دختر کلاس اولی یک طلسم ۳۵۰۰ساله کشف کرد!
کد خبر: ۲۸۲۸۳۰
تاریخ انتشار: 2023 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
گروهی از دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در فلسطین، در جریان یک اردوی علمی دانش‌آموزی و در حالی‌که مشغول جمع‌آوری سنگ بودند، موفق به کشف یک اثر باستانی جالب‌توجه شدند.
هانا اسپیتزر، معلم کلاس اول، شاگردانش برای یک گردش علمی به پارک باستان‌شناسی تل‌عزکا در حدود ۳۰ کیلومتری بیت‌المقدس برده بود. بعد از رسیدن به پارک، او یک قطعه سفال به شاگردانش نشان داد و از آن‌ها خواست تلاش کنند تا هر چیزی را که به نظرشان یک اثر باستانی می‌آید از روی زمین جمع کنند.
 
در آخرین ساعات این اردو یکی از دانش‌آموزان به اسم آمالیا ریورکین به معلم گفت که چیز جالبی پیدا کرده است. این یافته یک سنگ کوچک بود که خطوطی بر روی آن حک شده بود. در سمت دیگر آن نیز حروفی با الفبای مصری به چشم می‌خورد. اسپیتزر می‌گوید «با دیدن حروف فهمیدم که یافته‌ای چند هزارساله را کف دستم گرفته‌ام».
 
دختر کلاس اولی یک طلسم ۳۵۰۰ساله کشف کرد!
(نوشتۀ هیروگلیف در پشت طلسم)
 
باستان‌شناسان می‌گویند این یافته که در حقیقت یک مهر یا طلسم مصری شبیه به سوسک سرگین‌غلطان است، حدود ۳۵۰۰ سال قدمت دارد. زمان ساخت این طلسم به دورۀ پادشاهی جدید مصر یعنی بین قرون ۱۶ تا ۱۱ قبل از میلاد برمی‌گردد.
 
بر روی این مهر نام «آمون‌رع» یا خدای خورشید حک شده که از مهم‌ترین خدایان مصری در دورۀ پادشاهی جدید به شمار می‌رفت. تا قبل از این پنج مهر از این نوع در تل‌عزکا یافت شده بود.
 
دختر کلاس اولی یک طلسم ۳۵۰۰ساله کشف کرد!
 
(آمالیا به همراه معلم و همکلاسی‌هایش)
مقامات مسئول، یک گواهی اکتشاف به آمالیا اعطا کردند و به دانش‌آموزان کلاس دربارۀ اهمیت و ماهیت این یافته توضیح دادند.
فرادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار