دومین مورد مرگ با یک ویروس نادر در آمریکا تایید شد
کد خبر: ۲۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: 2022 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
دومین مورد مرگ براثر ویروسی که پس از گزش کنه به انسان منتقل می شود، در آمریکا ثبت شد.
ایالت کانکتیکات آمریکا از مرگ یک زن مسن مبتلا به یک ویروس نادر بر اثر گزش کنه خبر داد که دومین مورد در سال جاری در آمریکاست.
 
دومین مورد مرگ با یک ویروس نادر در آمریکا تایید شد
 
دپارتمان بهداشت عمومی کنتیکت اعلام کرد که این بیمار زنی حدوداً ۹۰ ساله بود که در ۱۷ مه بر اثر عفونت ویروس پوآزین (POWV) به دلیل نیش کنه جان باخت.
 
این نهاد توضیح داده است که دو هفته پس از برداشتن کنه، این زن تعدادی علائم از جمله تب، تغییر وضعیت روانی، سردرد، لرز، تشنج، درد قفسه سینه و حالت تهوع را تجربه کرد.
 
براساس این گزارش بیمار به بیمارستان محلی منتقل شد، اما حالش بدتر شد و دو هفته قبل از مرگش به هیچ درمانی پاسخی نداد و با وجود اینکه مرگ اواسط اردیبهشت بود، اعلام رسمی در ۱۳ ژوئن اعلام شد.
 
کانکتیکات یک مورد دیگر از POWV را در ماه مارس گزارش کرده بود. بیمار، مردی ۵۰ ساله بود که البته از این ویروس بهبود یافت.
 
این دومین مورد مرگبار POWV در ایالات متحده در سال جاری است، پس از اینکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالت مین، اولین مورد مرگ را در ماه آوریل اعلام کرد.
 
طبق گزارش این مرکز، هیچ واکسنی برای جلوگیری از POWV یا دارویی برای درمان آن وجود ندارد، با این حال تعدادی از اقدامات پیشگیرانه را می‌توان برای جلوگیری از گزش کنه انجام داد.
 
 
 
دکتر مانیشا گوتانی، کمیسر اداره بهداشت عمومی کانکتیکات، در بیانیه‌ای گفت: این حادثه به ما یادآوری می‌کند که ساکنان باید از هم اکنون تا اواخر پاییز برای جلوگیری از نیش کنه اقدام کنند.
 
وی گفت: در تابستان امسال بر استفاده از دافع حشرات و پرهیز از مناطق پرخطر مانند چمن‌های بلند که در آن کنه‌ها وجود دارد، تاکید داریم.
 
به گفته این مقام مسئول، همچنین مهم است که پس از حضور در بیرون از منزل، کنه‌ها را به دقت بررسی کنید، که ممکن است احتمال ابتلای شما و اعضای خانواده تان به این ویروس خطرناک را کاهش دهد.
بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار