عجیب‌ترین ضمانت وامی که تاکنون دیده بودید!
کد خبر: ۲۷۵۸۴۸
تاریخ انتشار: 2023 April 05    -    ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
 یک بانک ایتالیایی در مقابل پرداخت وام به کشاورزان، از آنها پنیر به عنوان ضمانت بازپرداخت دریافت می‌کند!
 یک بانک ایتالیایی در مقابل پرداخت وام به کشاورزان، از آنها پنیر به عنوان ضمانت بازپرداخت دریافت می‌کند!
 
عجیب‌ترین ضمانت وامی که تاکنون دیده بودید!
 
رسانه‌های عربی به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر دادند، کشاورزان ایتالیایی که برای دریافت وام به این بانک مراجعه می‌کنند، ملزم هستند مقادیر قابل توجهی پنیر آن هم از یک نوع خاص و ویژه به این بانک تحویل دهند تا ضمانت وام آنها محسوب شود.
 
به نوشته این رسانه، در منطقه‌ای در شمال ایتالیا انباری تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارد، این انبار متعلق به بانک "کریدیتو امیلیانو" است که علاوه بر دیوارهای بلند، سیم‌های خاردار، حسگرای حرکتی و اشعه مادون قرمز، با گشتی‌های مختلف امنیتی و بیش از 10 دوربین مداربسته که به مرکز کنترل 24 ساعته متصل است حفاظت می‌شود.
 
این انبار یکی از دو انبار این بانک است که در برابر سرقت، آتش‌سوزی، سیل و زلزله بیمه شده و در داخل آن دستگاه‌های دقیق کنترل درجه حرارت، تهویه و رطوبت تعبیه شده است.
 
ثروتی که در این انبار پنهان شده، نه طلاست و نه اسکناس، حتی جواهرات هم نیست، بلکه در آن هزاران قطعه پنیر که وزن هر یک از آنها به 35 کیلوگرم می‌رسد نگهداری می‌شود.
 
قیمت هر یکی از این قرص‌های پنیر 2500 دلار است و با توجه به ذخایر این انبار، ارزش محتویات آن حدود 200 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
 
البته بانک هر نوع پنیری را نمی‌پذیرد، بلکه کشاورزان باید تنها یک نوع پنیر به نام "بارمیگیانو ریگیانو" یا "پادشاه پنیرها" را به عنوان ضمانت به این بانک تحویل دهند، پنیری که از نژاد خاصی از گاوهای در حال انقراض به نام "White Modenese" که فقط ۵۰۰ رأس از آنها در ایتالیا باقی مانده، به دست می‌آید و هر قرص 35 کیلوی از آن نیز به 550 لیتر از شیر این گاو نیاز دارد.
 
بانک از زمان قبول این ضمانت، کار نظارت بر کهنه‌سازی پنیرها را هم بر عهده گرفته و مامورانی هفته‌ای چند بار آنها را جابه‌جا می‌کنند.
 
پنیرهای مذکور حداقل بعد از 18 ماه به کیفیت مطلوب می‌رسند و معمولاً هرچه کهنه‌تر باشند، قیمت‌شان بیشتر می‌شود.
اعتماد آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار