برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲
کد خبر: ۲۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار: 2022 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
عکسی از امواج هیولایی که به فانوس دریایی برخورد می‌کنند، برنده مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲ انجمن سلطنتی هواشناسی شد. عکس دراماتیک کریستوفر ایسون با نام طوفان یونس که سال گذشته در بریتانیا گرفته شد، به عنوان برترین عکس از بین ۲۲ عکس انتخاب شده در فهرست نهایی انتخاب شد.

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲«تابناک با تو» - عکسی از امواج هیولایی که به فانوس دریایی برخورد می‌کنند، برنده مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲ انجمن سلطنتی هواشناسی شد.

عکس دراماتیک کریستوفر ایسون با نام طوفان یونس که سال گذشته در بریتانیا گرفته شد، به عنوان برترین عکس از بین ۲۲ عکس انتخاب شده در فهرست نهایی انتخاب شد.

او می‌گوید: «وقتی طوفان پیش‌بینی شد و اولین هشدار قرمز را برای سواحل جنوبی [انگلستان] به همراه داشت، می‌دانستم که باید مکانی برای ضبط آن پیدا کنم.»

من خیلی زود به آنجا رسیدم و دیدم بسیاری از عکاسان غرق در باران و آب دریا هستند و بسیار نزدیک به دیوار بندر‌ ایستاده‌اند. تصمیم گرفتم به سمت ارتفاعات و کمی دورتر بروم.

این عکس به ما یادآوری می‌کند که ما چقدر کوچک و بی‌اهمیت هستیم چون این عکس جنبش و نیروی چشمگیر دریا را همراه با مقاومت یک دست‌ساخته بشر نشان می‌داد.

منجمد
مکان دوم. آبشار یخ‌زده نیاگارا | ژنهوان ژو

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

صخره روح

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

مقام سوم. شبح زیر صخره. یک شبح براکن یک سایه بزرگ از یک ناظر است که روی یک ابر یا مه نمایان می‌شود. بنابراین، هنگامی که شخصی روی تپه‌ای بایستذ که تا حدی پوشیده از مه یا ابر است، اگر خورشید پشت سر او باشد، سایه او می‌تواند بر روی مه یا ابر پخش شود. پس یک توهم نوری باعث می‌شود که سایه غول پیکر و در فاصله قابل توجهی از آن‌ها به نظر برسد. سایه همچنین می‌تواند روی قطرات آب با فواصل مختلف بیفتد، که ادراک را مخدوش می‌کند و می‌تواند باعث شود که سایه با تغییر و جابجایی ابر‌ها حرکت کند

برنده دسته تلفن همراه | آنگ چان تار

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

دسته تلفن همراه – رتبه دوم – وینس کمپبل

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

مسابقه عکاس آب و هوا هر ساله توسط انجمن سلطنتی هواشناسی (RMetS) مستقر در بریتانیا و با همکاری AccuWeather برگزار می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

برنده منتخب مردم | جیمی راسل

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

ابر‌های ماماتوس

برندگان مسابقه عکاس آب و هوای سال ۲۰۲۲

ابر‌های ماماتوس برخی از غیر معمول‌ترین و متمایزترین هستند و معمولاً با ابر‌های کومولونیمبوس بزرگ همراه هستند. آن‌ها به صورت مجموعه‌ای از برآمدگی‌ها یا کیسه‌های بیرون آمده از پایه ابر ظاهر می‌شوند و در ناپایدارترین ابر‌های کومولونیمبوس به دلیل تلاطم درون ابر تشکیل می‌شوند | عکس از اریس پیل

نفر دوم عکاس جوان آب و هوای سال. اثر تیندال Tyndall effect زمانی رخ می‌دهد که نور خورشید توسط ذرات کوچک موجود در هوا مانند گرد و غبار یا ذرات دود پراکنده می‌شود.

 

مشابه پراکندگی ریلی Rayleigh scattering که فرآیندی است که باعث می‌شود در هنگام غروب و طلوع خورشید نارنجی یا قرمز به نظر برسد. به خاطر اثر تیندال (و پراکندگی ریلی)، نور آبی با طول موج کوتاهتر بیشتر از نور قرمز با طول موج بلندتر پراکنده می‌شود و از آنجایی که چشمان ما به نور آبی حساسیت بیشتری دارند، آسمان را آبی می‌بینیم .

RMetS یک مؤسسه خیریه است که به عنوان “کارشناس مستقل پیشرو در آب و هوا و آب و هوا” عمل می‌کند، در حالی که AccuWeather منبع پیش‌بینی آب و هوا است که روزانه به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر خدمات می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند تا زندگی خود را برنامه‌ریزی کنند.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: آب ، آب و هوا ، مسابقه ، 2022 ، برندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار