چگونه ویزای نخبگان آمریکا را بگیریم؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۰۴۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 26    -    ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

ویزای نخبگان آمریکا به افرادی تعلق می گیرد که در زمینه کاری خود مهارت و تخصص ویژه ای دارند. افرادی که توانایی فوق العاده ای در حوزه های علمی، هنری، آموزشی، کسب و کار یا ورزشی داشته باشند، می توانند ضمن واجد شرایط بودن، برای دریافت اقامت دائم ایالات متحده با ویزای EB1 و ویزای O اقدام کنند. متقاضی دریافت ویزای نخبگان باید حداقل در یکی از زمینه های ذکر شده سطح بالایی داشته باشد و نشان دهد که تخصص او چگونه می تواند برای ایالات متحده مفید باشد.

جذب نخبگان توسط آمریکا

جوایزی که ممکن است به کمک آن ها بتوانید ویزای نخبگان آمریکا را دریافت کنید عبارتند از جایزه اسکار، مدال المپیک و جایزه نوبل. از آنجایی که تعداد بسیار کمی از افراد چنین جوایز مهمی را دریافت می‌کنند، می‌توان یک مدرک جایگزین برای اثبات توانایی خود به اداره مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارائه دهید؛ مدرکی که معیارهای مورد نیاز قانونی را برآورده می‌کند.

ویزای نخبگان آمریکا

ویزای نخبگان آمریکا شامل زیرمجموعه هایی است که با توجه به هدف مهاجرتی شخص، تعیین می شود.

بطور کلی، دو نوع ویزا برای نخبگان و استعدادهای برجسته وجود دارد: ویزای مهاجرتی نخبگان آمریکاEB1) ) و ویزای غیرمهاجرتی نخبگان آمریکا O)). این دو ویزای نخبگان آمریکا در مدت زمان اقامت تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به مهم ترین تفاوت آن ها اشاره می کنیم. ویزای O اقامت موقت نخبگان را در آمریکا تضمین می کند، در حالی که با EB-1 می توانید اقامت دائم ایالات متحده را دریافت نمایید. ویزای EB-1 به استاندارد بالاتری برای استعدادهای ویژه نیاز دارد. افراد باید به طور کامل مدارک ملی و بین المللی خود را به اثبات برسانند.

شرایط ویزای نخبگان آمریکا

شرایط ویزای نخبگان آمریکا

ویزای EB-1A:

متقاضیانی این ویزا باید قادر به ارائه شواهدی مبنی بر توانایی فوق العاده در علوم، هنر، آموزش، کسب و کار، یا ورزش باشد و در رشته خود یک جایزه ملی یا بین‌المللی معتبر ارائه دهد. متقاضی باید پس از دریافت ویزای نخبگان به کار در زمینه شناخته شده ادامه دهد. از شروط دیگر اخذ ویزای نخبگان آمریکا از نوع مهاجرتی ثبت اختراع، شرکت در پروژه های موفق، مدیریت یک شرکت سودآور و مواردی مشابه است.

در قدم اول دریافت ویزای نخبگان آمریکا باید فرم درخواست ویزا را پر نمایید و وقت مصاحبه خود را در سفارت ایالات متحده تعیین کنید. در مصاحبه، از شما سؤالاتی در مورد تجربه، تحصیلات، شغل و کار در ایالات متحده پرسیده می شود تا مشخص شود که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. به خاطر داشته باشید که شرایط هر کیس یا فرد منحصر به فرد است و ممکن است زمان پردازش متفاوتی داشته باشد.

ویزای O:

شرایط دریافت این نوع ویزا نیز تقریبا مشابه ویزای مهاجرتی نخبگان است. برای واجد شرایط بودن برای این نوع ویزا باید توانایی فوق‌العاده‌ای در سطح ملی یا بین‌المللی داشته باشید، یا سابقه موفقیت‌ قابل اثبات در صنعت فیلم و تلویزیون ارائه دهید. در صورت دریافت ویزای O می توانید به طور موقت برای ادامه کار به ایالات متحده مهاجرت کنید. در دسته O زیرمجموعه های مختلفی وجود دارد.

ویزای نخبگان آمریکا

دریافت ویزای نخبگان آمریکا چقدر طول می کشد؟

فرایند دریافت ویزای EB1 در مدت زمان کمی انجام می گیرد و همین ویژگی یکی از مزایای ارزشمند این ویزا می باشد. سایر ویزاها اغلب به تایید کارفرما نیاز دارند که می‌تواند زمان انتظار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به دلیل اینکه هر فرد توانایی منحصر به فردی ارائه می دهد، یک پنجره زمانی گسترده برای بررسی وجود دارد. معمولا زمان پردازش از 3 تا 12 ماه است، اما گاهی ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

مزایای دریافت ویزای نخبگان آمریکا

این ویزا مزیت های فراوانی دارد. با داشتن ویزای نخبگان به پیشنهاد شغلی دائمی در ایالات متحده یا گواهی کار نیازی نخواهید داشت. علاوه بر این، ویزای نخبگان انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فرآیند ویزای کار دارد و شما می توانید زودتر شغل خود را تغییر دهید. شما باید بتوانید توانایی فوق العاده ای از خود نشان دهید، بنابراین متوسط ​​بودن یا خوب بودن کافی نیست.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
2
خیلی فرار نخبه و مغز کم داریم شما هم راه هاشو یاد بده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
بدشون نمیاد که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
0
بنده نخبه نیستم اما نخبه ها رو دوست دارم برای امثال بنده جا ندارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv