یک ایرانی هنر ماشین‌سازی را به اوج رساند
کد خبر: ۲۷۹۰۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
bato-adv
bato-adv
تیونر معروف جهان خودرو، در پروژه P۹۰۰ یک کیت بدنه اختصاصی برای مرسدس AMG G۶۳ طراحی کرده است. این کیت شامل سپرهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی، لبه گلگیرها، کاپوت، باله عقب و چند قطعه تزئینی دیگر می‌شود. مکمل جذابیت این کیت، رینگ‌های حجیم ۲۴ اینچی هستند که ساختاری یکپارچه دارند.

به‌تازگی شرکت منصوری از یک پروژه جدید دیگر رونمایی کرده است. این پروژه که P۹۰۰ نام دارد، براساس شاسی‌بلند محبوب و پرطرفدار مرسدس AMG G۶۳ توسعه پیدا کرده و هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر فنی از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. به‌لطف بازنگری‌های منصوری، این شاسی‌بلند لوکس حالا صفر تا صد را در عرض فقط ۳.۵ ثانیه طی می‌کند.

 
یک ایرانی هنر ماشین‌سازی را به اوج رساند

منصوری P۹۰۰ به‌خاطر رنگ فوق‌العاده متمایز خود از کیلومترها دورتر هم قابل تشخیص است! این رنگ از شنزارها اقتباس شده و جلای خاصی دارد. استفاده از رنگ مشکی در کنار این رنگ، کنتراست بسیار زیبایی را پدید آورده است. طبق رسم دیرینه منصوری، قطعات مشکی رنگ جنسی از فیبر کربن دارند.

 

تیونر معروف جهان خودرو، در پروژه P۹۰۰ یک کیت بدنه اختصاصی برای مرسدس AMG G۶۳ طراحی کرده است. این کیت شامل سپرهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی، لبه گلگیرها، کاپوت، باله عقب و چند قطعه تزئینی دیگر می‌شود. مکمل جذابیت این کیت، رینگ‌های حجیم ۲۴ اینچی هستند که ساختاری یکپارچه دارند.

 
 
مشخصات فنی منصوری P۹۰۰

به‌ سراغ پیشرانه می‌رویم؛ با بازنگری‌ها و بهینه‌سازی مهندسین منصوری، موتور ۴ لیتری V۸ و توئین توربوی P۹۰۰ یا مرسدس AMG سابق، توانایی تولید ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید این موتور در شرایط استاندارد ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

با اتکا به این خروجی بسیار بالا، منصوری P۹۰۰ صفر تا صد را در عرض فقط ۳.۵ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت آن هم حالا به ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای مقایسه باید گفت مرسدس AMG G۶۳ شتابی برابر با ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۱۳۰ مایل یا ۲۱۰ کیلومتر دارد.

همانند پروژه‌های اخیر، درباره قیمت این پروژه نیز اطلاعاتی در دست نیست، ولی مسلماً امضای منصوری پای آن برای مشتریان بالقوه گران تمام می‌شود! گفتنی است مرسدس خود را برای معرفی نسخه به‌روزشده از G کلاس آماده می‌کند.

تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند که در این نسخه نمای روبه‌رو و عقب دستخوش تغییراتی خواهند شد. از اصلی‌ترین تغییرات باید به بازطراحی گرافیک چراغ‌های جلو اشاره کنیم. این نسخه با آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت MBUX به فروش خواهد رسید.

یک ایرانی هنر ماشین‌سازی را به اوج رساند

علاوه‌براین باید گفت نسخه تمام الکتریکی G کلاس نیز در راه است. این نسخه EQG نام دارد و سال آینده وارد بازار می‌شود. از لحاظ طراحی، این نسخه شباهت زیادی به مدل فعلی دارد، اما در بخش فنی، این نسخه از شاسی نردبانی بزرگ‌تری بهره می‌برد. ضمن اینکه هر یک از چرخ‌ها به یک موتور برقی مستقل متصل هستند. مجموع قدرت این موتورها چیزی بین ۶۰۰ الی ۶۷۰ اسب‌بخار برآورد می‌شود. باتری هم پیمایش ۳۱۰ مایل مسافت یا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است مرسدس بنز چندی پیش با تولید یک نسخه ویژه، دستیابی به رکورد ساخت ۵۰۰ هزار دستگاه G کلاس را جشن گرفت. این شاسی‌بلند نمادین از سال ۱۹۷۹ روی خط تولید قرار دارد.

دیجیاتو

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
9
این بنده خدا روزی ایرانی بود که از این خودروها طراحی نمی کرد. الان ببینید شهروند کدام کشوره و با امکانات کدام کشور به این سطح رسیده؟ آیا حاضره بیاد تو ایران این خودرو را تولید کنه؟ اگر حاضر باشه آیا این اجازه به ایشان داده می شه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
0
3
چند سال پیش مستندی بنام مهاجران از سیما پخش شد. مخترعان و دانشمندان ایرانی که برخی طراحان بزرگ جهان هم در بین آنها بودند . یکی از همین طراحان خودرو که از میهن مهاجرت کرده بود به زبان خود خواستار بازگشت و طراحی خودرو تمام ایرانی متناسب با فرهنگ وشرایط اقلیمی ایران بود که متاسفانه اهالی محترم رانتخواری اجازه نداده بودند و بنده خدا با وجودی که چندین ماه منتظر و امیدوار مانده بود که بصورت رایگان و به عشق وطن برای هموطنان خود در ایران خودرو ملی طراحی کند با بی مهری و بنابر منافع برخی افراد و گروههای مافیای خودرو به نتیجه و آرزوی خود نرسید....
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
مافیای واردات قطعه و خودرو به خاطر سودهای کلان عمرا اجازه بدن همچین کسایی تو ایران کار کنن. بعضیا دوازده جا هیئت مدیره هستن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv