قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین
کد خبر: ۲۷۷۶۲۶
تاریخ انتشار: 2023 April 24    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
قیمت ایمپلنت دندان در افراد مختلف متفاوت است و با توجه به شرایط دندانی بیمار همچنین عواملی مانند متریال به کار رفته، برند و غیره مشخص می شود.

چکیده : قیمت ایمپلنت دندان در افراد مختلف متفاوت است و با توجه به شرایط دندانی بیمار همچنین عواملی مانند متریال به کار رفته، برند و غیره مشخص می شود.

هیچ کدام از روش های کاشت دندان و یا ایمپلنت دندان یکسان نیستند؛ به همین دلیل است که همواره با قیمت های متنوعی مواجه می شویم. روش ‌های ایمپلنت پیچیده هستند و هر روش از چند بخش تشکیل می شوند؛ از این رو هر بخش با هزینه های مختلفی همراه است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

عناصری که در هزینۀ نهایی ایمپلنت کامل فک بالا و پایین نقش دارند عبارتند از:

  • معاینه جامع دندانپزشکی از جمله تصویربرداری سه بعدی
  • کشیدن دندان های مشکل دار می تواند بر هزینه نهایی تاثیرگذار باشد.
  • نصب ایمپلنت (های) دندان
  • ساخت تاج دندان در تعیین قیمت مهم است
  • قرار دادن تاج

قیمت ایمپلنت دندان معمولا با هر واحد از آن در ارتباط است؛ یعنی تعداد دندان ها، قیمت نهایی را تعیین می کنند. هزینه هر واحد از ایمپلنت را باید در تعداد دندان های آسیب دیده ضرب کنید تا قیمت نهایی حاصل شود. هر چقدر تعداد دندان ها بیشتر باشد هزینه کاشت دندان بیشتر خواهد بود. همچنین، قیمت کاشت دندان به نوع برند ایمپلنت به کار رفته ربط دارد؛ یعنی هزینه برند های مختلف متفاوت است.

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان به فاکتور های متنوعی بستگی دارد؛ بنابراین نمی توان گفت که این هزینه ثابت است و در افراد های مختلف یکسان می باشد. به عبارت دیگر، قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در افراد مختلف متغیر است. از فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت کاشت دندان می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

قیمت ایمپلنت دندان

  • زمان مورد نیاز برای ایمپلنت دندان: مدت زمانی که برای کاشت دندان سپری می شود و همچنین پیچیدگی فرایند کاشت تاثیری مستقیم بر هزینه جراحی کاشت دندان دارد. در صورتی که تعداد دندان های خراب و آسیب دیده مراجعه کننده بیشتر باشد، طبیعتا زمان جراحی بیشتر خواهد بود و در نتیجه هزینه جراحی ایمپلنت دندان بالاتر خواهد رفت.
  • شرایط فک و استخوان مراجعه کننده: گاهی جراح ممکن است با مراجعه کننده ای مواجه شود که استخوان فکش دچار تحلیل شده است. در چنین بیماری باید مقاوم سازی انجام شود؛ یعنی جراح ممکن است برای حل این مشکل دست به دامان پیوند استخوان شود تا استحکام استخوان فک را بالا ببرد. این موارد بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار خواهند بود.

عواملی که می توانند بر هزینه ایمپلنت های دندان تاثیر بگذارند

سه عامل اصلی می تواند بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد، از جمله:

  • محل زندگی مراجعه کننده: هزینه های مربوط به منطقه جغرافیایی بیمار می توانند بر هزینه ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند. منطقه ای که کلینیک کاشت دندان در آن واقع شده است، با توجه به مجهز بودن به امکانات، تجهیزات و فناوری های پیشرفته، می تواند هزینه های مراجعه کننده را بالاتر ببرد. این فاکتور در مناطق مختلف همه شهرها مهم است.
  • متریالی که برای ساخت ایمپلنت های دندان به کار می روند، اهمیت زیادی دارند. دندانپزشکان می توانند با چند ماده مختلف ایمپلنت بسازند. هزینه های کاشت به نوع و جنس این مواد بستگی دارند (به عنوان مثال، تیتانیوم یا زیرکونیوم).
  • سطح تجربه دندانپزشک – مسلما مراجعه به دندانپزشکان مجرب و با سابقه رابطه ای مستقیم با هزینه ها دارد. برای مثال، جراحان تازه کار در مقایسه با جراحان خبره دستمزد کم تری را دریافت می کنند.
  • تعداد دندان هایی که برای انجام ایمپلنت مورد نیاز هستند، بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارند. تعداد دندان های آسیب دیده در برخی از افراد نسبت به افراد دیگر بیشتر است که به ایمپلنت کامل تری نیاز دارند، بنابراین هزینه هایشان نیز بالاتر خواهد بود.
  • برند مورد استفاده نیز بر قیمت تاثیر می گذارد. بسیاری از شرکت ها و برند ها مشغول به ساخت و عرضه ایمپلنت دندان می کنند. با توجه به کیفیت، کشور سازنده، متریال به کار رفته و عوامل دیگر، قیمت ها متفاوت خواهد بود. برای مثال، برند Zimmer در مقایسه با برند ایمپلنت A3 متفاوت خواهد بود. برخی از برند ها عبارتند از: ایمپلنت بایوتک Neo biotech (ساخت کره)، Snuc (ساخت کره)، General (آلمان)، Zimmer (آمریکا)، ایمپلنت A3 (ایران) و غیره.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

به طور کلی می توان گفت که انجام ایمپلنت نوعی سرمایه گذاری همیشگی و مادام العمر می باشد، که با توجه به این امر قیمت های متنوعی خواهد داشت. هزینه ایمپلنت دندان خلاف پر کردن دندان، با توجه به نوع و پیچیدگی هایی که دارد، ارزیابی می شود. به عبارت دیگر، قیمت این جراحی با توجه به عواملی مانند انجام پیوند استخوان، نوع پیوند استخوان، لیفت سینوس و غیره متغیر است.

شیوه های کاهش قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

شما می توانید با توجه به موارد متعدد هزینه های ایمپلنت دندان را کاهش دهید، برخی از این فاکتور ها عبارتند از:

  • یکی از راه های کاهش قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین استفاده از برند های ارزان تر می باشد. برای مثال برند های آمریکایی و سوئیسی در مقایسه با برند های ایرانی و کره ای قیمت بالاتری دارند.
  • قیمت خدمات پزشکان مختلف متفاوت است. هزینه های مختلف را بررسی نمایید. به خاطر داشته باشید که تخصص و مهارت بالای دندانپزشک اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین به هر قیمتی کیفیت را فدای هزینه نکنید.
  • در صورتی که بیمار به انجام پیوند استخوان، جراحی استخوان فک و غیره نیازی نداشته باشد، هزینه کاشت کمتر خواهد بود.
  • از کلینیک مورد نظر تان دربارۀ شرایط اقساطی شان سوال کنید؛ در این صورت نیازی به پرداخت هزینه کلی ایمپلنت دندان نخواهید داشت. در نهایت، با توجه به شرایط کلینیک هزینه را پرداخت خواهید کرد.

جمع بندی

بهتر است پیش از انجام ایمپلنت دربارۀ کل قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با دندانپزشک تان صحبت کنید. ایمپلنت دندان به ندرت پیش می آید که هزینه‌های پنهان داشته باشد، تنها هزینه اضافی ممکن است هزینه مربوط به تجویز دارو مانند آنتی‌بیوتیک، مسکن و غیره باشد. از آنجایی که کاشت دندان فرایندی طولانی است، هزینه های آن را در طول چندین ماه پرداخت خواهید کرد. در صورتی که پیش از ایمپلنت دندان نیاز به برنامه پرداخت داشته باشید، می توانید از دندانپزشک مورد نظرتان این برنامه پرداختی را دریافت کنید و طبق آن برنامه‌ریزی نمایید. همچنین، پیش از هر کاری، از جراحی های دیگر مانند جراحی استخوان فک و همچنین کشیدن دندان ها اطمینان حاصل کنید. در نهایت باید گفت که بهترین قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با توجه به برند ایمپلنت، تخصص جراح و غیره مشخص می شود.

منبع : قیمت ایمپلنت دندان

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار