محترمانه ترین شکل حمایت از زنان سرپرست خانوار
کد خبر: ۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: 2016 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
bato-adv
bato-adv
زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار جزء آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند. به اعتقاد بنده بهترین و محترمانه ترین شکل حمایت از این قشر آسیب پذیر توانمندسازی و اعطای استقلال و استطاعت مالی به آنهاست.

یکی از موثرترین راه های توانمند ساختن زنان سرپرست خانوار، آموزش‌ مهارت های فنی و حرفه ای با هدف ارتقاء اقتصاد خانواده و بهبود وضعیت معیشتی ایشان است.

در این رابطه باید بتوانیم الگوهای مهارتی مناسب را بر اساس ظرفیت‌های منطقه و کشور در جهت بهره‌مندی زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار طراحی و با حمایت و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی ربط نظیر بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری اجرایی نماییم.

چنانچه فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در تمامی سطوح و لایه‌های جامعه نهادینه شود می توانیم شاهد جمع شدن سایه فقر و بیکاری به عنوان مبنای اصلی آسیب های اجتماعی از جامعه باشیم.

البته این امر در مرحله نخست نیازمند خواست و اراده قوی اقشار و گروه های نیازمند به فراگیری مهارت های حرفه ای و در مرحله بعد نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات و خدمات به افراد و گروه های آموزش دیده در راستای کسب و کار مناسب است.

بنابراین، یکی از راهکارهای عمده برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مسائل مترتب بر این آسیب ها، این است که برای توسعه آموزش در جهت گسترش مهارت‌های مختلف فنی و شغلی برنامه‌ریزی کوتاه دامنه و راهبردی صورت گیرد، چرا که فراگیری مهارت‌های شغلی توانائی افراد را برای فعالیت مفید و کسب مشاغل و موقعیت‌های اجتماعی شایسته و مناسب افزایش داده و نگرش آنها را به سوی اشتغال سالم سوق می‌دهد.

یادداشت از؛ دکتر سید جواد ساداتی نژاد

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv