ایده‌های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟
کد خبر: ۲۵۱۵۱۶
تاریخ انتشار: 2022 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
اتاق خواب مکانی برای استراحت، خوابیدن و حتی گاهی تفریح و بازی است، بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای آن مانند هر قسمت دیگر منزل از اهمیت برخوردار است. دلیل این موضوع تنها به ظاهر اتاق خواب مربوط نیست بلکه احساسی است که شما از اتاق خواب دریافت می‌کنید و می‌توانید روحیه شما و اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟«تابناک با تو» - اتاق خواب بخش مهمی از زمان استراحت شما را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین انتخاب رنگ، طرح و چیدمان درست و اصولی آن می‌تواند به سطح انرژی شما برای داشتن یک روز پرقدرت بسیار کمک کند، از لحاظ روانشناسی روح و روان انسان به رنگ‌های اطرافش در آمیخته شده است.

انتخاب رنگ اتاق خواب:

اتاق خواب مکانی برای استراحت، خوابیدن و حتی گاهی تفریح و بازی است، بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای آن مانند هر قسمت دیگر منزل از اهمیت برخوردار است. دلیل این موضوع تنها به ظاهر اتاق خواب مربوط نیست بلکه احساسی است که شما از اتاق خواب دریافت می‌کنید و می‌توانید روحیه شما و اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین همه قسمت‌های منزل باید به شیوه‌ای صحیح رنگ آمیزی شوند، اینکه شما دوست دارید از اتاق خوابتان انرژی دریافت کنید یا آرامش کاملا به سلیقه و نظر شخصیتان مربوط است، بنابراین قبل از انتخاب هر رنگی باید انتظارات خود را کاملا مشخص کنید که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید دوست دارید با رنگ اتاق آرامش بگیرید یا غرق در انرژی مثبت شوید.

رنگ‌های مناسب اتاق خواب:

رنگ‌های ملایم کسل کننده نیستند و با فراهم کردن یک فضای گرم می‌توانند انتخاب مناسبی باشند، رنگ‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود؛ دست شما را برای تزئین دیوار و اکسسوری‌های اتاق باز می‌گذارند و به شما امکان خواهند داد شب آرامی را بگذرانید.

رنگ یاسی:

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب یاسی است، چرخه رنگی آن می‌تواند ایده‌های جالبی برای ست کردن وسایل ارائه دهد.

رنگ هلویی:

ترکیبی که رنگ هلویی با آبی کم رنگ و سبز نعنایی می‌سازد فوق العاده است و می‌تواند با اکثر وسایل و مبلمان هارمونی داشته باشد.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

رنگ ارغوانی روشن:

این رنگ در طیف پاستلی قرار می‌گیرد که می‌تواند با القای احساس آرامش اوقات خوشی را افراد رقم بزند. از جمله رنگ‌هایی که با ارغوانی روشن هارمونی دارند سفید، مشکی، زرد و آبی هستند و می‌توانند ترکیب خارق العاده‌ای را در دکوراسیون ایجاد کنند. ارغوانی روشن می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب دخترانه باشد.

رنگ بژ:

یکی از گرم و منعطف‌ترین رنگ‌های انتخابی می‌تواند بژ باشد که ظاهری مرتب برای اتاق ایجاد کند. از رنگ‌های روشن دیگر برای ترکیب با این رنگ استفاده کنید.

رنگ طوسی روشن:

یکی از شیک‌ترین رنگ‌ها برای سبک نئوکلاسیک طوسی روشن است که در ترکیب با اکسسوری طلائی؛ جلوه‌ای فوق العاده ایجاد خواهد کرد. رنگ طلایی چراغ و پایه‌های مبلمان می‌تواند با این رنگ هارمونی زیبایی ایجاد کنند.

رنگ کرم:

در صورتی که دوست دارید اتاقتان ظاهری مرتب و تمیز داشته باشد؛ قطعا کرمی می‌تواند رنگ مناسبی باشد.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

بهترین رنگ‌ها برای اتاق زوجین:

رنگ‌ها می‌توانند عشق را ابراز کنند، برای مثال رنگ گل‌ها می‌تواند نشانه عشق و دوستی و... باشد. در ادامه به بهترین گزینه‌ها جهت انتخاب رنگ اتاق خواب زوجین خواهیم که مطمئنا حس زیبای دوست داشتن را به شما القا خواهند کرد پرداخت.

رنگ تمشکی:

رنگ تمشکی می‌تواند ظاهر اتاق خواب را ظریف و شیرین نشان دهد. تمشکی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اضافه کردن بعضی احساسات عاشقانه به اتاق خواب باشد. با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید رنگ‌های ملایم یا پررنگ‌تر را انتخاب کنید تا میزان جنب و جوش را افزایش دهید.

رنگ قرمز یاقوتی:

یکی از عاشقانه‌ترین رنگ ها؛ قرمز است که می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب هم باشد.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

رنگ کاراملی (تُناژ‌های قهوه‌ای):

طیف رنگی قهوه‌ای می‌تواند فضایی آرامبخش و عاشقانه را در اتاق خواب ایجاد کند.

رنگ سفید و مشکی:

در صورتی که از ترکیب‌های کلاسیک خوشتان می‌آید می‌تواند اتاق خواب را با دیوار‌های مشکی، تخت سفید و سقف شیشه‌ای ایجاد کنید، در این صورت فضایی عاشقانه و درجه یک برای اتاق خواب خواهید داشت.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

رنگ بنفش:

برخی اکسسوری‌ها به علاوه رنگ بنفش می‌تواند اتاق خوابی رمانتیک و خاص برای شما بسازد. استفاده از طیف رنگ‌های بنفش در کنار طلایی می‌تواند حالت سلطنتی برای اتاق خواب ایجاد کند و شما از فضای مجلل اتاق لذت ببرید.

رنگ آبی تیره و روشن:

طیف رنگ آبی روشن آرامش بخش است، بنابراین استفاده از آن در اتاق خواب می‌تواند به شما حسی رمانتیک و عاشقانه هدیه دهد.

رنگ نارنجی:

شما نیز ممکن است از رنگ نارنجی برای دکوراسیون اتاق خوابتان به عنوان رنگی عاشقانه نگاه نکنید، در صورتی که این رنگ به همراه اکسسوری‌های تزئینی به شکل اصولی ترکیب شوند؛ کاملا رنگی عاشقانه ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال حس شادی و عشق از طریق رنگ نارنجی متالیک یا استفاده از رنگ نارنجی به صورت متراکم و نامحسوس در اتاق ایجاد خواهد شد. استفاده از رنگ‌های دیگر در کنار رنگ نارنجی می‌تواند فضای اتاق را زنده و شاداب‌تر کند.

بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب کوچک:

در صورتی که اتاق خواب شما کوچک است تنها به رنگ سفید فکر نکنید، در صورتی که از رنگ مناسبی برای اتاق خوابتان استفاده کنید می‌توانید فضای اتاق را بزرگتر نمایش دهید. در ادامه این مقاله سرپوش به گزینه‌های مناسب برای اتاق خواب کوچک خواهیم پرداخت:

رنگ‌های مونوکروم:

هر رنگ طیف گسترده‌ای دارد از پر رنگ تا کم رنگ، استفاده از چندین تناژ در یک دکور می‌تواند ایده مناسبی برای اتاق خواب کوچک باشد، در صورتی که قصد دارید این تکنیک را به کار ببرید بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید و فراموش نکنید که رنگ درب کمد را باید دقیقا شبیه به دیوار‌ها انتخاب کنید.

رنگ صورتی:

صورتی همیشه دوست داشتنی است مخصوصا در بین خانم ها؛ این رنگ اتاق ر ا بزرگتر و صمیم‌تر نمایش می‌دهد، زیرا نور را به خوبی منعکس می‌کند، این موضوع در صورتی بودن دیوار‌ها و سقف بیشتر نشان داده می‌شود.

رنگ‌های تیره:

در نگاه اول نمی‌توان بین رنگ‌های تیره و اتاق خواب کوچک وجه تشابه پیدا کرد، اما اگر این طیف رنگی هم می‌تواند اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهد. رنگ‌های تیره نور را بیشتر به خود جذب می‌کنند بنابراین سبب می‌شوند گوشه‌ها محو به نظر برسند، در نهایت می‌توانند از تنگ و کوچک نشان دادن اتاق جلوگیری کنند. در صورتی که می‌خواهید از رنگ‌های تیره استفاده کنید باید سقف و دیوار‌ها را یک رنگ کنید، همچنین رنگ‌های جیغ مانند زرد یا بنفش به شکل تاکیدی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب کودک:

بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب کودک زیر هشت سال مجموعه رنگ‌های گرم و سرد است. رنگ صورتی برای اتاق خواب دختران و طیف رنگی سبز و آبی می‌تواند برای پسران همیشه کارآمد باشد، توجه داشته باشید استفاده از رنگ قرمز کودک را بیقرار خواهد کرد بنابراین به سراغ این رنگ نروید، در صورتی که کودک شما بالای هشت سال است ابتدا نظر خودش را بپرسید و دلایل خود را هم برایش توضیح دهید. در ادامه به بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب کودک از لحاظ روانشاس خواهیم پرداخت:

رنگ آبی:

آبی با القای احساس آرامش می‌تواند تمرکز کودک را افزایش دهد بنابراین بهترین رنگ برای درس خواندن و مطالعه است، برای بچه‌هایی که تپش قلب دارند می‌توانند از رنگ آبی در اتاق خواب جهت آرام سازی استفاده کنند.

رنگ زرد:

رنگ زرد می‌تواند احساس بشاش بودن، شادابی و انرژی کودک را افزایش دهد. برای کودکانی که از رنگ زرد در اتاقشان استفاده شده است؛ کارایی حافظه و تمرکز افزایش خواهد یافت، اما استفاده از آن در اتاق خواب به علت مشکلاتی که در خواب ایجاد می‌کند چندان توصیه نمی‌شود.

رنگ سبز:

استفاده از رنگ سبز برای اتاق کودکان می‌تواند آرامش بخش باشد، زیرا احساس طراوت القا می‌کند، روح کودک را جلا می‌دهد و باعث طراوت و شادابی و درس خواندن می‌شود. رنگ سبز برای کودکانی که زمان زیادی از وقت خود را برای درس خواندن در اتاق می‌گذرانند یکی از بهترین گزینه‌ها است.

ایده های رنگ اتاق خواب: کدام رنگ را انتخاب کنید؟

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار