گوشی ریلمی هشت پرو ارزش خرید دارد؟
کد خبر: ۲۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار: 2023 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
ریلمی هشت پرو یک گوشی کم‌ادعا بین میان‌رده‌های بازار است. چون با پرداخت کمتر از ۹ میلیون صاحب گوشی می‌شوید که با نمایشگر سوپر AMOLED طراحی شده و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل دارد. با همه این تعریف‌ها گوشی ریلمی هشت پرو بدون ایراد نیست.

ریلمی هشت پرو یک گوشی کم‌ادعا بین میان‌رده‌های بازار است. چون با پرداخت کمتر از ۹ میلیون صاحب گوشی می‌شوید که با نمایشگر سوپر AMOLED طراحی شده و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل دارد. با همه این تعریف‌ها گوشی ریلمی هشت پرو بدون ایراد نیست.

 
گوشی ریلمی هشت پرو ارزش خرید دارد؟
 

تقریبا دو سال پیش رونمایی شده و الان در بازار موبایل یک مدل تقریبا قدیمی به‌حساب می‌آید. از طرفی پیدا کردنش در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار کار راحتی نیست و الان امثال A23 سامسونگ و ردمی نوت 11 شیائومی که خودشان بین پرفروش‌ترین میان‌رده‌های بازار هستند، جزو رقبای گوشی ریلمی هشت پرو به‌حساب می‌آیند.

 

ریلمی هشت پرو؛ هشت میلیون و ۸۰۰ هزار

به گزارش فرارو، گوشی ریلمی هشت پرو تقریبا دو سال پیش به بازار معرفی شد. اوایل فروردین ۱۴۰۰ سروکله این مدل در موبایل‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی معروف پیدا شد و الان قیمت ریلمی هشت پرو با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی و هشت گیگ حافظه‌موقت حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

طول و عرض گوشی ریلمی هشت پرو ۱۶۰.۶ در ۷۳.۹ میلیمتر است که ارتفاعی معادل ۸.۱ میلیمتر دارد و وزنش به ۱۷۶ گرم می‌رسد. در بخش دوربین با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل سروکار داریم که برای یک میان‌رده اقتصادی اصلا بد نیست.

از طرفی حسگر‌های هشت مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو و تشخیص عمق ترکیب دوربین چهارگانه گوشی ریلمی هشت پرو تشکیل می‌دهند و تک‌لنز ۱۶ مگاپیکسل به‌عنوان دوربین سلفی دیده می‌شود. در بخش نمایشگر، ریلمی برای این مدل از نمایشگر ۶.۴ اینچ سوپر AMOLED استفاده کرده و در این آیتم هم نمی‌توانیم از ریلمی هشت پرو ایرادی بگیریم. از یک طرف دیگر ریلمی هشت پرو با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ همچنان در بحث پردازنده حرف برای گفتن دارد و می‌تواند رقیب بزرگی برای میان‌رده‌های همقیمت خودش بین مدل‌های سامسونگ و شیائومی باشد. ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت را هم باید یکی دیگر از مشخصات گوشی ریلمی هشت پرو بدانیم که آدابتور ۵۰ وات می‌تواند ظرف ۱۷ دقیقه، ظرفیت باتری را از صفر به ۵۰ درصد برساند.

رقبای گوشی ریلمی هشت پرو؛ از A۲۳ سامسونگ تا ردمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی ریلمی هشت پرو بین مدل‌های هشت تا ۹ میلیونی بازار قرار می‌گیرد و در این بازه دوتا رقیب پرفروش و گردن‌کلفت بین محصولات سامسونگ و شیائومی دارد. منظورمان گلکسی A23 و ردمی نوت 11 هستند که حداقل در ماه‌های اخیر جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های اقتصادی بازار بودند. حالا مقایسه ریلمی هشت پرو با این دو تا مدل دقیقا چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟ اول از همه سراغ پردازنده برویم. چند سطر بالاتر از تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ گوشی ریلمی هشت پرو تعریف کردیم که این پردازنده حداقل درقیاس با تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ گوشی‌های گلکسی A23 و ردمی نوت 11 تاحدودی بهتر است.

در بخش دوبین روی کاغذ دوربین اصلی گوشی ریلمی هشت پرو بهتر است، اما درعمل نمی‌توانیم تفاوت زیادی در کیفیت عکس‌های این گوشی‌ها پیدا کنیم. در آیتم نمایشگر، گوشی ریلمی هشت پرو به‌لطف صفحه‌نمایش سوپر AMOLED دست بالاتر را نسبت به A23 و ردمی نوت 11 دارد. می‌ماند بخش باتری. در این قسمت اما گوشی ریلمی هشت پرو به‌خاطر باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در مدت زمان کمتری شارژ خالی می‌کند و در این یکی آیتم باید نماینده‌های شیائومی و سامسونگ را که از باتری پنج هزار میلی‌آمپر استفاده می‌کنند، بهتر بدانیم. از طرفی همان تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ در آیتم باتری کمک‌حال ردمی نوت 11 و گلکسی A23 هستند و به‌همین خاطر آن‌ها را برنده این راند می‌دانیم.

مقایسه گوشی ریلمی هشت پرو با A۲۳ و ردمی نوت ۱۱

مشخصات

ریلمی هشت پرو

گلکسی A۲۳ سامسونگ

ردمی نوت ۱۱ شیائومی

ابعاد

۱۶۰.۶ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۴.۵ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلیمتر

۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلیمتر

وزن

۱۷۶ گرم

۱۹۵ گرم

۱۷۹ گرم

سایز نمایشگر

۶.۴ اینچ

۶.۶ اینچ

۶.۴ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

PLC

AMOLED

حسگر اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدراگون ۷۲۰

اسنپدراگون ۶۸۰

اسنپدراگون ۶۸۰

ظرفیت باتری

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

قیمت

هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (نسخه ۱۲۸)

هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (نسخه ۶۴)

۹ میلیون تومان (نسخه ۱۲۸ گیگ)

 
 
 
فرارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار