چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟
کد خبر: ۲۸۴۷۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 11    -    ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کیت میدلتون، که اکنون همسر ولیعهد بریتانیا است، در مراسم زیادی با یک نیم‌تاج بسیار زیبا دیده شده که اغلب این انتخاب را به دلیل ادای احترام او به مادرشوهرش، پرنسس دایانا، می‌دانند.

«تابناک با تو» - کیت میدلتون، که اکنون همسر ولیعهد بریتانیا است، در مراسم زیادی با یک نیم‌تاج بسیار زیبا دیده شده که اغلب این انتخاب را به دلیل ادای احترام او به مادرشوهرش، پرنسس دایانا، می‌دانند. اما تاریخچه این نیم‌تاج محبوب کیت میدلتون بسیار خواندنی است و به جز او و پرنسس دایانا ، ملکه الیزابت و مادربزرگش ملکه مری هم از این نیم‌تاج استفاده می‌کردند.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

نام این نیم‌تاج زیبا که اکنون کیت میدلتون از آن استفاده می‌کند، The Queen Mary Lover’s Knot Tiara است. این نیم‌تاج در واقع به دستور ملکه مری، مادربزرگ ملکه الیزابت، ساخته شده‌است.

ملکه مری برای سفارش این نیم‌تاج از یک نیم‌تاج بسیار قدیمی که قبلا در خانواده سلطنتی انگلستان بود الهام گرفته بود. نیم‌تاجی زیبا که متعلق به عمه او، دوشس بزرگ مکلنبورگ- استرلیتز بود.

اما ملکه مری می‌دانست امکان این‌که نیم‌تاج به او ارث برسد و یا به نحوی بتواند آن‌را تصاحب کند وجود ندارد. بنابراین در سال ۱۹۱۳ از جواهرساز سلطنتی، گارارد، درخواست کرد تا نیم‌تاجی مشابه آن برایش بسازد.

تاریخچه نیم‌تاج اصلی Cambridge Lover’s Knot Tiara

نام نیم‌تاج اصلی The Cambridge Lover’s Knot Tiara بوده‌است. این نیم‌تاج حدود سال 1818 وارد خانواده سلطنتی انگلستان شده‌بود. یکی از پسران پادشاه جورج سوم با شاهزاده‌ای آلمانی از خانواده آگوستا ازدواج می‌کند. این نیم‌تاج احتمالا هدیه‌ای از طرف خانواده آگوستا به دخترشان بوده‌است.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

شاهزاده خانم از این نیم‌تاج در مراسم مهمی استفاده‌می‌کرده، که یکی از مهم‌ترینشان تاجگذاری خواهرزاده‌اش ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۸ بوده‌است.

 

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

در سال ۱۸۴۳ او این نیم‌تاج را به دختر بزرگش، که عمه ملکه مری بود، هدیه داد. دوشس بزرگ مکلنبورگ- استرلیتز تا سال ۱۹۰۴ که همسرش فوت کرد این سمت را حفظ کرد.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

اما در سال ۱۸۹۹ نیم‌تاج را به عنوان هدیه ازدواج به نوه‌اش، جوتا، واگذار کرد. جوتا به ولیعهد مونته‌نگرو ازدواج کرد. اما  در سال ۱۹۱۸ با ادغام مونته‌نگرو و صربستان و تشکیل کشور یوگوسلاوی، سلطنت مونته‌نگرو از بین رفت و شاهزاده خانم تبعید شد. شاهزاده جوتا در سال ۱۹۴۶ درگذشت و فرزندی نداشت تا نیم‌تاج را به او بدهد و مشخص نیست در زمان حیاتش با نیم‌تاج چه کرده‌است. اما مدتی بعد در سال ۱۹۸۱ نیم‌تاج در حراجی کریستیزِ ژنو دیده شد. احتمالا شاهزاده خانم در سال‌های تبعید مجبور به فروش نیم‌تاج شده است. در آن سال نیم‌تاج توسط یکی از خانواده‌های اشرافی انگلستان خریداری شد و این قطعه همچنان متعلق به این خانواده است.

 

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

ساخت نیم‌تاج محبوب کیت میدلتون به نام Queen Mary Lover’s Knot Tiara

در سال ۱۹۱۳ ملکه مری سفارش ساخت نیم‌تاج جدیدی با الهام از این نیم‌تاج را به گارارد داد.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

نیم‌تاج The Queen Mary Lover’s Knot Tiara ابتدا کاملا مشابه نمونه اصلی، با یک ردیف مروارید ایستاده در بالای تاج ساخته شده‌بود. اما بعد این ردیف مروارید با یک ردیف الماس جایگزین شد که شکل امروزی نیم‌تاج به همین صورت می‌باشد.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

در سال ۱۹۵۳ بعد از فوت ملکه مری، این تاج به ملکه الیزابت ارث رسید.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

ملکه الیزابت این تاج را به عنوان هدیه ازدواج در سال ۱۹۸۱ به پرنسس دایانا واگذار کرد.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

اما در سال ۱۹۹۶ پرنسس دایانا از چارلز جدا شد و گویا این تاج به عنوان هدیه به پرنسس ولز، همسر ولیعهد، داده شده بوده و بعد از طلاق که این سمت از دایانا گرفته شد او می‌بایست هدایای رسمی که به جایگاه و لقب او وابسته بوده را پس بدهد. و به این ترتیب تاج مجدد به مجموعه جواهرات ملکه الیزابت بازگشت. تا سال ۲۰۱۵ این تاج دیده نشد. تا این‌که در یک مراسم رسمی توسط کیت میدلتون که عروس پرنسس دایانا بود دوباره استفاده شد.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

گویا ملکه الیزلبت اجازه استفاده از این تاج را بعد از پرنسس دایانا به کیت میدلتون داده بوده است. از ان به بعد کیت میدلتون بارها در مراسم و جشن‌های رسمی از این تاج استفاده کرده است. آخرین مراسمی که کیت با این تاج دیده شد، اول ژوئن ۲۰۲۳ در مراسم ازدواج ولیعهد اردن بوده است.

چرا کیت میدلتون عاشق این تاج است؟

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
1
2
خوش بحالش بدون دغدغه زندگی میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
با پول مردم بیچاره بریتانیا و ملل استعمار شده دیگر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار