همین دلیل چنین حرکات ساده ای می تواند هنگام صحبت با دیگران بسیار مؤثر باشد.

۸- فضای مورد نیازتان را اشغال کنید

ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می‌دهند (طلا)

اگر احساس کمبود اعتماد به نفس می کنید یا در موقعیت به خصوصی احساس معذب و مضطرب بودن کنید، ممکن است میل به جمع کردن خودتان پیدا کنید. با این کار شاید کمتر ترسناک به نظر برسید، اما اعتماد به نفس تان هم کمتر از چیزی که واقعاً هست به نظر می رسد.

گر می خواهید با اعتماد به نفس به نظر برسید، سعی کنید فضای مورد نیازتان را اشغال کنید و با استفاده از آن هم احساس راحتی کنید. این کار نشانه ی راحتی و اعتماد به نفس تلقی می شود.

منبع: طلا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
1
ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار