از خودم بدم می‌آید چون شوهرم ژست دانای کُل بودن می‌گیرد!
کد خبر: ۲۶۶۵۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 26    -    ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
من و شوهرم تقریبا ۹ سال با هم تفاوت سنی داریم و او بزرگ‌تر است. من فوق دیپلم دارم و او دکتر است. هر وقت با شوهرم صحبت می‌کنم، از خودم بدم می‌آید و احساس حقارت می‌کنم چون او ژست دانای کُل بودن می‌گیرد. فکر می‌کند که خیلی بیشتر از من می‌فهمد ولی در واقعیت این‌طور نیست. با من اصلا مشورت هم نمی‌کند. حس و حال خوبی از بودن در کنارش ندارم

من و شوهرم تقریبا ۹ سال با هم تفاوت سنی داریم و او بزرگ‌تر است. من فوق دیپلم دارم و او دکتر است. هر وقت با شوهرم صحبت می‌کنم، از خودم بدم می‌آید و احساس حقارت می‌کنم چون او ژست دانای کُل بودن می‌گیرد. فکر می‌کند که خیلی بیشتر از من می‌فهمد ولی در واقعیت این‌طور نیست. با من اصلا مشورت هم نمی‌کند. حس و حال خوبی از بودن در کنارش ندارم. راهنمایی کنید.

 

 

مخاطب گرامی، تفاوت سنی و تحصیلی شما با همسرتان که در این پیامک به آن اشاره کرده‌اید، ذهنیت‌هایی را در ناخودآگاه شما ایجاد کرده است. من اطلاعات زیادی درباره شما و شوهرتان ندارم، نمی‌دانم این اختلاف سنی و تحصیلی، چقدر در مشکلات به وجود آمده بین شما تاثیرگذار است. با این حال، برای جلب اعتماد همسرتان در قدم اول باید اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید.

    خودتان را به روز کنید

گفته‌اید که شوهرتان با شما مشورت نمی‌کند و خودش را دانای کل می‌داند. توصیه می‌کنم که ابتدا توانمندی و مهارت‌های خودتان را تقویت کنید. به دنبال کسب مهارت‌های جدید باشید مثل یادگیری زبان‌انگلیسی و حتی آن‌چه را دارید به‌روز کنید مثل مهارت آشپزی و دسر، خودآرایی و کسب مهارت‌هایی که برای همسرتان مهم است.

     به حرف‌های‌تان اعتبار ببخشید

اخبار روز را دنبال و سعی کنید تحلیل خبر را هم در اینترنت جست‌وجو و مطالعه کنید تا تفکر نقاد شما تقویت شود و در بقیه مسائل از آن بهره بگیرید. همچنین ورزش را فراموش نکنید چراکه در حفظ سلامتی و روحیه شما خیلی موثر است. مطالعه کتاب‌های مورد علاقه‌تان و همچنین درباره رشته تحصیلی همسرتان، آشنایی با برخی اصطلاحات را در برنامه‌تان بگذارید. داشتن اطلاعات عمومی(اخبار روز) و اطلاعات تخصصی به سخن شما اعتبار می‌دهد.

    مهارت گفت ‌وگو و فن‌بیان را بیاموزید

عوامل تاثیرگذار بر سخن به نکات ظریفی در کلام و زبان بدن نیاز دارد بنابراین در پی کسب آن نکات باشید. خلاصه این مهارت‌ها عبارتند از: آغاز صحیح مکالمه(جلب توجه شنونده)، استفاده از واژه‌هایی متناسب با موقعیت ارتباط(موضوع صحبت، پایگاه اجتماعی طرف گفت‌وگو و موقعیت زمانی و مکانی گفت‌وگو)، کاربرد مناسب عوامل فرازبانی مانند سرعت، شدت(بلندی و کوتاهی صدا)، مکث و زیر و بمی صدا، کاربرد صحیح نشانه‌های غیرکلامی(حرکات بدن و ژست‌های چهره)،  استفاده مناسب از مهارت توضیح دادن، استفاده مناسب از مهارت پرسیدن و ... . در صورت نیاز و قبل از بحرانی‌تر شدن شرایط زندگی‌ مشترک‌تان به یک مشاور مراجعه کنید.

خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
2
این توصیه ها رو میشه با سرچ گوگل هم پیدا کرد و الان ربات های هوش مصنوعی تازه خیلی بهتر از این توصیه ها رو ارائه می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
1
1
به شوهرت بگو خیلی املی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
1
2
با من مشورت ميكنه ولي هميشه كار خودشو ميكنه براي همينه جدا شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
0
من55سالمه و در حال تحصیل هستم شما هم تحصیلاتت رو ادامه بده تا توسری خور نباشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار