درآمد خانمم بالاست اما دریغ از ذره‌ای کمک مالی به من!
کد خبر: ۲۸۶۴۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
من در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم و حقوقم پایین است. حتی چند وقتی است که بعدازظهرها برای این که درآمدم کفاف هزینه‌های زندگی‌مان را بدهد، یک شیفت دیگر هم کار می‌کنم.

مخاطبی برای روزنامه خراسان نوشته:  من در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم و حقوقم پایین است. حتی چند وقتی است که بعدازظهرها برای این که درآمدم کفاف هزینه‌های زندگی‌مان را بدهد، یک شیفت دیگر هم کار می‌کنم. خانمم هم شاغل است و با درآمد بالا. برای خودش خوب خرج می‌کند، اما به من و برای زندگی‌مان، ذره‌ای کمک نمی‌کند. دلگیرم از او. چه کنم؟

 
 

مشاور این روزنامه در پاسخ گفته: مخاطب ‌گرامی، به نکاتی در پیامک‌تان اشاره کردید که در نهایت به قول خودتان باعث دلگیر شدن یا همان ایجاد فاصله عاطفی میان شما و همسرتان شده است. با توجه به اشتغال‌ شما و همسرتان برای تامین هزینه‌های زندگی، رابطه‌ای گرم بین دو طرف شکل نگرفته و بیان انتظارات از همدیگر به ‌صورت صمیمانه رخ نداده است. زوج‌ها باید بتوانند نیازهای همسرشان را مانند نیازهای خود درک کنند و از خود محوری‌شان بکاهند. با این حال، چند توصیه به شما دارم.

 

 کشف چرایی کمک ‌نکردن همسرتان به شما

 

درست است که مرد وظیفه دارد خرجی بدهد ،ولی باید در زندگی‌مشترک تعامل وجود داشته باشد. زمانی‌ که زن و مرد به یکدیگر اعتماد متقابل داشته باشند و در قضاوت درباره هم منصف باشند، بیشتر احتمال دارد که رفتارهای مثبت انجام دهند و از رفتار منفی اجتناب کنند و در نتیجه زندگی شیرین‌تر خواهد بود. این‌ که چرا همسر شما در زندگی ‌مشترک درآمدش را در اختیارتان قرار نمی‌دهد، باید بررسی شود. شاید به شیوه پس‌انداز شما اعتماد ندارد یا شما را فردی ولخرج می‌داند. هرچه زودتر باید درباره مسائل مالی و اولویت‌ها در خرج کردن با یکدیگر صحبت کنید تا شفاف سازی لازم صورت گیرد.

 نارضایتی‌تان را در گفت ‌وگو ابراز کنید

وقتی شریک زندگی شما به شیوه‌ای رفتار می‌کند که از آن ناراحت هستید، راه‌حل این است که نارضایتی خود را ابراز و برای یافتن راه‌حل مناسب با هم گفت‌وگو کنید. درباره مسائل اقتصادی خانواده و این که چگونه درآمدهایتان را خرج کنید، با هم صحبت کنید و در مذاکره به دنبال یک نتیجه عادلانه باشید. از آن‌ جایی که این قبیل مسائل می‌توانند تنش‌زا شوند، توصیه می‌شود وقت و جای مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

 شاید خانم‌تان از بی‌مسئولیت ‌شدن شما می‌ترسد

بعضی زن‌ها فکر می‌کنند اگر درآمدشان را به درآمد خانواده تزریق کنند، به تدریج باعث تنبلی و بی‌مسئولیت شدن شوهرشان می‌شوند یا بعضی از مردها فکر می‌کنند که همسرشان درآمدش را برای چیزهای کم ارزش هزینه می‌کند. برای خنثی کردن این تصورات، از برنامه‌ریزی کمک بگیرید. یعنی مشخص کنید هر کدام از شما می‌خواهید درآمدتان را در چه زمینه‌ای از اقتصاد خانواده خرج کنید. برای مثال تعیین کنید کرایه خانه از حقوق کدام‌تان پرداخت شود یا خرید خانه به عهده کدام‌تان باشد. درباره برنامه‌های‌تان صحبت کنید و به قول معروف سنگ‌های‌تان را با هم وا بکنید تا بتوانید در بلندمدت به آن وفادار بمانید.

نویسنده: دکتر حسین شرافتی| ‌ روان‌شناس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
8
جدا شین . این زندگی مشترک نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
9
اين كه اسمش عشق و زن و شوهري نيست.
همیار بیمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
0
6
بابا این چرت و پرتا چیه میگید.
وقتی طرف حرف نمیفهمه نمیفهمه
برو باهاش صحبت کن معنی نداره.
چون گیر نا اهلش نیفتادید.
زندگی واقعی با نوشته های شما و کتابها خیلی فرق میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار