این ۴ نفر آینده بچه های ایران را تعیین تکلیف کردند
کد خبر: ۲۸۲۵۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
تصویری از این چند مسئول، در راستای امضای طرح تابستانه مهارت، واکنش های زیادی در پی داشت.

  تفاهم‌نامه «طرح تابستانه مهارت» در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت ‌دانش‌آموزان و کسب آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار به امضای وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور رسید.

 
این ۴ نفر آینده بچه های ایران را تعیین تکلیف کردند

تصویری از این چند مسئول، در راستای امضای این طرح، واکنش های زیادی در پی داشت. بسیاری از کاربران به سوابق این چند مسئول اشاره کرده اند و برخی از اجرای برنامه ای پربار برای دانش آموزان در تابستان، ناامید بودند و یاد دوران تابستان زمانی که محصل بودند، افتادند.

 
 

 جامعه هدف این طرح ‌دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال می‌باشند که از سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهار‌ت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز آموزش‌های مهارتی را در قالب دوره‌های آموزشی۶۰ تا ۱۲۰ ساعته کسب می‌کنند.

این برنامه جدید برای دانش آموزان که به گفته برخی کاربران، چندان امیدوارکننده به نظر نمیاید، اکثر کاربران را تقریبا در موضع مخالف این طرح قرار داد و موافقت و خوش‌بینی پررنگی دیده نمیشد.

سودا، با نگاه به سابقه برنامه تفریح آموزش و پرورش برای دانش آموزان در سال های گذشته نوشته: بیچاره بچه‌هایی که این آدم‌ها با این سن و سال، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی/دینی/آموزشی قراره براشون برنامه ریزی کنن. اینا چقدر از علاقه‌مندی‌های نسل جدید میدونن؟ لابد ته برنامه‌شون میشه کلاس قرآن ‌و احکام ‌‌و ورزش تو مساجد و مدارس واسه سه ماه تابستون.

فاطمه، به مشکل اساسی تر و کلیدی اشاره کرد: شما وقتی بر لزوم دسترسی به اینترنت حداقلی هم خط بطلان می‌کشی چطور می‌تونی از آموزش کسب و کار متناسب با "نیاز بازار" در "آینده" درک درستی داشته باشی؟

امیر هم جدی نگرفته بود: به نظر میاد با وزیر آموزش و پرورشی مواجهیم که قراره کمک‌های شایان توجهی به حوزه فکاهی و کمدی در کشور بکنه.

کاربری به اسم «هو پو» یاد گذشته ها افتاد: یادش بخیر، زمان ما مدام از این کارا میکردن. تا اینکه پلی استیشن اومد و تمام اهداف و آرمانها برای غنی سازی اوقات فراغت بچه ها رو خراب کرد!

علی اکبر شهبازی، خاطره‌ای تعریف کرد: صحبت از غنی سازی اوقات فراغت شد، یاد دوران درخشان کانون های مساجد از سال84 تا 90 افتادم، فکرش را بکن فقط در دوره فیلمنامه و تئاتر اساتیدی چون نصرالله قادری و اصغر نعیمی، دکتر مسعود دلخواه، عبدالهادی صورتی نزدیک به سه سال بچه ها رو تو ساختمون میدون توحید آموزش میدادن.

فخر الدوله، بعضی از حوادث بغرنجی که در کشور اتفاق افتاده را فراموش نکرده بود: اینا مسئولن؟ موقع مسمومیت‌های دانش‌آموزان کجا بودن؟

آقا سید هم نمیخواست بدبین باشد: من نمیخوام بد بین باشم، ولی هرچی نگاه می‌کنم قیافه اینا به خراب کردن اوقات فراغت دانش آموزان میخوره تا #غنی_سازی اوقات فراغت دانش آموزان.

عبدی، انگار عصبانی بود و نمیتوانست این طرح را هضم کند: گویا آقایون امضای تفاهم نامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان رو با امضاى تفاهم‌نامه غنى‌سازی اورانیوم اشتباه گرفتن یا فانتزیش رو داشتن.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
3
خدابه داد بچه هامون برسه
قارنعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
0
0
اینا می دونند که بچه را با چه هیی می نویسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار