دخترانی که از ازدواج نکردن پشیمانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

این افراد به اشتباه فکر می‌کنند هرچه سریع تر باشند، موفق هستند. بدون اینکه متوجه باشند، دست به کاری می‌زنند که در طولانی مدت اثرات بد و جبران ناپذیری بر روح و روان آن ها می‌گذارد. در حقیقت سرعت انجام کار به اندازه تمرکز و آرامشی که باید روی آن داشته باشیم مهم نیست.

 
* تصمیم بدون تفکر و دوراندیشی

 
گاهی برخی افراد وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیرند، بدون دقت و تأمل لازم دست به کار می‌شوند وفکر می‌کنند موفقیت در انتظار آن‌ها است. غافل از اینکه گاهی ممکن است به ضررشان باشد و پشیمانی به بار آورد.

 
این مسئله شامل موضوعات مختلفی می‌شود. در بعضی موارد ممکن است به شغل و در برخی موارد دیگر به زندگی آینده مرتبط باشد.

 
ژیلا، 25 ساله، می‌گوید: من در عصبانیت بدون اینکه به عواقب تصمیم خود فکر کنم شتاب‌زده عمل می‌کنم و یک نمونه آن هم در مورد ازدواجم بود، که به دلیل عصبانیت و از سرلجبازی به خواستگارم جواب منفی دادم. در حال حاضر پشیمان هستم که چرا با تصمیمی عجولانه آینده‌ام را خراب کردم.

 
دکتر ربابه غفارتبریزی، روان‌شناس، می‌گوید: افرادی که تصمیم‌های عجولانه می‌گیرند به طور معمول اشخاصی احساسی هستند. آن‌ها سعی می‌کنند به صورت لحظه‌ای عمل کنند، بدون آنکه تمام جوانب کارشان را ببینند و به اصطلاح افرادی یک جانبه‌نگر هستند.  

 
* آرامش پشیمانی ندارد

 
در واقع داشتن رفتاری آرام و اخذ تصمیم‌گیری ایده‌آل با اندیشیدن همراه است، اما عجله و شتابزدگی از جمله اموری است که آموزه‌های دینی آن را نهی می‌کنند، همان‌طور که دین مبین اسلام عجله کردن را به دلیل اینکه فرد عواقب کار خود را نمی‌سنجد و بدون تفکر و تعقل یا از روی عصبانیت و لجبازی تصمیم می‌گیرند، نهی کرده است.

 
* عواقب تصمیم‌های عجولانه

 
علت تصمیم‌های عجولانه می‌تواند نوسانات خلقی-رفتاری فرد باشد. گاهی دیده می‌شود برخی افراد تصمیمی عجولانه می‌گیرند، بدون اینکه به نتیجه آن فکر کنند و این نشان دهنده این است که فرد فقط جنبه کوچکی از کار خود را در نظر گرفته است.

 
برخی افراد تصور می‌کنند برای اینکه وقت‌کشی نشود و کار آن‌ها به تعویق نیفتد بهتر است، بدون هیچ وقفه‌ای تصمیم نهایی خود را بگیرند، اما یکی از آسیب‌هایی که با آن مواجه می‌شوند کاهش قدرت تفکر و افزایش خطا و اشتباه است به طور معمول این افراد در دراز مدت احساس خوشایندی در زندگی خود ندارند.

 
دکتر ربابه غفارتبریزی، می‌گوید: افرد عجول همیشه مضطرب هستند و اضطراب مداوم یکی از بیماری‌های روحی- روانی به شمار می‌آید. این گونه افراد دچار شیدایی می‌شوند و در یک لحظه تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که ممکن است یک عمر از عواقب آن پشیمان شوند.

 
نرگس، 21 ساله، می‌گوید: قطع رابطه با یکی از دوستانم به خاطر مسئله‌ای کم ‌اهمیت و برخوردی احساسی و شتاب‌زده صورت گرفت. این مسئله چیزی جز پشیمانی برایم در پی نداشت.اگرچه بسیار پشیمان هستم اما این پشیمانی سودی ندارد. نمی‌دانم چرا با کسب این تجربه بازهم تصمیمات مقطعی و سریع می‌گیرم.

 
* موفقیت در گرو مهارت‌های رفتاری

 
برای اینکه دچار تصمیم‌های عجولانه نشویم و بتوانیم درست و عاقلانه تصمیم بگیریم که کمتر دچار اشتباه و خطا شویم بهتر است تمام جوانب کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم را درنظر بگیریم.

 
البته مراجعه به یکی از مشاوران آگاه نیز در آموختن مهارت‌های رفتاری بسیار مؤثر است و به ما کمک می‌کند تا به موفقیت مطلوب و اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

 
تصمیم‌های عجولانه و شتاب‌زده در مورد انجام کارهای مختلف زندگی نتیجه‌ای جز ندامت و پشیمانی در پی نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
2
0
کاملا اشتباه میکنید من تا بحال دختر مجرد سن بالا ندیدم که پشیمون باشه از مجردیش
انقدر تلقین نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv