تکرار فاجعه هولناک کرج در سایر نقاط ایران
کد خبر: ۲۸۳۶۳۵
تاریخ انتشار: 2023 June 26    -    ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
اواخر خرداد بود که خبری شوکه کننده درباره مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلیِ تقلبی در کرج منتشر شد. 

اواخر خرداد بود که خبری شوکه کننده درباره مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلیِ تقلبی در کرج منتشر شد. 

 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: در ماجرای شرب مشروبات الکلی دارای متانول ۱۹۱ دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷ نفر فوت کردند، متذکر شد: ۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و تعدادی نیز نابینا شده‌اند.

اما این پایان ماجرا نبود و بعد از این فاجعه، سونامی مسمومیت الکلی در کشور فراگیر شد که تاکنون به قیمت جان چندین نفر تمام شده است:

فوت ۶ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در رباط‌کریم تهران

فرماندار شهرستان رباط‌کریم تهران از فوت ۶ نفر و مسمومیت 22 نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان رباط‌کریم طی چهار روز گذشته خبر داد.

امید احمدی  در خصوص مسمومیت‌های الکلی در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه به تازگی در این شهرستان ۶ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکی تقلبی فوت شدند و 22 نفر هم تاکنون مسموم شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که این تعداد مسمومیت مربوط به یک مراسم بوده یا خیر گفت: تعدادی از افرادی که مسموم و فوت شده‌اند از اتباع بوده‌اند و مابقی از شهرهای مختلف شهرستان رباط‌کریم، پرند، حصار مهتر، منجیل آباد و شهرهای دیگر بوده‌اند.

فرماندار شهرستان رباط‌کریم تصریح کرد: این اتفاقات تلخ طی چهار روز اخیر در بیمارستان رباط‌کریم ثبت شده است.

احمدی با اشاره به اینکه با فوریت پرونده قضایی برای دستگیری عوامل توزیع تشکیل شده است، افزود: معمولا مسمومیت الکلی بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت بروز می‌دهد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد الکل‌هایی که باعث فوت این ۶ نفر شده در کمتر از ۶ ساعت آنها را زمین‌گیر کرده است.

رئیس شورای تامین شهرستان رباط‌کریم با تاکید بر اینکه فعلا توزیع مشروب‌های تقلبی منشا دقیقی ندارد، اضافه کرد: دلیل تعدادی از فوتی‌ها متاسفانه به‌خاطر دیر رجوع کردن به بیمارستان بوده، شاید اگر زودتر مراجعه می‌کردند دچار این اتفاق تلخ نمی‌شدند.

شمار مسمومان الکلی در هرمزگان به ۳۰ نفر رسید / دو نفر بدحال هستند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کنند

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مسمومان با الکل متانول در هرمزگان به ۳۰ نفر در شهرستان‌های حاجی آباد و بندرعباس افزایش یافت.

 محمود حسین پور صبح امروز (۵ تیرماه) در تشریح این خبر، افزود: تاکنون ۲۳ نفر در شهرستان حاجی آباد و هفت نفر در شهرستان بندرعباس با علایم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه افراد مسموم شده در محدوده سنی ۱۴ تا ۶۸ سال هستند و ۲۲ نفر با دریافت درمان ترخیص و هشت نفر بستری هستند که دو نفر بدحال بوده و تنفس مصنوعی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: دردهای شکمی، سردرد، تاری دید، تهوع، استفراغ و در مواردی هم تب از علایم مسمومیت با الکل متانول است.

حسین پور با اشاره به اینکه افرادی که دارای این علایم هستند باید به سرعت به مراکز درمانی منتقل شوند تا از دیالیز و نابینایی و مرگ جلوگیری شود، عنوان کرد: این مسمومیت‌ها از چهارشنبه شب، اول تیرماه در حاجی‌آباد آغاز شد.

فوت ۲ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در رامسر

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر هم اعلام کرد: ۲ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف مشروبات الکلی فوت کردند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار