ترامپ بازداشت شد
کد خبر: ۲۸۲۵۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه وارد دادگاه فدرال شهر میامی شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه وارد دادگاه فدرال شهر میامی شد.

 
 
ترامپ بازداشت شد

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه بعد از ورود به دادگاه «ویلکی فرگوسن» در شهر میامی برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه تحت بازداشت قرار گرفت. 

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد که در ارتباط با اسناد محرمانه متهم شده است.  

ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده که من ظاهراً در ارتباط با حقه جعبه‌[های اسناد] متهم شده‌ام.»

این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه فدرال متهم می‌شود. او همچنین نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در دوران حضورش در قدرت ۲ بار استیضاح شد.  

محاکمه ترامپ تقریباً یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی بعد از جستجوی محل سکونت ترامپ در عمارت «مار-ئه-لاگو» بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد. 

در کیفرخواستی درباره این پرونده که رسانه‌های آمریکا روز جمعه آن را منتشر کردند مشخص شد در در ۳۷ مورد علیه ترامپ اعلام جرم شده است.

نگهداری اطلاعات کشور، تلاش برای ممانعت از اجرای عدالت، مخفی‌سازی مفسدانه اسناد، مخفی‌سازی اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال و بیان اظهارات غلط از جمله موارد اتهامی هستند که ترامپ با آنها روبرو شده است. 

وزارت دادگستری آمریکا پاییز سال گذشته «جک اسمیث» را به عنوان قاضی ویژه این پرونده برای انجام تحقیقات در این پرونده و تعیین اینکه آیا اقدام ترامپ غیرقانونی بوده است یا نه تعیین کرد. 

این دومین بار در سال جاری است که ترامپ برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر می‌شود. او در ماه آوریل هم در پرونده دیگری که مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن است در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شده بود.

با این حال، طبق آنچه کارشناسان مسائل حقوقی در آمریکا می‌گویند در این پرونده به دلیل محاکمه ترامپ در یک دادگاه فدرال ممکن است مجازات‌های سنگین‌تری از جمله حبس در انتظار او باشد. 

۳۱ مورد از اتهامات ترامپ - طبق گفته کارشناسان - ذیل «قانون جاسوسی آمریکا» قابل بررسی هستند. چنانچه فردی ذیل این قانون مجرم شناخته شود می‌تواند به تحمل حبس تا ۱۰ سال محکوم شود. 

۴ اتهام دیگر ترامپ به مخفی کردن اسناد، توطئه و مضایقه اطلاعات مربوط می‌شوند که هر یک می‌توانند با مجازات تا ۲۰ سال حبس جریمه شوند. 

۲ اتهام دیگر- اظهارات غلط و تلاش برای مخفی‌کاری- نیز هر یک می‌توانند با تحمل حبس تا ۵ سال روبرو شوند. 

کارل توبیاس، استاد دانشگاه حقوق در دانشگاه ریچموند ویرجینیا به بی بی سی گفت: «این اتهامات بسیار جدی است. جزئیات زیادی در [اتهامات علیه ترامپ] وجود دارند و بخشی از آنها بسیار بد است.»

او گفت: «البته همه اینها باید ثابت شود، اما اطلاعات خیلی زیادی در کیفرخواست وجود دارد که برای من مجاب‌کننده به نظر می‌رسند و ممکن است برای هیئت منصفه هم همین‌طور باشد.»

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
2
تیتر مزخرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
2
دونالد تر امپ با ماشین ضدگلوله به محل دادگاه آمد و بعداز دادگاه بیرون آمد و با همان اسکورتها رفت به یک رستوران کوبایی و بعدش هم با هواپیمای شخصی سوارشد و رفت برای طرفدارانش سخنرانی کرد.کجا و کی بازداشت شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
4
ایشون بازداشت نشد و بعد از جلسه رفت از دادگاه بیرون
چون به دادگاه ثابت شد که فرار نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
بعد از جلسه دادگاه رفت دریک رستوران و در آنجا طرفدارانش برایش تولد77سالگی اش را جشن گرفتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار