پارک‌های شمال تهران
کد خبر: ۲۷۹۹۱۱
تاریخ انتشار: 2023 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

مقاصد بسیار زیادی برای گردشگری در ایران وجود دارد. کشور پهناور و گسترده ما ایران، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای صنعت توریسم دارد. حتی نواحی کمتر‌شناخته شده و ناشناس ایران هم درصورت توجه کافی توسط دولت می‌توانند به قطب‌های پررونق گردشگری ایران تبدیل شوند. از جمله این موارد، می‌توانیم به نواحی شرقی و به خصوص جنوب شرقی ایران اشاره کنیم. مناطقی مانند سیستان و ... ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رونق و گسترش صنعت توریسم دارند که متاسفانه تا به حال بهره برداری نشده اند.

پارک‌های شمال تهران

با این حال، شهرهای بسیاری هم در ایران وجود دارند که بودجه کافی و حتی زیادتر از کافی دریافت کرده و توانسته‌اند که خود را در عرصه توریسم و گردشگری شکوفا کنند. از جمله این موارد، می‌توانیم به شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و ... اشاره کنیم. تهران شهری است که در اکثر زمینه‌ها استعدادها و ظرفیت‌های بالایی دارد. از نظر درس و تحصیل، تهران رتبه یک و پایتخت تحصیلی ایران به شمار می‌رود. در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز شرایط به همین صورت است. از جمله این زمینه‌ها می‌توانیم به صنعت توریسم و گردشگری اشاره کنیم. شهر تهران مقاصد بسیار زیادی برای گردشگری دارد و می‌تواند شما را تا هفته‌ها و حتی ماه‌ها سرگرم کند.

یک گروه از دیدنی‌های گردشگری تهران، پارک‌ها و بوستان‌های آن اند. حتما شما نیز تا به حال نام‌هایی مانند پارک ملت پارک جمشیدیه، بوستان هنرمندان و ... را شنیده اید. این نواحی می‌توانند استراحت‌گاه‌های خوبی برای شما باشند. برای چند ساعت تفریح و استراحت، می‌توانید به هر یک از این پارک‌ها سر بزنید. البته، توجه داشته باشید که ظرفیت تهران بسیار بیشتر از این‌هاست و نواحی گردشگری جذاب دیگری مانند درکه فرحزاد و ... نیز در این شهر وجود دارند. با این حال، ما قصد داریم که در ادامه این مقاله به بررسی برخی از پارک‌های شمال تهران بپردازیم. درصورتی که درمورد مسائلی مانند پارک جمشیدیه پارک ملت، درکه و ... سوالاتی دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم.    

پارک‌های شمال تهران

پارک سنگی جمشیدیه، یادگاری از 60 سال پیش

پارک جمشیدیه یا همان بوستان سنگی جمشیدیه، یکی از معروف‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین پارک‌های شمال تهران است. قدمت ساخت این پارک به نزدیک 60 سال قبل بازمی‌گردد. سازنده پارک فردی به نام جمشید الدوله بود که قصد داشت پارکی برای سالمندان بسازد. بعدها پارک به دست شهرداری تهران افتاد و تغییراتی ساختاری در آن صورت گرفت. امروزه پارک جمشیدیه یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین پارک‌های شمال تهران است. این پارک – همانطور که از اسمش پیداست – سنگی است و سنگفرش و دیواره‌های سنگی آن منظره‌ای بسیار زیبا به پارک بخشیده اند. پارک جمشیدیه شیبی نسبتا تند رو به بالا دارد و در سراشیبی‌های شمال تهران واقع است. بنابراین، اگر نمی‌توانید پله نوردی کنید یا مشکلاتی نظیر مشکل زانو و ... دارید، پارک جمشیدیه چندان هم گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

درختان متنوع و زیبای پارک جمشیدیه، حال و هوایی خاص به این پارک داده اند. هرچند که اکثر مردم در تابستان به پارک جمشیدیه سر می‌زنند، اما این پارک در فصل پاییز هم بسیار زیباست. منظره ریختن برگ‌ها، خش‌خش برگ‌ها زیر پا، باد پاییزی، باران و ... همگی از جمله مواردی اند که پاییز این پارک را جذاب‌ و دوست‌داشتنی می‌کنند.

اگر قصد دارید در پاییز به جایی سر بزنید که کاملا حال و هوای پاییزه داشته باشد، پارک جمشیدیه یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود. همچنین در این پارک رستوران و سفره خانه نیز وجود دارد. درنتیجه، می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در پارک و با منظره‌ای بسیار زیبا صرف کنید. متاسفانه پارک جمشیدیه از نظر امکانات تفریحی چیزهای زیادی ندارد. درنتیجه، اگر برای شما اهمیت دارد که پارک مقصد، امکانات تفریحی گسترده و متنوعی داشته باشد، بهتر است که به جای پارک جمشیدیه مقصد دیگری را انتخاب کنید. از جمله امکانات پارک جمشیدیه، می‌توانیم به آمفی تئاتر، رستوران و نگارستان اشاره کنیم.

پارک‌های شمال تهران

پارک قیطریه، یک مقصد نوستالژیک

این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های موجود در تهران است. پارک قیطریه تهران نزدیک به 160 سال پیش توسط فردی به نام صارم الدوله تاسیس شد. در حال حاضر، تغییرات زیادی نسبت به حالت اولیه پارک در آن رخ داده است. در سال 1352 هجری شمسی، پارک قیطریه به شهرداری تهران واگذار شد و اغلب این تغییرات از همان زمان واگذاری آغاز شد.

این منطقه یکی از لاکچری‌ترین و جذاب‌ترین مناطق تهران به شمار می‌رود. در ناحیه اطراف پارک قیطریه، علاوه بر فضای سبز بسیار زیبای آن، مغازه‌هایی مانند بستنی فروشی، آبمیوه فروشی، رستوران‌های مرغوب و ... وجود دارند. بنابراین، می‌توانید خاطراتی زیبا و لذیذ برای خود به جا بگذارید. یکی از دیدنی‌های جالب این پارک، آلاچیق‌های چوبی آن است. همچنین تنوع گیاهی فوق‌العاده‌ای در پارک قیطریه تهران دیده می‌شود. درون این پارک می‌توانید انواعی از درختان مانند بلوط، اقاقیا و ... را مشاهده کنید.

پارک ملت، یک مقصد معروف

شاید یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران پارک ملت باشد. این پارک از نظر امکانات تفریحی و ... بسیار بهتر از دو پارک نام برده شده است. علاوه بر فضای زیبا، تنوع گیاهی، امکانات تفریحی نظیر سینما، رستوران‌های باکیفیت و ...، باز هم دیدنی‌های فراوانی در این پارک یافت می‌شوند. از جمله این موارد، می‌توانیم به اولین آب نمای موزیکال و مدرن ایران اشاره کنیم.

البته توجه داشته باشید که معمولا این آب نما فقط در شب های تابستان فعال است و در باقی مواقع سال نمی‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. درصورتی که هنوز هم درمورد مسائلی مانند پارک جمشیدیه، پارک ملت، درکه و ... سوالاتی دارید، می‌توانید به قسمت پشتیبانی مجموعه ما مراجعه کنید و سوالات خود را با متخصصین ما در میان بگذارید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار