توضیح درباره قیمت عجیب گوجه‌سبز در بازار
کد خبر: ۲۳۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 20    -    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات گفت: بازرسان ما مساله را مورد بررسی قرار داده و این موضوع تکذیب می‌شود. گوجه سبز در بازار تجریش به ازای هر کیلو از ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

در آستانه نوروز ۱۴۰۱ نیز همچون سال‌های گذشته بازار پر رنگ و لعاب تجریش که مملو از هفت‌سین و نوبرانه‌ شده میزبان مردمی‌ است که علیرغم وجود کرونا، برخی ماسک بر چهره و الکل به دست و برخی دیگر با توکل برخدا و اطمینان به واکسن‌هایی که زده‌اند از راه‌های دور و نزدیک به خرید و تماشای بازار شب عید آمده‌اند.

169546519

بازاری که نه تنها در دنیای حقیقی بلکه در فضای مجازی هم رونق دارد و ادمین‌های آن همچون بساط‌گران خیابانی که برای فروش بیشتر اغراق کرده و فریاد می‌زنند، برای جلب توجه مخاطب‌شان تیترهای عجیب می‌نویسند و وایرال می‌کنند.

"گوجه‌ سبز در بازار تجریش‌، کیلویی ۴ میلیون تومان" تیتری که هر پیجی پر و بالی به آن داد و در این روزهای پایانی سال با عکسی از این نوبرانه دلبرانه منتشر کرد و اما واقعیت چیست؟

رضا نامجویان، مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات در این خصوص گفت:

* بازرسان ما مسئله را مورد بررسی قرار داده و این موضوع تکذیب می‌شود. گوجه سبز در بازار تجریش به ازای هر کیلو از ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

* فروشندگان مجاز هستند ۱۰ الی ۱۵ درصد از مبلغ فاکتور افزایش قیمت داشته باشند که بنا بر این اساس و با توجه به این‌که گوجه‌سبز نوبرانه بهار است، کسبه مذکور انحرافی نداشتند.

  • البته این قیمت تا ۱۰ روز آینده شکسته می‌شود و در روزهای آتی روند کاهشی خواهد داشت لذا توصیه ما به شهروندان خرید نکردن این میوه تا رسیدن به سطح منطقی قیمت آن است.
  • ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
3
واقعا خجالت اور است .یعنی کیلیویی 650 هزار تومان قیمت کمی است معادل حقوق یکهفته یکنفر است. واقعا جای تاسف است که گرانی وتورم دارد اینطور زندگی و هست ونیست مردم را می بلعد و مسولیین فقط حرف درمانی می کنند .ولی تورم وگرانی کار خودش را میکند و هر لحظه همه چیز دارد گران و گران تر میشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
2
چرا کیلویی 650 هزارتومان قیمت خورده است؟ چون کسانی پیدا می شوند که بخرند؟ از کی تعارف را کنار گذاشتید؟ لیبرالیسم شاخ و دم دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
2
یه چیزی بگو که بگنجه اگه از مریخ با سفینه سایوز هم آورده باشند باز هم 4 میلیون نمی ارزه
علی
|
United States
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
مقصر اصلی کسانی هستند که می‌خرند. بدون گ‌جه سبز هم میشه زندگی کرد. این چشم تو هم چشمی ما ایرانی‌ها آخر همه‌مان رو کور خواهد کرد.

ناگفته نماند که تو همین خبر نه چندان با ارزش چند کلمه گهربار هم به کلمات کاملأ فارسی در لغتنامه تابناک اضافه شد. ازجمله؛ وایرال، پیج. ادمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار