آیا شکست قولنج انگشتان باعث آرتروز می‌شود؟
کد خبر: ۲۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار: 2023 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
باورهای زیادی در مورد این رفتار رایج وجود دارد، اما زمان آن رسیده که افسانه های مربوط به شکستن قولنج بند انگشت را از بین ببریم.

باورهای زیادی در مورد این رفتار رایج وجود دارد، اما زمان آن رسیده که افسانه های مربوط به شکستن قولنج بند انگشت را از بین ببریم.

 
 

دکتر روبرت شمرلینگ روماتولوژیست گفت: شکستن قولنج دستها یک رفتار رایج است که بسیاری از آن لذت می برند. . این می تواند به یک عادت یا راهی برای مقابله با انرژی عصبی تبدیل شود؛ برخی آن را راهی برای "رهایی از تنش" توصیف می کنند. برای برخی، این به سادگی یک کار آزاردهنده است که دیگران انجام می دهند."

 

آیا شکست قولنج انگشتان باعث آرتروز می‌شود؟

 

گاهی اوقات افراد از روی عادت قولنج دستهایشان را میشکنند. مانند سیگار کشیدن، شکستن بیش از حد قولنج انگشت می تواند به عادت بدی تبدیل شود. کاهش استرس یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود مردم بند انگشتان خود را ترک کنند.

چه چیزی باعث ایجاد صدای شکستن در هنگام قولنج بند انگشتان می شود؟

دکتر تاندا آنگ، استادیار بالینی در بخش روماتولوژی UCLA، توضیح می‌دهد که مطالعات کافی برای توضیح مکانیسم پشت سر و صدای قولنج انجام نشده است. با این حال، او می گوید دو فرضیه وجود دارد.

اولین مورد صدای شکستن است که "می تواند ناشی از حرکت تمام ساختارها باشد" در انگشت مانند استخوان ها، تاندون ها و رباط ها.

فرضیه دوم مربوط به مایع سینوویال (مایع روان کننده مفاصل) و گاز ایجاد شده از مایع سینوویال است. دکتر آنگ توضیح می دهد که صدای ترک خوردن ممکن است از حرکت این گاز به داخل و خارج از فضای تنگ در مفاصل انگشت ایجاد شود.

آیا شکستن قولنج بند انگشتان باعث آرتروز می شود؟

آنگ به یک مطالعه قدیمی در مورد شکستن قولنج دستها و عملکرد دست اشاره کرد.

این مطالعه نشان داد که "شکستن قولنج معمولی بند انگشتها در مقایسه با افرادی که به طور مرتب بند انگشت خود را نمی شکنند، احتمال تورم دست و قدرت گرفتن کمتری دارند."

اما آنگ افزود: اما این مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که "شواهد روشنی وجود ندارد که این عادت با آرتروز مرتبط باشد.

او خاطرنشان کرد: با این وجود، از نظر تئوری، اگرچه ما مطالعات کافی برای حمایت از ارتباط بین شکستن قولنج دستها و آرتروز نداریم، اگر مفاصل خود را به طور قابل توجهی، چندین بار و برای مدت زمان قابل توجهی دستکاری کنید، می تواند باعث آسیب شود.

شکستن قولنج دستها یک رفتار رایج است و آنگ پیشنهاد کرد که برای درک بیشتر ارتباط آن با بیماری دژنراتیو مفصلی باید مطالعات بیشتری در مدت زمان طولانی‌تری انجام شود.

چگونه می توانید شکستن قولنج انگشتان خود را متوقف کنید؟

آنگ گزارش می دهد که بسیاری از بیماران او در مورد شکستن قولنج انگشت سؤالاتی می پرسند. آنها دلیل اصلیشکستن قولنج انگشتان خود را در پاسخ به استرس و اضطراب فاش می کنند.

او توصیه های عملی را به بیماران خود ارائه می دهد.

اول، آنگ توصیه می کند که تمرینات تنفسی و مدیتیشن را انجام دهند. کارشناسان موافق هستند که مزایای جسمی و روانی واضحی برای این اعمال وجود دارد.

او پیشنهاد می کند این مراحل ساده را برای شروع کار تنفسی و مدیتیشن دنبال کنید.

این قابل درک است که شکستن قولنج بند انگشت اغلب به صورت ناخودآگاه یا بدون آگاهی انجام می شود. به همین دلیل، آنگ به عنوان راه حل پیشنهاد می کند که «دست خود را مشغول انجام کار دیگری نگه دارید».

ایده های مختلفی برای این کار وجود دارد، از جمله توپ های استرس، اسباب بازی های فیجت، بتونه درمانی و نقاشی یا ابله. بهترین توصیه این است که چیزی را پیدا کنید که برای شما و موقعیت شما مناسب باشد.

در نهایت، آنگ پیشنهاد می‌کند از داروهای کاهش‌دهنده اضطراب و استرس مانند تغذیه سالم، ورزش، ارتباط با دیگران و یادداشت روزانه استفاده کنید.

در حالی که شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد شکستن قولنج انگشت ها باعث آرتروز می شود، اما ارزش دارد که راه های سالم تری برای مقابله با اضطراب و استرس و در نهایت ترک این عادت دنبال کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار