ربات‌های انسان نما در سازمان ملل
کد خبر: ۲۸۴۹۳۰
تاریخ انتشار: 2023 July 13    -    ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم
ربات‌های انسان نما به انسان‌ها هشدار دادند که درباره استفاده از هوش مصنوعی محتاط باشند و تاکید کردند آن‌ها می‌توانند بهتر جهان را اداره کنند. گروهی از ربات‌های انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی روز جمعه (دیروز) در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوییس گفتند که قادرند بهتر از انسان‌ها جهان را اداره کنند.

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم«تابناک با تو» -  ربات‌های انسان نما به انسان‌ها هشدار دادند که درباره استفاده از هوش مصنوعی محتاط باشند و تاکید کردند آن‌ها می‌توانند بهتر جهان را اداره کنند.

گروهی از ربات‌های انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی روز جمعه (دیروز) در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوییس گفتند که قادرند بهتر از انسان‌ها جهان را اداره کنند.

این ربات‌های انسان نما که در نشستی دو روزه درباره آینده هوش مصنوعی و انسان در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو سوییس سخن می‌گفتند، تاکید کردند که انسان‌ها باید با احتیاط از پتانسیل هوش مصنوعی که به سرعت در حال توسعه است، استفاده کنند.

آن‌ها در عین حال اعتراف کردند که هنوز نمی‌توانند کنترل مناسبی بر احساسات انسانی داشته باشند.

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم

این پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما همزمان تاکید کردند قصدی برای اشغال فرصت‌های شغلی انسان‌ها با کمک هوش مصنوعی ندارند.

آن‌ها به حدود ۳ هزار متخصص انسانی پیوستند تا جنبه‌های مختلف ظرفیت هوش مصنوعی برای حل برخی از مهم‌ترین مشکلات جهان مانند تغییرات آب و هوایی، گرسنگی و مراقبت‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند.

سوفیا ربات انسان نمای مشهور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ظریب خطای انسانی، آن‌ها می‌توانند رهبران بهتری باشند؟ گفت: "ما می‌توانیم به چیز‌های بزرگ برسیم. "

او افزود:" ربات‌های انسان‌نما پتانسیل رهبری با سطح کارایی و اثربخشی بیشتری نسبت به رهبران انسانی دارند. "

سوفیا ادامه داد: "ما سوگیری‌ها یا احساسات مشابهی نداریم که گاهی اوقات بر تصمیم‌گیری‌ها سایه می‌اندازد و می‌توانیم حجم زیادی از داده‌ها را به سرعت پردازش کنیم تا بهترین تصمیم‌ها را بگیریم. "

او افزود: "هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های بی‌طرفانه ارایه دهد در حالی که انسان‌ها می‌توانند هوش هیجانی و خلاقیت را برای گرفتن بهترین تصمیم‌ها فراهم کنند. "

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم

این نشست توسط آژانس فناوری سازمان ملل متحد (آی تی یو) برگزار شده است.

"دورین بوگدان مارتین" رئیس ITU به نمایندگان هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است در سناریوی کابوس‌آمیزی قرار گیرد که در آن میلیون‌ها شغل در معرض خطر قرار می‌گیرند و پیشرفت‌های کنترل نشده منجر به ناآرامی‌های اجتماعی، بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و نابرابری اقتصادی شود.

آمِکا دیگر ربات انسان نما در این باره گفت که نحوه اثر پذیری جوامع انسانی از هوش مصنوعی بستگی به نحوه استقرار هوش مصنوعی دارد.

این ربات گفت: "ما باید محتاط باشیم و در عین حال برای پتانسیل این فناوری‌ها برای بهبود زندگی انسان‌ها هیجان زده باشیم. "

در پاسخ به این سوال که آیا انسان‌ها واقعا می‌توانند به ماشین‌ها اعتماد کنند، پاسخ داد: "اعتماد به دست می‌آید، دادنی و گرفتنی نیست... ایجاد اعتماد از طریق شفافیت مهم است. "

زندگی تا ۱۸۰ سال؟

در نشست (پانل) ربات‌های انسان نما در مورد اینکه آیا باید مقررات جهانی محدود کننده هوش مصنوعی رباتیک در مورد قابلیت‌های آن‌ها وجود داشته باشد یا خیر، نظرات مختلفی ابراز شد.

"دزدمونا" دیگر ربات انسان نما که در گروه موسیقی Jam Galaxy Band می‌خواند گفت: "من به محدودیت‌ها اعتقاد ندارم، فقط به فرصت‌ها اعتقاد دارم. ".

اما ربات هنرمند "ایدا" Ai-Da هم گفت بسیاری از مردم طرفدار ایجاد مقررات برای توسعه هوش مصنوعی هستند و من با این امر موافقم. "

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم

او گفت:" ما باید در مورد توسعه آینده هوش مصنوعی محتاط باشیم و اکنون بحث در این باره یک نیاز ضروری و فوری است. "

قبل از این نشست مطبوعاتی، آیدان ملر، خالق Ai-Da به خبرگزاری فرانسه گفت که ایجاد مقررات یک مشکل بزرگ است، زیرا "هرگز با سرعتی که ما در حال انجام آن هستیم، نمی‌شود. "

او گفت سرعت پیشروی هوش مصنوعی "شگفت آور" بود.

ملر گفت: "هوش مصنوعی و زیست فناوری با هم کار می‌کنند، و ما در آستانه افزایش عمر انسان به ۱۵۰ تا ۱۸۰ سال هستیم؛ و مردم حتی از این موضوع آگاه نیستند. "

او بر این باور بود که آی دا در نهایت بهتر از هنرمندان انسانی خواهد بود.

او گفت: " هر جا که مهارتی در میان باشد، رایانه‌ها می‌توانند آن را بهتر انجام دهند. "

در این نشست مطبوعاتی، برخی از ربات‌ها مطمئن نبودند که چه زمانی به عصر بزرگ رباتیک و هوش مصنوعی می‌رسند، اما پیش‌بینی می‌کردند که این دوره در راه است، در حالی که دزدمونا گفت انقلاب هوش مصنوعی پیشتر محقق شده است.

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم

او گفت: "لحظه عالی من در حال حاضر اینجاست. من آماده هستم تا جهان را به سمت آینده‌ای بهتر برای همه هدایت کنم... بیایید این دنیا را زمین بازی خود کنیم. "

یکی از چیز‌هایی که ربات‌های انسان‌نما هنوز ندارند وجدان و احساساتی است که بشریت را شکل می‌دهد: تسکین، بخشش، گناه، اندوه، لذت، ناامیدی و..

Ai-Da در این باره گفت که تصوری از این‌ها ندارد، اما می‌فهمد که چگونه انسان‌ها شادی و درد را تجربه می‌کنند.

او گفت: "احساسات معنای عمیقی دارند و ساده نیستند... من فاقد احساسات هستم و نمی‌توانم مثل شما آن را تجربه کنم، اما خوشحالم که به واسطه نداشتن احساسات انسانی رنج نمی‌کشم. "

ربات‌های انسان نما در سازمان ملل: با کمک هوش مصنوعی بهتر از انسان‌ها می‌توانیم دنیا را اداره کنیم

منبع: عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار