راز پتوهای آلومینیومی قربانیان بلایای طبیعی
کد خبر: ۲۸۵۹۵۱
تاریخ انتشار: 2023 July 20    -    ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
هنگامی که بدن شما به طور محافظت نشده، در معرض سرمای شدید، باد یا باران قرار می‌گیرد، نمی‌تواند به اندازه کافی گرما تولید و جان شما را حفظ کند. در شرایط بحرانی قرار گرفتن در معرض محیط خطرزا...

راز کاورهای آلومینیومی قربانیان بلایای طبیعی

راز پتوهای آلومینیومی قربانیان بلایای طبیعیاختصاصی «تابناک با تو»؛ پس از فاجعه زلزله در جنوب ترکیه و شمال سوریه، حتما متوجه شدید که چگونه اکیپ‌های امداد و نجات و پدافند غیرنظامی به جای پوشش‌های سنتی، بازماندگان زلزله را که چندین روز در محاصره ویرانی قرار داشتند، با کیسه‌های براق عجیب می‌پوشاندند. این کیسه‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند و برای کمک به زنده ماندن بدن پس از یک فاجعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

این پتوها به عنوان پتوهای اضطراری یا فضایی شناخته می‌شوند، آنها فویل پلاستیکی هستند که با آلومینیوم بازتابنده مادون قرمز، که به طور علمی به آنها aluminized Mylar گفته می‌شود، پوشانده شده‌اند.

ناسا برای نخستین‌بار در سال ۱۹۷۳، از آن برای کمک به کاهش دمای ایستگاه فضایی اسکای‌لب که دمای آن ۵۴ درجه بود، به منظور حفظ مواد غذایی و تجهیزات داخلی استفاده کرد.

راز کاورهای آلومینیومی قربانیان بلایای طبیعی

هنگامی که بدن شما به طور محافظت نشده، در معرض سرمای شدید، باد یا باران قرار می‌گیرد، نمی‌تواند به اندازه کافی گرما تولید و جان شما را حفظ کند. در شرایط بحرانی قرار گرفتن در معرض محیط خطرزا، اندام‌های حیاتی بدن را با مشکل مواجه می‌کند. این پتوها از کاهش گرمای بدن جلوگیری می‌کنند و باعث حفظ گرما می‌شوند. این لایه پلاستیکی بسیار نازک از ورود هرگونه باد یا سایر عناصر آب و هوایی به بدن جلوگیری می‌کند و تعادل دما در بدن را برقرار می‌نمایند.

استفاده از کاورهای اضطراری در بلایا بسیار پرطرفدار است و در بین مهاجرانی که در طول سفر شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند، به دلیل وزن و هزینه کم آن بسیار رایج است.

راز کاورهای آلومینیومی قربانیان بلایای طبیعی

 

راز کاورهای آلومینیومی قربانیان بلایای طبیعی

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار