عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها
کد خبر: ۲۸۶۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
عجایب هند که یکی از بزرگترین کشور‌های جهان با جمعیتی بالغ بر ۱.۳ میلیارد نفر و وسعتی حدود ۳.۳ میلیون کیلومتر مربع است موارد متنوعی را در برمی‌گیرد. هند به عنوان یکی از تمدن‌های باستانی برجسته جهان شناخته می‌شود و تاریخی کهن در حوزه علم، هنر، فلسفه و معماری دارد. با ما در دلتامگ همراه باشید تا عجایب هند را در کنار هم مرور کنیم.

عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها (دلتا)

عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها (دلتا)«تابناک با تو» - کشور هندوستان تنوعی بی‌نظیر از ادیان و رسوم و زبان‌های مختلف را در خود جا داده است که از تاریخ کهن این سرزمین نشأت می‌گیرد.

عجایب هند که یکی از بزرگترین کشور‌های جهان با جمعیتی بالغ بر ۱.۳ میلیارد نفر و وسعتی حدود ۳.۳ میلیون کیلومتر مربع است موارد متنوعی را در برمی‌گیرد. هند به عنوان یکی از تمدن‌های باستانی برجسته جهان شناخته می‌شود و تاریخی کهن در حوزه علم، هنر، فلسفه و معماری دارد. با ما در دلتامگ همراه باشید تا عجایب هند را در کنار هم مرور کنیم.

کشور هند مهد ادیان گوناگونی از جمله هندوئیسم، بودیسم، جینیسم و سیک به شمار می‌رود. عجایب هند از تنوع و تعدد مذاهب و فرهنگ‌های گوناگون این کشور در طول تاریخ نشأت می‌گیرد. در هندوستان با آئین و رسوم و مناظری آشنا خواهید شد که در جا‌های دیگر دنیا یافت نمی‌شوند. برخی از عجایب هند عبارتند از:

کتک زدن مردان در جشن هولی

از عجایب هند مراسم متنوعی است که بنا بر مناسبت‌های گوناگون در این کشور برگزار می‌شود. مراسمی که به شکلی چشم‌گیر سرشار از رنگ و نور و طراوت هستند. این مراسم توسط اکثریت جمعیت این کشور به رسمیت شناخته می‌شوند و سهم بزرگی در توریسم هند بر عهده دارند. یکی از معروف‌ترین مراسم هند، جشن هولی یا مراسم رنگ‌هاست که در آن مردم با پاشیدن رنگ‌های شاد به یکدیگر این آئین را برگزار می‌کنند.

مراسم هولی چیست؟

هولی یکی از پر جنب و جوش‌ترین و رنگارنگ‌ترین فستیوال‌هایی است که در هند جشن گرفته می‌شود و می‌توان آن را از عجایب هند دانست. این جشن که با نام «جشن رنگ‌ها» نیز شناخته می‌شود، نمادی از فرا رسیدن بهار و پیروزی خیر بر شر است. جشن هولی با اشتیاق و شادی بی‌نظیر توسط مردم در هر سن و پیشینه‌ای برگزار می‌شود.

آماده سازی مراسم چند روز قبل از جشن هولی شروع می‌شود. مردم خانه‌های خود را تمیز می‌کنند و چوب و دور ریختنی‌های خود را جمع‌آوری می‌کنند تا در شب قبل از هولی، که به هولیکادهان معروف است، با آن‌ها آتشی روشن کنند.

در روز جشن هولی، مردم گرد هم می‌آیند و از پودر‌های رنگی به نام «گلال» و آب استفاده می‌کنند تا بر روی یکدیگر رنگ بپاشند. در برخی نقاط، جشن‌های هولی برای روز‌ها ادامه دارد و مردم با موسیقی سنتی می‌رقصند و از تنقلات و شیرینی‌های خوشمزه لذت می‌برند.

هولی زمان اتحاد و شادی، شکستن موانع طبقه، سن و موقعیت اجتماعی است. این جشن مردم را گرد هم می‌آورد و حس اجتماع و با هم بودن را در آن‌ها تقویت می‌کند.

اما یکی از عجایب هند در باره این مراسم رسمی است که با نام “Chappan Bhog” در شمال هند برگزار می‌شود. در این مراسم، زنان با چوب به مردانی که از قبل لباس زنانه به تن کرده‌اند، حمله کرده و تنها وسیله دفاع مرد یک تکه سپر چرمی است که روی سر و صورت خود قرار می‌دهد.

عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها (دلتا)

افراد این نواحی به اعتقاد دارند که چنین مراسمی به یاد حمله زنان روستای همسر کریشنا به او و دوستانش انجام می‌شود. زمانی که کریشنا و دوستانش به روستای همسرش رادا رفتند، زنان با چوب آن‌ها را محاصره کرده و با کتک زدن از رنگ پاشیدن آن‌ها جلوگیری کردند.

دهکده دوقلو‌ها

یکی دیگر از عجایب هند وجود دهکده‌ای به نام کودینی است. روستایی منحصر به فرد در ناحیه مالاپورام در ایالت کرالا در جنوب هند. این روستا به دلیل تعداد زیاد دوقلوهایش توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است و اغلب به عنوان “دهکده دوقلوها” شناخته می‌شود.

زاد و ولد دوقلو‌ها در کودینی اولین بار در دهه ۱۹۷۰ مورد توجه قرار گرفت و کم‌کم به عنوان یکی از عجایب هند بر سر زبان‌ها افتاد. از آن زمان، این دهکده همچنان به ثبت تعداد شگفت انگیز دوقلو‌ها ادامه داده است و محققان و دانشمندان بسیاری را از سراسر جهان برای مطالعه علل این اتفاق به هندوستان کشانه است.

در حالی که دلایل دقیق تعداد بالای تولد‌های دوقلو در Kodini به طور کامل شناخته نشده است، محققان معتقدند که ژنتیک و عوامل ارثی نقش مهمی در این پدیده ایفا می‌کند.

این روستا هویت منحصر به‌فرد خود را پذیرفته است و اکنون میزبان جشنواره‌ها و رویداد‌هایی دربره دوقلو‌ها است و همین مسأله کودینی را به نمادی از عجایب هند بدل کرده است.

دهکده شانی دهکده‌ای بدون در

یکی دیگر از عجایب هند دهکده شانی شینگناپور است که در ایالت ماهاراشترا در هند واقع شده است. چیزی که این روستا را متمایز کرده است، رسمی مبنی بر نداشتن در یا قفل بر روی خانه‌هاست. این ویژگی متمایز توجه مردم محلی و گردشگران را به خود جلب کرده است و آن را به مقصدی مشهور برای کسانی‌که برای دیدن عجایب هند به این کشور رفته‌اند، بدل کرده است.

عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها (دلتا)

طبق باور مردمان این روستا، روستای شانی به الهه شانی اختصاص دارد که خدای عدالت شناخته می‌شود و توسط جامعه محلی بسیار مورد احترام است. گفته می‌شود که قدرت لرد شانی روستا را از دزدی و جنایت محافظت کرده و نیاز به در و قفل خانه‌ها را از بین می‌برد.

سنت نداشتن در و قفل در شانی شینگناپور به نسل‌ها قبل برمی‌گردد و عمیقاً ریشه در ایمان و اعتماد روستاییان به قدرت‌های محافظ لرد شانی دارد. اهالی اعتقاد راسخ دارند که هیچ دزد و جنایتکاری نمی‌تواند به دلیل نگاه هوشیارانه ایزد وارد روستا شود و یا مرتکب عمل خلافی شود.

یکی دیگر از عجایب هند درباره این روستا معبد شانی شینگناپور است که به لرد شانی اختصاص دارد و سالانه هزاران نفر را از سراسر هند برای زیارت به این روستا می‌کشاند.

دریاچه اسکلت‌ها

از دیگر عجایب هند دریاچه‌ای در این کشور است به نام روپکوند که به عنوان دریاچه اسکلت‌ها نیز شناخته می‌شود. این دریاچه در ایالت اوتاراکند هند در ارتفاع تقریبی ۵۰۲۹ متری (۱۶۴۹۹ فوت) از سطح دریا واقع شده است. چیزی که روپکوند را از عجایب هند می‌سازد وجود صد‌ها اسکلت انسانی است که در اطراف دریاچه و اعماق آن به چشم می‌خورد. منشا این اسکلت‌ها برای قرن‌ها یک راز باقی ماند تا اینکه تحقیقات علمی مدرن تا حدودی بر معما روشن شد.

عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها (دلتا)

با توجه به مطالعات و بررسی‌های مختلف، اعتقاد بر این است که قدمت اسکلت‌ها به قرن نهم پس از میلاد می‌رسد. تئوری اصلی نشان می‌دهد که افرادی که بقایای اسکلت‌های آن‌ها در روپکوند موجود است، بخشی از یک گروه زائر یا ارتشی بودند که در حین سفر به منطقه روپکوند بر اثر طوفان تگرگ یا کولاک ناگهانی به این سرنوشت غم‌انگیز دچار شدند. با ذوب شدن یخ‌های اطراف Roopkund به دلیل تغییرات آب‌وهوایی، اسکلت‌ها دوباره ظاهر شدند.

روپکوند به عنوان یکی از عجایب هند، همچنان تخیل مسافران، محققان و ماجراجویان زیادی را به خود جلب کرده است.

ستون معلق لپاکشی

این ستون که همچنین به عنوان “ستون ویلانکانی” شناخته می‌شود، از عجایب هند به شمار می‌رود که در معبد Veerabhadra در Lepakshi، آندرا پرادش، هند واقع شده است. این معبد تاریخی که به لرد شیوا تقدیم شده است، در طول امپراتوری ویجایاناگارا در قرن شانزدهم ساخته شده است.

عجایب هند: از شهر دوقلو‌ها تا دریاچه اسکلت‌ها (دلتا)

جاذبه اصلی معبد ستون گرانیتی عظیم آن است که به نظر می‌رسد بدون هیچ تکیه گاه قابل مشاهده‌ای از سقف آویزان شده است. این ستون به عنوان شاهدی بر مهارت‌های مهندسی و معماری استثنایی صنعتگران آن دوران است.

بازدیدکنندگان از سراسر جهان می‌آیند تا شاهد این شگفتی الهام‌بخش باشند و از نبوغ معماری باستانی هند شگفت زده شوند. ستون معلق لپاکشی همچنان نمادی از میراث فرهنگی غنی هند و نمونه‌ای جذاب از آثار باستانی در عجایب هند است.

 

 

برچسب ها: عجایب ، هند ، دوقلو ، اسکلت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
4
1
چه جوری حرکت انجام حرکات موزون زن بی حجاب هندی اشکال نداره؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار