قیمت نجومی و باورنکردنی کاج‌های کریسمس در تهران
کد خبر: ۲۶۶۴۰۰
تاریخ انتشار: 2022 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
«کاج از ۲۰سانتی‌متری تا ۳متری داریم. قیمت‌ها هم از ۱۰۰هزار تا ۲۰میلیون تومان متغیر است. البته بیشتر مردم کاج‌های کوچک و نیم‌متری را برای تزیین اتاق بچه‌ها می‌برند. با هر بودجه‌ای می‌توان خانه را رنگی و تزیین کرد. گوی‌های تزیینی از بسته‌‌ای ۳۰هزار تومان تا ۳۰۰هزار تومان داریم، سایر وسایل هم قیمت‌های متفاوتی دارند.

 یکی از نمادهای اصلی کریسمس که این روزها بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم تزیینی را پر‌کرده، درخت کاج معروف کریسمس است. «سرژیک» یکی از فروشندگان قدیمی درخت کاج در این خیابان که انواع کاج در اندازه‌های مختلف را در مغازه‌اش دارد، می‌گوید: «کاج، نماد سرسبزی و برکت است و برای همین در کریسمس که همزمان با آغاز زمستان است، از این نماد استفاده می‌شود تا سرسبزی و برکت را به خانه‌ها ببرد». او ادامه می‌دهد: «‌البته در گذشته اغلب مردم کاج طبیعی خریداری می‌کردند، اما چند سالی است که به‌دلیل مسائل زیست‌محیطی، کاج‌های کریسمس مصنوعی شده‌اند‌».

 
 

او درباره قیمت انواع کاج می‌گوید: «کاج از ۲۰سانتی‌متری تا ۳متری داریم. قیمت‌ها هم از ۱۰۰هزار تا ۲۰میلیون تومان متغیر است. البته بیشتر مردم کاج‌های کوچک و نیم‌متری را برای تزیین اتاق بچه‌ها می‌برند. با هر بودجه‌ای می‌توان خانه را رنگی و تزیین کرد. گوی‌های تزیینی از بسته‌‌ای ۳۰هزار تومان تا ۳۰۰هزار تومان داریم، سایر وسایل هم قیمت‌های متفاوتی دارند. ما سعی می‌کنیم از همه اقلام در قیمت‌های متنوع داشته باشیم که کسی دست خالی از مغازه نرود». این فروشنده می‌گوید: «البته شاد‌بودن، ربطی به خرید ندارد؛ چون مشتری داریم که می‌آید ۱۰۰هزار تومان خرید می‌کند و خیلی هم خوشحال و شاد است، یکی هم با اخم‌های درهم ۲میلیون تومان وسایل تزیینی می‌خرد. می‌خواهم بگویم که حالا که شرایط اقتصادی سخت شده، حتی با ۱۰۰هزار تومان هم می‌توان رنگ و بوی عید را به خانه برد و شاد بود».

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار