این بار بدون نیاز به تزریق با این قرص‌ها لاغر شوید!
کد خبر: ۲۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار: 2023 June 29    -    ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
قرص آزمایشی شرکت Eli Lilly برای کاهش وزن به افراد کمک خواهد کرد که به طور متوسط ۱۵٪ از وزن بدن خود را پس از ۳۶ هفته استفاده از بالاترین دوز کم کنند. فعلا این نتیجه در یک کارآزمایی مرحله میانی به دست آمده. چنین نتیجه‌ای با درمان‌های تزریقی تایید شده فعلی مانند Wegovy در مدت طولانی‌تر رقابت می‌کند.

رقیب آمپول اوزمپیک معرفی شد: این بار بدون نیاز به تزریق با قرص‌های شرکت Eli Lilly لاغر شوید!

رقیب آمپول اوزمپیک معرفی شد: این بار بدون نیاز به تزریق با قرص‌های شرکت Eli Lilly لاغر شوید!«تابناک با تو» - قرص آزمایشی شرکت Eli Lilly برای کاهش وزن به افراد کمک خواهد کرد که به طور متوسط ۱۵٪ از وزن بدن خود را پس از ۳۶ هفته استفاده از بالاترین دوز کم کنند. فعلا این نتیجه در یک کارآزمایی مرحله میانی به دست آمده. چنین نتیجه‌ای با درمان‌های تزریقی تایید شده فعلی مانند Wegovy در مدت طولانی‌تر رقابت می‌کند.

البته از نظر عوارض جانبی بر اساس مقاله‌ای که محققان که روز جمعه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، داروی جدید orforglipron، همان عوارض دارو‌های موجود در دسته داروهای آگونیست‌های گیرنده GLP-1 را دارد که عمدتاً عمدتا گوارشی مانند تهوع، یبوست و استفراغ هستند.

داروی تایید شده در حال حاضر برای کاهش وزن Wegovy است که به صورت تزریق یک بار در هفته تجویز می‌شون. اما اوزمپیک هم که حاوی همان بخش کلیدی Wegovy به نام سماگلوتید را دارد و Mounjaro که هر دو برای درمان دیابت نوع ۲ تایید شده‌اند هنوز برچسب کاهنده وزن دریافت نکرده‌اند، گرچه عملا مشابه هستند.

داروی جدید Orforglipron از دسته همین داروهاست منتها به صورت قرص روزانه استفاده می‌شود.

دکتر نادیا احمد، معاون معاون لیلی که بر توسعه دارو‌های مدیریت وزن مزمن نظارت دارد، گفت: “اختیاری برای بیماران واقعا مهم است.”

رقیب آمپول اوزمپیک معرفی شد: این بار بدون نیاز به تزریق با قرص‌های شرکت Eli Lilly لاغر شوید!

البته اینکه باید بیشترین دوز اورفورگلیپرون در طی ۳۶ هفته استفاده شود، خودش یک مسئله است و ممکن است در این دوز آثار جانبی بیشتر مساهده شوند.

این دارو روی ۲۷۲ نفر با میانگین وزن اولیه بدن ۱۰۸.۷ کیلوگرم آزمایش شد. در این کارآزمایی، بیماران چاق، با شاخص توده بدنی ۳۰ یا بیشتر، یا اضافه وزن، با BMI حداقل ۲۷ و مشکل سلامتی به خاطر اضافه وزن ثبت نام کردند. چهار دوز از ۱۲ تا ۴۵ میلی گرم را در مقایسه با دارونما مورد آزمایش قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان همچنین در مورد رژیم غذایی و ورزش مشاوره دریافت کردند.

نتایج نشان داد کاهش وزن در هفته ۳۶ از ۹.۴٪ تا ۱۴.۷٪ در مقایسه با ۲.۳٪ در دارونما متغیر بود. در شرکت‌کنندگان در این دارو همچنین اثرات مثبتی بر سطوح‌ تری گلیسیرید و کلسترول و همچنین فشار خون سیستولیک یا اندازه‌گیری فشار هنگام ضربان قلب مشاهده شد. اما هیچ تغییر معنی‌داری در فشار خون دیاستولیک، مشاهده نشد.

این مطالعه نشان داد که عوارض جانبی از جمله حالت تهوع، یبوست، استفراغ و اسهال شایع‌ترین بوده است. این تحقیق نشان داد که بیشتر این عوارض از نظر شدت “خفیف تا متوسط” بودند و زمانی اتفاق افتاد که شرکت‌کنندگان به تدریج دوز دارو را افزایش دادند، بین ۱۰ تا ۱۷٪ شرکت‌کننده‌ها به دلیل همین عوارض مصرف دارو را متوقف کردند.

رقیب آمپول اوزمپیک معرفی شد: این بار بدون نیاز به تزریق با قرص‌های شرکت Eli Lilly لاغر شوید!

البته شرکت Novo Nordisk در ماه گذشته گزارش کرد که این شرکت هم قرصی بر مبنای سماگلوتید با ۱۵ درصد کاهش وزن را در طول ۶۸ هفته آزمایش کرده است. اما پزشکان می‌گویند که مصرف این داروی اخیر که به عنوان Rybelsus برای دیابت نوع ۲ تایید شده است، با الزامات سخت در مورد نخوردن یا ننوشیدن ظرف ۳۰ دقیقه پس از مصرف، می‌تواند پیچیده باشد.

این دارو‌ها هنوز باید آزمایشات در مقیاس بزرگتر را در فاز ۳ طی کنند، به این معنی که ماه‌ها تا سال‌ها تا رسیدن به بازار فاصله دارند.

یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار