ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه
کد خبر: ۲۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: 2022 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
طی سال‌های اخیر عوامل بسیاری وجود دارد که باعث کوچک شدن منازل می‌شود، ازجمله‌ی این عوامل می‌توان به افزایش جمعیت، بالا رفتن قیمت ها، کمبود فضای ساخت وساز و همچنین عوامل بسیار دیگری که موجب شده تا مردم زندگی در آپارتمان خانه‌های کوچک را بپذیرند. در فضا‌های کوچک طراحی دکوراسیون بسیار سخت‌تر است.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه«تابناک با تو» - اگر دارای یک آپارتمان یا خانه‌ی کوچکی هستید میتوانید براحتی از طریق طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خود و با در نظر گرفتن نکاتی، آن محیط را نسبت به مساحت واقعی اش بزرگتر نشان دهید.

بزرگ نشان دادن خانه

طی سال‌های اخیر عوامل بسیاری وجود دارد که باعث کوچک شدن منازل می‌شود، ازجمله‌ی این عوامل می‌توان به افزایش جمعیت، بالا رفتن قیمت ها، کمبود فضای ساخت وساز و همچنین عوامل بسیار دیگری که موجب شده تا مردم زندگی در آپارتمان خانه‌های کوچک را بپذیرند. در فضا‌های کوچک طراحی دکوراسیون بسیار سخت‌تر است، بدین دلیل که در صورت رعایت نکردن برخی از اصول بمنظور بزرگ‌تر نشان دادن خانه، فضا بسیار کوچکتر از آن چه که هست دیده میشود. برای رفع این مشکل باید با ترفند‌ها اشنا شوید تا موفق شوید فضای خانه را بزرگتر نشان دهید.

- استفاده از الگوی تک رنگی:

در صورتیکه تمایل دارید فضای خانه یا اتاقتان را بزرگ‌تر نشان دهید باید از الگوی تک رنگی بهره بگیرید؛ یعنی برای رنگ آمیزی دیوار‌ها و کفپوش و حتی فرش‌ها باید از یک رنگ ثابت و یکدست استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از رنگ‌های روشن استفاده کنید و سعی کنید پنجره‌های بزرگی را در منزلتان به کار بگیرید.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

- استفاده از آینه برای بزرگتر نشان دادن خانه:

آینه‌ها به محوطه‌ی منزلتان جلوه میدهند. توصیه می‌شود برای بزرگ‌تر نشان دادن محیط، آینه را در قسمت مناسبی از خانه بگذارید. روبروی پنجره، محل مناسبی برای قرار دادن آینه میباشد. بدین دلیل که بازتاب نور طبیعی باعث بزرگ‌تر و روشنتر نشان دادن خانه می‌شود. بهتر است همرنگ دیوار، قاب آینه را انتخاب کنید. همچنین، بمنظور دوبرابر نشان دادن فضا‌ی خانه‌ی خود آینۀ قدی بزرگی نصب کنید. همچنین وقتی آینه را مقابل لامپ‌ها و چراغ‌ها قرار دهید انعکاس نور موجب روشنایی بیشتر و بزرگ نشان دادن خانه می‌شود.

- استفاده از پرد‎ه‌های بلند:

یکی از بهترین نقاط خانه، پنجره‎‍‌ها می‌باشد به این خاطر که از لحاظ بصری، فضا را بزرگ‎تر نشان میدهند. توصیه‌ی اکثر طراحان داخلی اینست که برای پنجره‌ها از پرد ه‌های بلندی استفاده کنید که از سقف تا روی زمین امتداد داشته باشد و تا حد امکان اجازه دهید حدود دو یا سه سانتیمتر از پرده‌ها روی زمین قرار گیرند. اطمینان داشته باشید که حتی با این روش کوچکترین اتاق‌های نشیمن هم بزرگتر و شیک‌تر به نظر میرسند.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

- استفاده از پارتیشن:

در خانه‌های کوچکی که از یک فضا به چند منظور بهره میگیرند همانند سالن و اتاق نشیمن، میتوانند برای تفکیک فضا از پارتیشن‌های عمودی که از جنس شیشه‌ای هستند و یا این که از یک کتابخانه عمودی استفاده کنند. در صورتیکه برای این تفکیک از کتابخانه استفاده کنند، علاوه بر گذاشتن کتاب در کتابخانه میتوان از اشیاء دکوری در قفسه‌ها استفاده کرد.

- بزرگتر نشان دادن خانه و اهمیت نورپردازی:

اگر بدرستی نورپردازی انجام گیرد، منجر به تأثیر بسیاری در جلوۀ ظاهری فضا میشود. اکثر افراد از لامپ‌ها و لوستر‌های سقفی در خانه استفاده می‌کنند، زیرا باعث بوجود آمدن نور مرکزی و کانونی میشود. زمانیکه از نور مرکزی و لوستر‌های کریستالی استفاده کنید، امکان دارد باعث افزایش زیبایی خانه‌های کلاسیک و بزرگ شود، ولی مناسب برای نورپردازی خانه‌های کوچک و مدرن نیست. زیرا خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک احتیاج به نورپردازی مینیمالیستی دارند.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

برای خانه‌های کوچک نور مرکزی، مناسب نمیباشد. نورپردازی باید از طریق نوری که از جهات مختلف میتابد، باعث بزرگ‌تر و زیباتر نشان داد خانه شود. در اطراف سقف و دیوارها، لامپ‌های کوچک هالوژنی نصب کنید و توسط کلید دیمر به تنظیم نور آن‌ها بپردازید. مناسبترین گزینه برای نورپردازی خانه‌ها، چراغ‌های دکوراتیو میباشند. توصیه می‌شود از ترکیب نور‌های زرد و سفید برای نورپردازی خانه‌های کوچک استفاده کنید.

- استفاده از مبلمان چندمنظوره:

ممکن است برخی مواقع فضای زیادی از اتاق را مبلمان اشغال کند. برای رفع این مشکل، از مبلمان‌های چندمنظوره میتوانید استفاده کنید. برای این که فضای کوچک اتاق، بزرگ نشان داده شود، در مقابل دیوارتان قطعات بزرگ مبلمان را قرار دهید. به این صورت که متناسب با مقیاس اتاق اندازه‎‌ی مبلمان را انتخاب کنید و باعث مسدودی مسیر‌های رفت ‎و آمد در اتاق نشوید.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

از قفسه‌های باز استفاده کنید:

حد الامکان از قفسه‌های باز به جای نوع در دار این قفسه‌ها استفاده کنید. در قفسه‌های باز اشیاء دکوری و گران بها و کتاب‌ها را جایگذاری کنید و در کشو‌های دردار، مابقی آن‌ها را قرار دهید. زیرا این کار باعث به بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه تان و نظم در محیط زندگیتان کمک خواهد کرد.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

- انتخاب کف پوش مناسب برای خانه خانه‌های کوچک:

برای تمامی قسمت‌های خانه از یک کفپوش واحد استفاده کنید. زیرا باعث از بین بردن مرز بین اتاق‌ها می‌شود و فضا خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. دقت کنید که رنگ کفپوش حتماً روشن باشد. برای خانه‌های کوچک پارکت‌های چوبی تیره به هیچ وجه مناسب نیستند. بهتر است از چوب‌های رنگ روشن و یا سنگ و سرامیک‌های ساده و سفید استفاده کنید. اگر تمایل به موکت کردن کف خانه دارید، باید بدانید موکت‌های ساده با رنگ روشن خنثی بهترین انتخاب هستند.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

- هماهنگ کردن رنگ دیوار و مبلمان:

زمانیکه شما از رنگ‌های متضاد استفاده کنید موجب شکسته شدن فضا می‌شود و حتی فضای خانه کوچکتر از اندازه موجود بنظر میرسد. باید متناسب با رنگ دیوار، مبلمان را انتخاب کنید، زیرا کم‌تر تداخل دارند و درنتیجه با فضا ترکیب می‌شوند و باعث می‌شود یک اتاق بزرگ‌تر را در توهم فرد بوجود آورد.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

- مرتب بودن فضا:

وقتی که فضای خانه شلوغ و نامرتب باشد که اتاق شما کلافه کننده و تنگ به نظر میرسد؛ بنابراین همیشه زمانی را برای مرتب کردن اتاق خود تخصیص دهید و به سازمان دهی آن بپردازید. به عنوان مثال هیچ وقت از تعداد زیادی قاب عکس و آثار هنری برای تزیین دیوار اتاق استفاده نکنید، بدین دلیل که دکوراسیون منزل شما شلوغتر به نظر میرسد و علاوه بر ان کوچکی فضا بیشتر به چشم ‎می آید؛ بنابراین در دکوراسیون فضا‌های کوچک و تنگ استفاده از یک تابلو نقاشی بزرگ بسیار بهتر از تعداد زیاد تابلو کوچک میباشد. در ابتدا نقطه کانونی اتاق را موقع تزیین اتاق کوچک تان، مشخص کنید. منظور از نقطه کانونی آن قسمت از اتاق است که با ویژگی‏‌های خاصی که دارد باعث توجه افراد در بدو ورود به آن می‏ شوند. بطور مثال نقطه کانونی در اتاق ناهارخوری میتواند میزتان باشد.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

- توجه به زاویه‌های بسته محیط:

گرد بودن فضا بزرگی می‌آورد و منجر به کوچک‌تر نشان دادن زاویه‌های بسته‌ی محیط می‌شود. فضا‌های کوچک پر از خط‌های مستقیم میباشد. هنگامی که راهرو، پنجره، میز و قفسه‌ها در کنار هم قرار گرفته باشند، باعث بوجود آمدن زاویه‌های تند بسیاری می‌شود. با ایجاد خطوط منحنی، زاویه‌های تند و بلند و خط‌های مستقیم را محو کنید تا باعث بزرگتر نشان دادن فضا شود. برای این منظور از پارچه‌ها استفاده کنید که بسیار مناسب هستند. روی میل پرده پارچه‌ای بیندازید تا حالت والان هلالی بگیرد، یعنی چین دار شود و به دور پنجره آویزان باشد. یا از کاورمبلی که از لبه مبل یا صندلی آویزان است، کمک بگیرید. در صورتیکه تمایل دارید به دکوراسیونتان انحنای بیشتری بدهید، از فرش‌های بیضی و گرد یا بالش استفاده کنید. یکی از دیگر راهکار‌ها اینست که به مبلمان‌هایی که حالت منحنی دارند را انتخاب کنید. برای این منظور از صندلی پشت لبه دار، صندلی‌های خمیده یا مبل‌های استیل گرد و یا از مبل راحتی که شبیه کوهان خمیده و منحنی است استقاده کنید.

ترفند‌ها و نکات طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار