کشف دیوانه‌کننده کشاورز آمریکایی
کد خبر: ۲۸۵۱۷۸
تاریخ انتشار: 2023 July 18    -    ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
 اوایل سال جاری، مردی از کنتاکی حین حفاری در مزرعه خود با بزرگ‌ترین شگفتی زندگی‌اش روبرو شد: گنجینه‌ای با بیش از ۷۰۰ سکه از دوران جنگ داخلی آمریکا.
 اوایل سال جاری، مردی از کنتاکی حین حفاری در مزرعه خود با بزرگ‌ترین شگفتی زندگی‌اش روبرو شد: گنجینه‌ای با بیش از ۷۰۰ سکه از دوران جنگ داخلی آمریکا.
 
«گنجینه‌ی بزرگ کنتاکی» شامل صدها قطعه طلای ایالات متحده مربوط به سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۳ و تعداد انگشت‌شماری سکه نقره می‌شود. در یک ویدیوی کوتاه، مردی که این گنجینه را کشف کرده (هویت شخص یابنده و مکان دقیق این کشف فاش نشده است) در حالی که دوربینش را به سمت آثار حفرشده نشانه گرفته می‌گوید: «این دیوانه‌کننده‌ترین اتفاق تمام عمر من است: اینها همه سکه‌های طلای ۱ دلاری، ۱۰ دلاری و ۲۰ دلاری هستند».
 
کشف دیوانه‌کننده کشاورز آمریکایی
 
به گفته‌ی شرکت سکه‌شناسی (NGC) که اصالت سکه‌ها را تأیید کرده است و GovMint که سکه‌ها آنجا فروخته شدند، ۹۵ درصد این گنجینه از دلارهای طلا، همراه با ۲۰ سکه لیبرتی ۱۰ دلاری و هشت سکه لیبرتی ۲۰ دلاری تشکیل شده است. کمیاب‌ترین آن‌ها، سکه لیبرتی طلای ۱ انسی ۲۰ دلاری P-۱۸۶۳ است. تنها یکی از این سکه‌ها می‌تواند در حراج، قیمت شش رقمی داشته باشد و گنجینه بزرگ کنتاکی ۱۸ عدد از آن‌ها را دارد.
 
 
 
وب سایت NGC اشاره می‌کند که سکه ۲۰ دلاری لیبرتی که از سال ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۷ در گردش بوده است، پس از کشف طلا در کالیفرنیا توسط وزارت خزانه‌داری ضرب شده است. سکه‌های ۲۰ دلاری لیبرتی موجود در این گنجینه حتی نادرتر هستند چون شامل عبارت «In God We Trust» (به خدا اطمینان داریم) نمی‌شوند که سال ۱۸۶۶ پس از پایان جنگ داخلی اضافه شد. 
 
نکته مهمتر این است که این گنجینه اطلاعات ما را درباره‌ی تاریخ آمریکا در جریان یک دوره‌ی بسیار پرفراز و نشیب بالا می‌برد.
رایان مک‌نات، باستان‌شناس جنگ از دانشگاه جورجیای جنوبی که اخبار این گنجینه را شنیده، اما آن را ندیده است، در ایمیلی به Live Science گفته است: «با توجه به دوره زمانی و موقعیت مکانی گنجینه در کنتاکی که آن زمان بی‌طرف بوده، کاملاً ممکن است پیش از یورش جان هانت مورگان از ژوئن تا ژوئیه ۱۸۶۳ آنجا دفن شده باشد.»
 
شایعه شده است که بسیاری از ثروتمندان کنتاکی مبالغ هنگفتی را دفن کرده‌اند تا از دزدیده شدن آن توسط کنفدراسیون جلوگیری کنند. جیمز لنگستاف نامه‌ای از خود به جا گذاشته با این مضمون که خودش ۲۰ هزار دلار سکه در ملک خود در پادوکا دفن کرده، ویلیام پتیت سکه‌های طلا به ارزش ۸۰ هزار دلار را نزدیک لکسینگتون دفن کرده و سربازان کنفدراسیون که به دلیل سرخک قرنطینه شده بودند، کل دستمزد پرداختی را دزدیدند و آن را در غاری در کامبرلند گپ پنهان کردند. هیچ یک از دارایی‌های پنهان‌شده، هرگز پیدا نشده‌اند. 
 
مک‌نات می‌گوید: «با توجه به اینکه سکه‌های این گنجینه ارز فدرال هستند، ممکن است نتیجه‌ی معاملات یک کنتاکیایی با دولت فدرال باشند. معاملاتی که عاقلانه بوده که از حزب مهاجم کنفدراسیون پنهان شوند.» بسیاری از آمریکاییان متاثر از جنگ داخلی، مخفی کردن اجناس و اشیاء قیمتی‌شان را تجربه کردند. 
 
به گفته‌ی مک‌نات، بیشتر آثار تاریخی یافت‌شده در زمین‌های خصوصی در نهایت روانه‌ی بازار می‌شوند یا بدون مشورت باستان‌شناسی جمع‌آوری می‌شوند: «به عنوان یک باستان‌شناس جنگ، این از دست دادن اطلاعات بسیار ناامیدکننده است.» گنجینه‌ها دارای اطلاعات باورنکردنی در مورد فردی هستند که آن‌ها را جمع‌آوری کرده و پنجره‌ای از تاریخ را به روی باستان‌شناسان باز می‌کنند. 
 
یافته‌های تاریخی مانند این در زمین‌های خصوصی در ایالات متحده نیازی به گزارش دادن به باستان‌شناس ندارند. اما مک‌نات که روابط نزدیکی با زمین‌داران دارد، معتقد است آموزش و اطلاع‌رسانی، کلید کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گنجینه‌های نادر سکه است. 
 

مک‌نات می‌گوید: «این کاملاً به مالک زمین بستگی دارد، اما عدم تعامل با یک باستان‌شناس به معنی از دست رفتن همیشگی تصویری از گذشته است.»

فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار