جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند
کد خبر: ۲۷۷۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 April 21    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
هرکدام از فرهنگ‌های جهان پایان عجیبی را برای این کره خاکی وعده داده‌اند که با وعده‌های ادیان رسمی بسیار فرق دارند. امروز به عجیب‌ترین مدل‌های آخرالزمان در ادیان و فرهنگ‌هایی می‌پردازیم که حتی شاید اسمشان را نشنیده‌اید. برخلاف ادیان رسمی که پیروان زیادی در بخش‌های مختلف جهان دارند.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)«تابناک با تو» - هرکدام از فرهنگ‌های جهان پایان عجیبی را برای این کره خاکی وعده داده‌اند که با وعده‌های ادیان رسمی بسیار فرق دارند. امروز به عجیب‌ترین مدل‌های آخرالزمان در ادیان و فرهنگ‌هایی می‌پردازیم که حتی شاید اسمشان را نشنیده‌اید.

برخلاف ادیان رسمی که پیروان زیادی در بخش‌های مختلف جهان دارند، ادیانی نیز زمانی در زمین ریشه دوانیده بودند که امروز چندان اثری از آن‌ها باقی نمانده است. هرچند آن‌ها نیز مدل‌های آخرالزمان جالبی را برای انسان‌ها تجسم کرده اند. پایانی که با روایت‌های ادیان رسمی تفاوت‌های بسیاری دارد. برخی ادیان نیز تازه‌وارد هستند؛ ولی روایت‌های مهیجی را مطرح می‌کنند.

ما از طرفی با خطر روزافزون گرمایش زمین طرف هستیم و از طرفی سایه جنگ جهانی سوم جلوه می‌کند. علاقه‌مندان به فضا نیز خطر برخورد یک سیارک را مطرح می‌کنند. با همه این‌ها پایان انسان چگونه رقم خواهد خورد؟

مدل‌های مختلف و عجیب از آخرالزمان

روستای نامرئی اجداد

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

در ادیان باستانی آفریقا نگاه فاجعه‌وار به آخرالزمان وجود ندارد.. در واقع خبری از یک انفجار بزرگ یا یک بیماری همه‌گیر نیست، بلکه افراد پس از مرگ در چرخه‌ای بی‌پایان خواهند بود. افراد پس از مرگ به روستای نامرئی اجداد خواهند رفت. در آنجا فصل باران و کاشت پس از فصل خشکی و برداشت فرا می‌رسد. این چرخه بی‌پایان فقط برای افراد درستکار خواهد بود.

مدل‌های آخرالزمان: رگناروک

موفقیت سریال وایکینگ‌ها باعث شد که افراد زیادی به اسطوره‌های نورس علاقه‌مند شوند. رگناروگ از آن جهت که پایانی دائمی نیست و آغازی نو را نوید می‌دهد، یکی از عجیب‌ترین مدل‌های آخرالزمان است. وقتی رگناروک نزدیک می‌شود، سه زمستان فوق‌العاده سخت از پی هم خواهند آمد و جنگ و کشتار در جهان شدت می‌گیرد.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

همچنین خورشید و ماه توسط دو گرگ بلعیده می‌شوند و ستارگان فرو می‌ریزند. در این لحظه زمین از هم فرو می‌پاشد و دریا‌ها طغیان می‌کنند. سپس نوبت جنگ اهریمنان با خدایان اسکاندیناوی و مهمترین آن‌ها یعنی ادین می‌رسد. در نتیجه این جنگ که تمامی مردگان در کنار خدایان هستند، خدایان کشته می‌شوند. هرچند که فرزندان آن‌ها انتقام می‌گیرند و مجددا به‌زمین حیاتی دوباره می‌بخشند.

بازگشت به ایلیون

نوابیان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به‌عنوان یک گروه جدایی‌طلب در بروکلین شکل گرفتند. آن‌ها مدل بسیار متفاوتی برای آخرالزمان دارند. به‌باور این گروه سفیدپوستان از نژاد میمون هستند؛ اما سیاه‌پوستان ریشه در موجودات فضایی دارند. همچنین آن‌ها گمان می‌کنند که موجودات فضایی در مسیر زمین هستند تا فرزندان خود را به خانه اصلی برگردانند.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

موجودات فضایی ۱۴۴ هزار نفر از پیروان راستین خود را به کهکشان ایلیون می‌برند. هرچند که پیش از آن تمامی سفیدپوستان را نابود می‌کنند.

مدل‌های آخرالزمان: پایان عصر حیوانات

در آیین کره‌ای Daesoonjinrihoe جهان به دو بخش تبدیل می‌شود. بخشی که دنیای فعلی را شامل می‌شود شش مرحله دارد و در هر مرحله بشر از نیکی و آرامش بیشتر فاصله می‌گیرد. بخش دوم نیز آخرالزمان و محل آرامش است. براساس این باور ما در آخرین مرحله جهان کنونی یعنی عصر حیوانات هستیم که یعنی قرار است فساد، بدبختی به‌اوج برسد.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

اگر فردی شایسته آرامش باشد، پس از پایان این دوره وارد جهان پسین خواهد شد. جایی که فرد همیشه جوان خواهد بود و در نعمت‌های فراوان و دائمی زندگی می‌کند. وقتی این افراد صندوقچه‌ای را باز کنند، آن را مملو از غذا و لباس خواهند یافت. همچنین به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین مدل‌های آخرالزمان هیچ خبری از جنگ، حسادت و مشکل نخواهد بود.

علاوه بر این‌ها در دنیای پسین ۱۲۹۶۰ نفر از بهترین مریدان Dao به‌عنوان پادشاهانی خیرخواه حکومت خواهند کرد. این افراد لزوما به آیین کره‌ای تعلق ندارند و در صورتی که روح خود را خوب پروش داده باشند، شایسته حکمرانی خواهند بود.

طلوع عصر جدید فضایی‌ها

اولین بار در سال ۱۹۵۵ بود که یک راننده تاکسی به‌نام جورج کینگ ادعا کرد با موجودات فضایی ارتباط برقرار کرده است. همین نیز سبب شد که یکی از عجیب‌ترین و مضحک‌ترین مدل‌های آخرالزمان ارائه شود. زمانی که آخرالزمان فضایی فرا رسد، بلایای طبیعی افزایش می‌یابد و ضخامت یو‌ن‌سپهر نیز به‌تدریج کمتر می‌شود. همچنین شاهد افزایش پرتو‌های کیهانی خواهیم بود.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

در شرایط کنونی انسان‌ها جان خود را از دست خواهند داد. هرچند که برابر این آیین، فرد جدیدی فرا می‌رسد و جایگاه زمین را در فضا تغییر می‌دهد. وی همچنین باعث آغاز عصری طلایی برای انسان‌ها خواهد شد.

جنگ آخرالزمان

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

ایزدی‌ها یکی از اقلیت‌های دینی عراق هستند. به‌باور آن‌ها پایان دنیا نسخه‌های مختلفی دارد که در همه آن‌ها شاهد جنگ خیر و شر هستیم. در برخی مدل‌های آخرالزمان آن‌ها جزئیات کاملی از محل وقوع جنگ، میزان تلفات و مدت زمان آن ارائه می‌شود. هرچند که در تمامی آن‌ها فرشتگان در کنار افراد خوب بر بدی‌ها چیره می‌شوند و تعداد زیادی از جمعیت زمین کشته خواهند شد. در نهایت نیز زمین به‌محلی بسیار خوب برای افراد نیک تبدیل می‌شود.

مدل‌های آخرالزمان: نابودی چهارم

منداییه نیز همچون چندین مورد از آیین‌های این لیست از ایران باستان ریشه می‌گیرد. در مدل آخرالزمان منداییه پایان بشر ۴۸۰ هزار سال پس از آدم رقم خواهد خورد. هرچند که این اولین آخرالزمان نیست. نژاد آدم و حوا ۲۱۶ هزار سال پس از خلقت آن‌ها توسط شمشیر و طاعون از بین رفت. سپس نوبت به نسل رم و رود رسید که ۱۵۰ هزار سال دوام بیاورند.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

پس از آن‌ها نوبت به نسل شوربای و شرهابی رسید. آن‌ها ۱۰۰ هزار سال روی زمین سکونت داشتند تا اینکه در اثر سیلی بزرگ از بین رفتند. در نهایت نیز نوبت ما یعنی نوادگان نوح و نوریتا رسید. ما تنها ۸ هزار سال برای زندگی کردن فرصت داریم.

نسیان

یکی از عجیب‌ترین مدل‌های آخرالزمان به غرب ایران و آیین یارسان مربوط می‌شود. به باور این افراد پس از اینکه فرد مرد، روح سفری طولانی و ۵۰ هزار ساله را آغاز می‌کند. در این سفر روح ابتدا وارد اجسام بی‌جان می‌شود و سپس به‌تدریج وارد گیاهان و جانوران می‌شود تا در نهایت به‌جایگاه انسان برسد. هدف از این سفر پاک کردن روح برای پیوستن به روح جهانی است.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

در صورتی که فرد پس از هزارمین سفر خود هنوز شایسته پیوستن به روح جهانی نباشد، باید منتظر روز جزا و گذر از پل بماند.

پایان ینگ سفید

یکی از مدل‌های آخرالزمان چینی دنیا را به سه عصر خورشیدی (ینگ) تقسیم می‌کند. هر ینگ نیز زیر نظر یک بودا خواهد بود. دوره اول از سال ۳۰۸۶ تا ۱۲۰۰ پیش از میلاد یعنی ۱۸۸۶ سال طول کشید. ینگ دوم از ۱۲۰۰ پیش از میلاد تا ۱۹۱۲ پس از میلاد بود و ۳۱۱۴ سال را شامل می‌شد. عصر ما که ینگ سفید نام دارد ۱۰۸۰۰ سال طول می‌کشد.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

بدین‌ترتیب پایان انسان‌ها در قرن ۱۲۷ میلادی رقم خواهد خورد. هرچند زمین چند قرن بیشتر از انسان‌ها باقی می‌ماند و سپس برای همیشه در جهان محو می‌شود.

پروژه لوسیفر

پانا-ویو نام یک دین عجیب ژاپنی است که تاکنون مدل‌های متعددی برای آخرالزمان ارائه کرده است. آن‌ها اولین بار در سال ۲۰۰۳ گفتند که سیاره دهم کشف‌نشده از نزدیکی زمین گذر خواهد کرد و با عوض کردن دو قطب آن باعث زلزله و سونامی شدید می‌شود. بنیان‌گذار این دین در تاریخ اعلام شده با پیروان خود به منطقه‌ای در ژاپن رفتند تا در امان باشند. هرچند هیچ اتفاقی رخ نداد و مجبور شدند تاریخ موعود را یک هفته به تاخیر بیندازند.

جدیدترین تصاویر آخرالزمان که متعجبتان می‌کند(برترینها)

سپس در سال ۲۰۰۴ اعلام کردند که بستر دریای ژاپن ترک خورده است و ژاپن تا سال ۲۰۰۵ زیر آب خواهد رفت. به‌همین خاطر آن‌ها به‌دنبال ساخت فضاپیما و رفتن از زمین بودند. هرچند که جالب‌ترین مدل آخرالزمان آن‌ها پروژه لوسیفر بود. به‌گفته بنیان‌گذار این دین عجیب، آمریکا می‌خواست با فرستادن یک کاوشگر مملو از پلوتونیوم، سیاره مشتری را به‌خورشیدی دیگر تبدیل کند. متاسفانه مرگ وی در سال ۲۰۰۶ ما را از به‌روزرسانی‌های بیشتر محروم کرد.

منبع: برترین‌ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
آخرالزمان را با زندگی پس از مرگ مخلوط کرده جناب نویسنده مقاله .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار