چرا پل جوادیه تهران روی سه پایه ایستاده است؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۰۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ از پل کابلی و معلق جوادیه، به عنوان یکی از مقاوم‌ترین پل‌ها در برابر زلزله در جهان نام برد که می‌تواند بزرگ‌ترین زلزله‌ها را تحمل کند و محلی برای عبور و مرور خودروهای امداد و نجات در مواقع اضطراری باشد.
علی‌محمدکریم‌پور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶با بیان این مطلب گفت: «پل جوادیه نتیجه تلاش جمعی از کارگران زحمتکش و مهندسان ایرانی در شهرداری تهران است. طرح معماری این پل برگرفته از سوزن ریل قطار است و با توجه به اینکه معبری برای عبور و مرور قطار و محلی برای اتصال شمال و جنوب تهران بود، طراحی نقشه آن اهمیت زیادی داشت که البته طراحی این پل را می‌توان از المان‌های جدید عصر انقلاب دانست.»
 
چرا پل جوادیه تهران روی سه پایه ایستاده است؟
 
معاون شهردار منطقه۱۶ افزود: «این طراحی هنرمندانه چالش بزرگی برای سازه مهندسی بود چرا که عمده پل‌ها در روی ۴ پایه بنا شده است، اما این پل مشابه سوزن قطار بر روی سه پایه قرار دارد.»
 
وی افزود: «پل جوادیه ۲۱۰ متر طول دارد که ۸۴ متر آن شیب راه شمالی ‌ـ  جنوبی‌ است و ۱۰۴ متر و نیم آن معلق است بدان معنی که یک ساختمان ۳۳ طبقه را از وسط توسط کابل نگه داشته باشیم و هیچ پایه‌ای زیر آن نباشد و همچنین ۳۰ متر عرض دارد به این شکل که یک ساختمان ۱۰ طبقه از وسط توسط ۱۲ دسته کابل حفظ شده باشد.»
 
کریم پور افزود: «همه قطعات این پل دارای‌ شناسنامه کمی و کیفی هستند. جوش پل‌ها نیز به ۲ روش تست شده است. این پل از مقاوم‌ترین پل‌ها در برابر زلزله است و می‌تواند بزرگ‌ترین زلزله‌ها را در تهران تحمل کند و محلی برای عبور و مرور خودروهای امداد و نجات و اورژانس در مواقع اضطراری برای نجات مردم باشد.»
روزپلاس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
1
2
چقدر شما زحمت کشین!
واقعا بخاطر این همه نبوغ تشکر...
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv