تصاویری دلخراش از فیل ۷۱ساله
کد خبر: ۲۷۳۶۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 11    -    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
تصویری هولناک آسیب وحشیانه‌ای را نشان می‌دهد که یک فیل پس از سال‌ها حمل گردشگران بر پشت خود متحمل شده است.
تصویری هولناک آسیب وحشیانه‌ای را نشان می‌دهد که یک فیل پس از سال‌ها حمل گردشگران بر پشت خود متحمل شده است.
 
گروه بنیاد دوستان حیات وحش در تایلند (WFFT) تصویری از پای لین ۷۱ ساله، فیل ماده را منتشر کرد که پس از چندین دهه حمل گردشگران، ستون فقراتش را تغییر داده است.
 
تصاویری دلخراش از فیل ۷۱ساله
 
در تصویر نسبتاً دلخراش، در جایی که پشت فیل باید گرد شود و تقریباً به شکل گنبدی شکل بگیرد، ستون فقرات بعد از چندین دهه تحمل وزن زیاد فرو رفته است.
 
پای لین ۲۵ سال را صرف کار در صنعت گردشگری تایلند کرد، اما اکنون پناهگاهی در تاسیسات بنیاد دوستان حیات وحش تایلند پیدا کرده است.
 
فیل سواری یک فعالیت توریستی فوق العاده محبوب در کشور‌هایی مانند تایلند است.
 
گروه‌های دفاع از حقوق حیوانات مدت‌هاست که برای جلوگیری از استفاده شرکت‌های توریستی تلاش می‌کنند. آن‌ها معتقدند که فشار مداوم بر روی بدن فیل‌ها می‌تواند بافت و استخوان‌های پشت آن‌ها را خراب کند و باعث آسیب فیزیکی غیرقابل برگشت به ستون فقرات آن‌ها شود.
 
این فیل ۷۱ ساله در سال ۲۰۰۷ از صنعت گردشگری تایلند نجات یافت. او اکنون به عنوان مادربزرگ ۲۲ فیل دیگر که در پناهگاه زندگی می‌کنند شناخته می‌شود.
 
 
تصاویری دلخراش از فیل ۷۱ساله
 
تام تیلور، مدیر گروه بنیاد دوستان حیات وحش گفت: در حالی که فیل‌ها ممکن است به دلیل قدرت و جثه شناخته شوند، پشت آن‌ها به طور طبیعی برای تحمل وزن طراحی نشده است، زیرا ستون فقرات آن‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود.
 
وی افزود: فشار مداوم بر ستون فقرات آن‌ها از سوی گردشگران می‌تواند منجر به آسیب فیزیکی دائمی شود که می‌توان در پای لین مشاهده کرد.
 
بیشتر فیل‌های نجات‌یافته چندین دهه آزار و اذیت را تجربه کرده‌اند.
 
تیلور گفت: در حالی که ما هرگز نمی‌توانستیم آسیبی را که این حیوانات در گذشته تجربه کرده‌اند درک کنیم، حداقل آن‌ها اکنون می‌توانند بقیه عمر خود را در آرامش در پناهگاه ما زندگی کنند.
 
این گروه ابراز امیدواری کرد که این تصویر بد، گردشگران را تشویق کند که در صنایع استثماری گردشگری شرکت نکنند و در عوض از پناهگاه‌های اخلاقی و پایدار حمایت کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
3
27
چقدررر انسانها ظالمند.
پاسخ ها
مهدی از بالامحل علیا جنب گذر مرادبیگ و حسام بیگ
| |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
چرا ظالم ؟؟؟؟ انسان اشرف مخلوقات هست و مجاز است از همه جانداران به هر نحو که صلاح دید استفاده کند . خداوند متعال چنین فرموده ... ظلم آن است که بی جهت آزاری به جانداران رسانده شود . البته در این خبر ما همه چیز را نمیدانیم و بر اساس چند سطر نمیشود حکم به ظلم انسانها داد بزرگوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
1
3
هر نحوصلاح دید؟؟!!!
سیدمحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
5
خدا لعنتشون کنه فیل چقدر مظلومه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار