طرز تهیه فاهیتا؛ خوراک خوشمزه مکزیکی
کد خبر: ۲۷۷۱۵۵
تاریخ انتشار: 2023 April 19    -    ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
فاهیتا یکی از خوراک‌های خوشمزه و محبوب بین‌المللی است که اصالت آن به کشور مکزیک می‌رسد. فاهیتا با مرغ یا با گوشت تهیه می‌شود و برای خوش طعم شدن آن از ادویه‌های تند مکزیکی و فلفل استفاده می‌کنند. فاهیتا در اصل با نان پیتا و به صورت ساندویچ گریل شده سرو می‌شود.

«تابناک با تو»؛ خوراک‌ها غذا‌های متنوعی هستند که با انواع مواد غذایی مثل گوشت، مرغ، سبزیجات و روش‌های طبخ گوناگون تهیه می‌شوند و در سفره غذای ایرانی‌ها جایگاه خود را دارند. فاهیتا یکی از خوراک‌های خوشمزه و محبوب بین‌المللی است که اصالت آن به کشور مکزیک می‌رسد. فاهیتا با مرغ یا با گوشت تهیه می‌شود و برای خوش طعم شدن آن از ادویه‌های تند مکزیکی و فلفل استفاده می‌کنند. فاهیتا در اصل با نان پیتا و به صورت ساندویچ گریل شده سرو می‌شود.

طرز تهیه فاهیتا؛ خوراک خوشمزه مکزیکی

در ادامه این مطلب طرز تهیه فاهیتا همراه با ارائه نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه فاهیتا

سینه مرغ: ۲ عدد
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی: ۲ عدد
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
ادویه مخصوص مکزیکی: ۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی: ۲ عدد
گشنیز و لیمو ترش برای دورچین: به میزان لازم

طرز تهیه فاهیتا

فاهیتا

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید؛ سپس داخل یک کاسه مناسب بریزید و روغن زیتون را همراه با آبلیمو، کمی نمک و ادویه مکزیکی به مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام تکه‌های مرغ مزه‌دار شود. حالا روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا مرغ مزه‌دار شود.

۲ ـ بعد از اینکه مرغ مزه‌دار شد، یک ماهی تابه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید داغ شود؛ سپس تکه‌های مرغ را داخل ماهی تابه بریزید و هر چند دقیقه یکبار آن‌ها را زیر و رو کنید تا تفت بخورد. حدود ده دقیقه این کار را انجام بدهید؛ سپس مرغ را از ماهی تابه خارج کنید.

۳ ـ پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با کمی روغن مایع داخل ماهی تابه بریزید و اجازه بدهید پیاز‌ها کاراملی و خوشرنگ شود؛ سپس فلفل دلمه‌ای‌ها را به صورت نواری خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. کمی نمک بریزید و اجازه بدهید فلفل دلمه‌ای نرم شود و در آخر تکه‌های مرغ را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید و اجازه بدهید همه مواد با هم به مدت ده دقیقه تفت بخورد و بپزد.

۴ ـ سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی درشت برش بزنید و داخل کاسه‌ای از آب یخ و نمک بریزید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند؛ سپس سیب زمینی را آبکش کنید و روی پارچه تمیز بریزید تا کاملا خشک شود و در روغن داغ به صورت غوطه‌ور سرخ کنید. در آخر خوراک آماده را داخل بشقاب بریزید و سیب زمینی‌های سرخ شده را کنار آن بریزید و برای تزیین خوراک کمی گشنیز خرد شده روی خوراک بریزید و برش‌های لیمو را کنار بشقاب بچینید، نوش جان.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار