معمای مرموز مردی که از جهان موازی آمد، چه بود؟
کد خبر: ۲۶۷۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
در مورد درستی ماجرای مردی از تورد بحث‌های زیادی وجود دارد، اما عده‌ای آن را اثباتی برای سفر به زمان و جهان‌های موازی می‌دانند.

 بسیاری نسبت به درستی ماجرایی که در دهه ۱۹۵۰ برای مردی مرموز که ادعا می‌کرد از کشوری به نام تورد آمده است، اطمینان دارند. بنابراین ظاهراً مشکل نه در هویت مرد بلکه در کشور او تورد نهفته است. اگر تا به حال نام تورد به گوش‌تان نخورده، باید بدانید هیچ‌ کشوری به نام تورد نه حالا و نه در طول دهه ۱۹۵۰ وجود نداشته است. به نقل از وب‌گاه Ancient Origins، معمای مردی از تورد تنها یک روز بعد از ورود او به ژاپن با ناپدیدی مرد برای همیشه خاتمه یافت. علاوه بر این، تمام اسناد شخصی او شامل پاسپورت و گواهینامه نیز برای همیشه ناپدید شدند تا حل این ماجرای اسرارآمیز دشوارتر نیز شود.

 

 

داستان مردی از تورد

آن‌طور که در اکثر منابع ذکر شده، داستان مردی از تورد در یک روز گرم تابستانی در ماه ژوئیه‌ ۱۹۵۴ شروع می‌شود. در آن روز به خصوص مردی به فرودگاه هاندا یا همان فرودگاه بین‌المللی توکیو رسید. این مرد را سفید پوست با ریش توصیف کرده‌اند. زبان اصلی این مرد فرانسوی بود، اما بنا به ادعایی که در گزارش‌های مختلف آمده، به زبان ژاپنی و همین‌طور بسیاری از زبان‌های دیگر دنیا نیز می‌توانست صحبت کند. تا اینجا هیچ‌ نکته غیرعادی در داستان وجود نداشت.

معمای مرموز مردی که از جهان موازی آمد، چه بود؟

صبح روز بعد مرد به همراه تمام مدارکش ناپدید شده بود.

سپس توالی وقایع بر اساس اینکه ماجرا را از کدام منبع بخوانید باهم تفاوت دارند. در یکی از روایت‌ها گفته می‌شود، وقتی مرد پاسپورت خود را برای مهر زدن تحویل داد، افسر مهاجرت ژاپنی متوجه نکته‌ی عجیبی شد. هرچند پاسپورت کاملا معتبر به نظر می‌رسید، اما هم افسر مهاجرت و هم همکارانش تصور نمی‌کردند تورد کشور صادرکننده پاسپورت واقعی باشد. بنابراین مأموران مهاجرت تصمیم گرفتند از مرد اهل تورد بازجویی کنند. در روایتی دیگر آمده، خود مرد گفته است که اهل تورد است و وقتی که افسر مهاجرت باور نکرده، پاسپورت خود را به او نشان داده است.

در ادامه داستان، مردی از تورد تلاش می‌کند افسران مهاجرت را متقاعد کند کشور تورد واقعی است. به گفته این مسافر مرموز، تورد کشوری است که بین فرانسه و اسپانیا قرار دارد و به عقیده او، تا آن زمان قدمتی هزار ساله داشته است. وقتی نقشه‌ای به مرد نشان دادند، او گفت کشورش تورد در جایی که ظاهرا کشور شاهزاده‌نشین آندورا بود قرار دارد. بعد از دیدن نقشه خود مرد هم مات و مبهوت مانده بود و نمی‌دانست چرا نامی از کشورش در نقشه برده نشده است. هر دو طرف نمی‌خواستند تسلیم شوند، بنابراین همچنان افسران ژاپنی اصرار می‌کردند تورد وجود ندارد و مسافر هم نمی‌خواست کوتاه بیاید.

داستان مردی اهل تورید که از جهان موازی به ژاپن سفر کرده، نسخه‌ای بسیار جالب و خارق‌العاده‌ از یک داستانی واقعی است-

سرانجام مأموران تصمیم گرفتند او را تا روشن شدن ماجرا دستگیر کنند. در همین حال، مأموران مشکوک شده بودند او تبهکار باشد. در حالی که تحقیقات مأموران ادامه داشت، مرد را برای شب در هتلی در همان نزدیکی قرار دادند. دو نگهبان هم مراقب بودند مرد از اتاق فرار نکند. اما صبح روز بعد، وقتی مأموران به اتاق مرد رفتند، متوجه شدند او ناپدید شده است. هیچ نشانه‌ای از نحوه‌ی فرار او وجود نداشت و همه‌ی اسناد شخصی او که می‌توانستند مدرکی برای اثبات درستی داستان او باشند هم ناپدید شده بودند.

 

معمای مرموز مردی که از جهان موازی آمد، چه بود؟

داستان مردی اهل تورد از روایت واقعی مردی به نام جان زیگروس مشهور به مرد اسرارآمیز الهام گرفته است.

بسیاری از محققان و نویسندگانی که طی دهه‌های اخیر به داستان مردی از تورد علاقه‌مند پیدا کرده‌اند سعی داشتند به نحوی جزئیات این داستان باورنکردنی را روشن کنند. برایان آلاسپا و جرمی بیتس، دو نویسنده‌ای که هر دو کتاب‌هایی از این ماجرا نوشته‌اند، سعی کرده‌اند با بررسی احتمالاتی که اکثر آن‌ها در قلمروی علمی‌ تخیلی‌ها می‌گنجند علت این رویداد عجیب را مشخص کنند. این نویسندگان تنها نیستند، تنها با یک جستجوی ساده می‌توانید به تعداد بی‌شماری از کاربران اینترنتی برسید که ماجرای مردی از تورد را بازگو می‌کنند و آن را نمونه‌ای برای اثبات جهان‌های موازی می‌دانند.

یکی از فرضیه‌های اصلی این است که مرد اهل تورد به نحوی به صورت تصادفی از یک بُعد موازی وارد فرودگاه هاندا در شهر توکیو شده است. طبق این فرضیه، یک کره زمین موازی مشابه سیاره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم در یک بُعد دیگر وجود دارد. تنها تفاوت این سیاره‌ در بُعد موازی این است که به جای آندورا کشور تورد قرار دارد. فرضیه دیگر این است که مرد یک جور مسافر زمان بوده که از آینده به دهه ۱۹۵۰ سفر کرده است. با این حال، اثبات فرضیه‌ی سفر در زمان نسبت به سفر بین ابعاد دشوارتر هم است.

 

معمای مرموز مردی که از جهان موازی آمد، چه بود؟

طبق یکی از فرضیه‌ها، مرد اهل تورد به نحوی به صورت تصادفی از یک بُعد موازی وارد فرودگاه هاندا در شهر توکیو شده بود

داستان عجیب و غریب مرد اهل تورد از کجا آمده؟

در واقع، این داستان جذاب از مردی اهل تورد که از جهان موازی به ژاپن سفر کرده، نسخه‌ای بسیار جالب و خارق‌العاده‌ از یک داستانی واقعی به مراتب کمتر مهیج بوده است. به نظر منشأ این داستان عجیب و غریب از روایت واقعی مردی به نام جان زیگروس مشهور به مرد اسرارآمیز الهام گرفته است. این مرد پس از اینکه پاسپورت جعلی خود را در هنگام ورود به توکیو در سال ۱۹۵۹ ارائه داد، دستگیر شد.

پاسپورت جعلی مرد در شهر تامانروست که ظاهرا پایتخت کشور تورید بوده صادر شده بود. خود پاسپورت نیز به زبانی ناشناخته نوشته شده بود. در حالی که تامانروست واقعا نام استان و شهر واقعی در الجزایر کنونی است، طوارق‌ که نام تورید از آن گرفته شده بود، یک قوم بربر در صحرای بزرگ آفریقا است. ماجرای این پرونده مرموز نیز در یکی از جلساتی که در دهه‌ی ۱۹۶۰ در مجلس عوام بریتانیا برگزار شد برای نشان دادن نمونه‌های جعل پاسپورت مطرح شده بود.

جان زیگروس کلاهبردار مبتکری بود که توانسته بود برای جعل پاسپورت یک کشور، پایتخت و زبان جدید اختراع کند. او با همین پاسپورت جعلی در سراسر منطقه خاورمیانه سفرهایی انجام داده بود تا اینکه نهایتاً به دست افسران مهاجرت ژاپنی دستگیر شده بود. زگروس نهایتاً به یک سال زندان محکوم شد، هرچند بیش‌تر مدت حبس او به دلیل نقد کردن چک‌های تلقبی در ژاپن بود. سرنوشت این مرد مرموز مانند مرد اهل تورد نامعلوم است.

زومیت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
جالب بود . بسیاری از واقعیت های این دنیای بزرگ هنوز برای عموم مردم کره زمین ناشناخته است . ممنون از تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار