طرز تهیه شیرینی مقوی مخصوص مهمانی
کد خبر: ۲۶۵۷۱۵
تاریخ انتشار: 2022 December 19    -    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
آجیل بار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و یک میان وعده خوشمزه و اقتصادی تهیه کنید. آجیل بار را می‌توانید با انواع مغزیجات و ترکیبات مختلف تهیه کنید و به دلیل مقوی بودن یک خوراکی خوشمزه برای بچه‌ها می‌باشد که راحت تهیه می‌شود، همچنین شما می‌توانید آجیل بار را برای عید یا شب یلدا و دورهمی خود تهیه کنید ...

طرز تهیه شیرینی مقوی و ارزان مخصوص مهمانی«تابناک با تو» - آجیل بار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و یک میان وعده خوشمزه و اقتصادی تهیه کنید.

آجیل بار را می‌توانید با انواع مغزیجات و ترکیبات مختلف تهیه کنید و به دلیل مقوی بودن یک خوراکی خوشمزه برای بچه‌ها می‌باشد که راحت تهیه می‌شود، همچنین شما می‌توانید آجیل بار را برای عید یا شب یلدا و دورهمی خود تهیه کنید و یک پذیرایی شیک از مهمان‌های خود داشته باشید. تهیه این آجیل بار خیلی آسان است و می‌توانید از گردو یا پسته و هر مغزی که دوست دارید استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی مقوی و ارزان مخصوص مهمانی

مواد لازم برای تهیه آجیل بار

کنجد بو داده ۱.۵ تا ۲ پیمانه
مغز تخمه آفتابگردان ۱ پیمانه
بادام زمینی بدون پوست ۱ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
شیره انگور یا خرما ۱/۲ پیمانه
ارده کنجد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه شیرینی مقوی و ارزان مخصوص مهمانی

طرز تهیه آجیل بار خوشمزه و شیک و اقتصادی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید کنجد را کمی تفت دهید، شما می‌توانید از کنجد بو داده آماده استفاده کنید و اگر کنجد خام در خانه دارید کافی است داخل تابه ریخته و روی حرارت کم تتف دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد، دقت کنید پای گاز باشید وگرنه خیلی سریع کنجد می‌سوزد.

مرحله دوم: کاراملی کردن شکر

شکر را داخل تابه بریزید و هم نزنید و بگذارید خود شکر با حرارت کم ذوب شود و زمانی که قهوه‌ای رنگ شد باید سریع شیره انگور و ارده کنجد را اضافه کنید و سریع هم بزنید و نگذارید تا شکر سفت شود.

مرحله سوم: افزودن مغزیجات

در ادامه باید کنجد و بادام و مغز آفتابگردان و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و خوب سفت شود، سپس از روی حرارت بردارید و یک ظرف مستطیل پیرکس یا پلاستیکی را بردارید و کمی چرب کنید و از مواد تهیه شده داخل آن بریزید و کمی خلال پسته برای تزیین بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا سطح آجیل بار کاملا باید صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه آجیل بار

ظرف را برای ۱ ساعت باید در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت از یخچال خارج کنید و برای ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و از قالب خارج کنید و با کمک یک چاقو تیز به اندازه دلخواه برش بزنید و این آجیل بار را میل کنید. نوش جان

بهتر است قطر مواد ۱ سانت بیشتر نشود، زیرا کالری بسیار بالایی دارد.

می‌توانید همه مغزیجات را در ابتدا کمی تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و بعد استفاده کنید.

اگر احساس کردید شکر سفت شده باید حرارت را کم کنید و صبر کنید تا دوباره ذوب و شل شود.

اصلا نباید زیر شکر زیاد باشد وگرنه می‌سوزد و مزه تلخی به آجیل بار می‌دهد.

پارسی دی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار