حمله تروریستی به اتوبوس تیم ملی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار: 2016 January 08    -    ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۱۸ دی (۸ ژانویه) می پردازیم. 
 
۱۸ دی ۸۹، علی دایی سرمربی پرسپولیس در اقدامی عجیب برای انتخاب کاپیتان پرسپولیس بین بازیکنان رای گیری کرد. او هفت بازیکنی که واجد کاپیتانی بودند را انتخاب کرد تا با رای گیری بین آنها کاپیتان پرسپولیس مشخص شود.

شیث رضایی، علیرضا حقیقی، حسین بادامکی، سپهر حیدری ، مازیار زارع، مجتبی شیری و وحید هاشمیان هفت بازیکن منتخب دایی بودند. در نهایت پس از رای گیری ، سپهر حیدری به عنوان کاپیتان اول انتخاب شد. هاشمیان دوم، بادامکی سوم، زارع چهارم، شیری پنجم، شیث ششم و حقیقی هفتم شد.

در این رای گیری همه بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس حتی ژلکو میاچ که تازه به جمع سرخپوشان اضافه شده بود و شناختی از بازیکنان نداشت، شرکت کردند. 
 
۸ ژانویه ۲۰۱۰ و در فاصله یک روز مانده به شروع جام ملتهای آفریقا که در آنگولا برگزار میشد ،در حالی که اتوبوس تیم ملی توگو تازه وارد خاک آنگولا شده بود، افراد مسلح به آنها حمله کردند. در این حمله تروریستی سه نفر کشته شدند و هفت نفر نیز مجروح شدند.

امانویل آدبایور کاپیتان تیم ملی توگو در خصوص این اتفاق گفت: ما درست پنج کیلومتر بود که وارد خاک آنگولا شده بودیم که ناگهان گروهی مسلح بدون اخطار به ما تیر اندازی کردند و ما ۳۰ دقیقه زیر رگبار سلاح های خودکار مهاجمان بودیم.

این اتفاق جام ملت های آفریقا را تحت تاثیر قرار داد و مسئولان فیفا را برای برگزاری مسابقات جام جهانی در قاره آفریقا که قرار بود همان سال برگزار شود را نگران کرد.
 
۸ ژانویه ۲۰۱۲، لیونل مسی با کسب چهارمین توپ طلای متوالی اش جاودانه شد. در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۲، مسی با کنار زدن رونالدو و اینیستا برای چهارمین بار متوالی توپ طلا را به دست آورد و به تنها بازیکن تاریخ تبدیل شد که چهار بار این جایزه را دریافت کرده است. مسی امسال هم شانس اول دریافت این جایزه است و میتواند پنجمین توپ طلای خود را به دست آورد. 
 
۸ ژانویه ۲۰۱۱ ، کنی داگلیش برای دومین بار هدایت لیورپول را بر عهده گرفت و جای روی هاجسون را روی نیمکت این تیم گرفت. او بار اول در سال ۱۹۸۵ و در حالیکه بازیکن لیورپول بود ، سرمربی این تیم هم شد و پنج سال به عنوان مربی و بازیکن در لیورپول حضور داشت.

او سال ۱۹۹۰ از فوتبال خداحافظی کرد و یک سال بعد نیز از هدایت لیورپول هم کنار کشید. داگلیش در سال ۲۰۱۱ دوباره هدایت لیورپول را بر عهده گرفت و این بار یک سال بیشر روی نیمکت این تیم دوام نیاورد.

داگلیش یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ لیورپول بود و طرفداران قرمزهای آنفیلد به وی لقب کینگ کنی را داده بودند.
 
امروز تولد بازیکنانی نظیر جوزپه فاوالی (۱۹۷۲) مدافع ایتالیایی و سابق تیمهای میلان و اینتر، آدریان موتو (۱۹۷۹) مهاجم رومانیایی و سابق تیمهای اینتر، چلسی، یوونتوس و فیورنتینا، داوید سیلوا (۱۹۸۶) مهاجم اسپانیایی منچستر سیتی و کوکه (۱۹۹۲) هافبک اسپانیایی اتلتیکو مادرید است.
باشگاه خبرنگاران
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv