این خودروی چینی رقیب تسلا است!
کد خبر: ۲۸۳۵۷۵
تاریخ انتشار: 2023 June 26    -    ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
چانگان به‌زودی سدان الکتریکی Qiyuan A۰۷ را عرضه می‌کند. سدان برقی چینی کیوان ای ۰۷ می‌تواند در رقابت با امثال مدل ۳ حرفی برای گفتن داشته باشد.

چانگان به‌زودی سدان الکتریکی Qiyuan A۰۷ را عرضه می‌کند. سدان برقی چینی کیوان ای ۰۷ می‌تواند در رقابت با امثال مدل ۳ حرفی برای گفتن داشته باشد.

 
 

خودروساز چینی چانگان قصد عرضه یک سدان سایز متوسط الکتریکی با نام A۰۷ تحت سری «کیوان» (Qiyuan) را دارد و چند روز قبل تصاویری از این سدان به بیرون درز پیدا کرد. کیوان سری جدیدی از محصولات الکتریکی و هیبرید (EREV) است که چانگان روانه بازار می‌کند و کیوان A۰۷ به‌عنوان اولین محصول از این سری، به‌زودی روانه بازار می‌شود. در ادامه به جزئیات چانگان Qiyuan A۰۷ نظیر مشخصات فنی، ابعاد و قیمت می‌پردازیم.

 

این خودروی چینی رقیب تسلا است!

 
 

پیش‌تر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین یا MIIT جزئیاتی را درباره کیوان A07 به اشتراک گذاشته بود. بنا بر این، هرچند این خودرو چینی هنوز رسماً به نمایش گذاشته نشده، بخش قابل توجهی از مشخصات آن معلوم شده است. در مقطع کنونی می‌دانیم که اولین خودرو کیوان بر پایه پلتفرم EPA1 چانگان ساخته شده. البته این پلتفرم را نباید با EPA اشتباه گرفت که به جیلی تعلق دارد و شاسی بلند التره، محصول مشترک جیلی و لوتوس مبتنی بر آن توسعه پیدا کرده است.

سدان الکتریکی چانگان Qiyuan A07 بنا به اطلاعات منتشر شده 4905 ملی‌متر طول، 1910 میلی‌متر عرض و 1480 میلی‌متر ارتفاع دارد. دو محور آن هم در فاصله 2900 میلی‌متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این سدان با طول 4905 میلی‌متری نسبت به تسلا مدل 3 که 4694 میلی‌متر طول دارد، احتمالاً خودرو جادارتری خواهد بود. ضمن این، رینگ‌های 18 یا 19 اینچی، رادار، دوربین 360 درجه و صندلی‌های دارای قابلیت ماساژ برخی از امکانات آن خواهند بود.

چانگان سدان Qiyuan A07 را در دو نسخه تمام الکتریکی (EV) و هیبرید (EREV) عرضه می‌کند. نسخه تمام الکتریکی این سدان از 1 موتور الکتریکی بهره می‌برد که توان تولید قدرت 258 اسب بخار را دارد. همچنین انرژی خود را از یک باتری نیکل منگنز کبالت (NMC) ساخته شرکت CATL تامین می‌کند که در حال حاضر ظرفیت آن مشخص نیست. بنا بر این، نمی‌توان برآوردی از شعاع حرکتی این خودرو چینی برقی هم داشت.

پیش از اینکه به جزئیات نسخه EREV کیوان ای 07 بپردازیم، باید اشاره کرد که EREV مخفف Extended Range Electric Vehicle به معنای «خودرو الکتریکی با شعاع حرکتی افزایش یافته» در فارسی است. همان‌طور که از نام این خودروها بر می‌آید، نوعی خودرو هیبرید هستند که در آن‌ها یک موتور الکتریکی با یک موتور درون‌سوز دیگر برای افزایش حرکتی جفت می‌شوند.

حالا نسخه EREV سدان برقی چانگان Qiyuan A07 پیشرانه‌ای متشکل از 1 موتور الکتریکی 215 اسب بخاری و یک موتور درون‌سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر اتکینسون 95 اسب بخاری دارد. موتور درون‌سوز مذکور نقش ژنراتور باتری را ایفا می‌کند و باتری این خودرو چانگان هم ساخته CATL با ظرفیت 28.9 کیلووات ساعتی است. با این باتری، پیمایش مسافت 170 کیلومتر با یک بار شارژ فراهم می‌شود. علاوه بر این‌ها، حداکثر سرعت کیوان AE07 تا 172 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

انتظار می‌رود که چانگان اولین خودرو برقی خود از سری کیوان را با قیمت حدود 29 هزار دلار به عرضه برساند. کیوان A07 با این قیمت باید با خودروهایی مثل تسلا مدل ۳، فولکس واگن ID.7، بی وای دی سیل و ایکس پنگ P7i در بازار چین رقابت کند. نهایتاً گفتنی است که چانگان پس از این سدان، دو سدان کامپکت A05 و A06 را در آینده نزدیک به بازار معرفی خواهد کرد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار