جان‌باختن دردناک زن آکروبات باز هنگام اجرا
کد خبر: ۲۷۷۲۲۱
تاریخ انتشار: 2023 April 19    -    ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
یک آکروبات‌ باز چینی در حین اجرای عملیات آکروباتیک معلق در هوا جان خود را از دست داد. این موضوع واکنش‌هایی همراه با ترس و خشم در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت که دلیلش عدم رعایت نکات ایمنی بود.
یک آکروبات‌ باز چینی در حین اجرای عملیات آکروباتیک معلق در هوا جان خود را از دست داد. این موضوع واکنش‌هایی همراه با ترس و خشم در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت که دلیلش عدم رعایت نکات ایمنی بود.
 
به نقل از سی ان ان، این زن که با نام مستعار «سان» معرفی شده روز شنبه در حالی که همراه همسرش در روستایی در نزدیکی شهر سوژو در مرکز آنهویی، برنامه آکروباتیک در ارتفاع بالا اجرا می‌کرد، بر زمین افتاد. مقام‌های محلی تونگ کیائو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که او به بیمارستان منتقل شد، اما بر اثر جراحات جان باخت.
 
کلیپ منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که این زوج توسط یک جرثقیل در فضای باز به هوا کشیده می‌شوند. بازوهای شوهر دور دو تکه پارچه آویزان شده. زن او را نگه داشته. در حالی که در هوا می‌چرخیدند، زن آکروبات دستان‌اش را دور سر شوهرش حلقه کرد.
 
با این وجود، او کنترل‌اش را از دست داد و در میان فریاد‌های جمعیت تماشاچیان بر روی صحنه افتاد. در کلیپ نشان داده می‌شود که شوهرش سعی کرد پا‌هایش را بگیرد، اما موفق نشد. این ویدئوی دردناک کاربران رسانه‌های اجتماعی در چین را شوکه کرده است. بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کردند که چرا این زن هیچ گونه کمربند ایمنی‌ای نبسته بود و چرا توری ایمنی یا تشک محافظت‌کننده روی زمین وجود نداشته است. برخی دیگر خواستار اعمال قوانین سخت گیرانه‌تر در مورد اجرا‌های آکروباتیک و محافظت بیش‌تر و بهتر از آکروبات‌ها شدند.
 
 
جان‌باختن دردناک زن آکروبات باز هنگام اجرا
 
مقام‌های محلی در بیانیه‌ای اشاره کردند که این نمایش توسط یک صاحب کسب و کار زراعی محلی برگزار شده که با شرکت هنر‌های نمایشی «آنهویی یاشی» برای اجرای آن نمایش قرارداد بسته بود.
 
تحقیقات نشان داد که این شرکت موفق به دریافت تاییدیه از مقام‌های دولتی پیش از اجرای نمایش نشد و در ارائه اقدامات ایمنی ضروری و اقدامات اضطراری در طول اجرا ناموفق بوده است. استفاده از جرثقیل در اجرا نیز نقض مقررات بوده است. در این بیانیه آمده که آن شرکت در مورد غرامت با خانواده آکروبات به توافق رسیده و طبق مقررات مجازات خواهد شد.
 

انجمن آکروبات‌های چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این تراژدی شوکه شده و از گروه‌های آکروباتیک و اجراکنندگان خواست تا به اقدامات ایمنی توجه بیش‌تری داشته باشند. این گزارش می‌افزاید که این زن آکروبات بیش از یک دهه زندگی مشترک با شوهرش داشت و حاصل ازدواج‌شان دو فرزند بوده‌اند.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار