کشف بیش از 1200 جلیقه نجات تقلبی در ترکیه
کد خبر: ۲۳۷۴۴
تاریخ انتشار: 2016 January 07    -    ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
مقامات دولتی ترکیه روز گذشته یک کارگاه غیر قانونی تولید جلیقه‌های تقلبی را در شهر ازمیر واقع در غرب این کشور کشف کردند. در این کارگاه یک هزار و 236 جلیقه نجات تقلبی کشف و ضبط شد.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان "تودی زمان،" این جلیقه‌های تقلبی به منظور جلب پناهجویان برای خرید به قیمت خیلی ارزانتر به آن‌ها فروخته می شود. این روزنامه افزود در تولید این جلیقه‌های تقلبی از مواد غیر شناور استفاده شده است.

کشف بیش از 1200 جلیقه نجات تقلبی در ترکیه

مواد به کار رفته در جلیقه‌های استاندارد از مواد ضد آب است که استفاده کننده ازآن دست‌کم حدود 10 ساعت در آب شناور می ماند این درحالی است که در این جلیقه‌های تقلبی نه فقط از مواد غیر شناور استفاده شده؛ بلکه مواد به کار رفته در آن به گونه‌ای است که آب را بیشتر به خود جذب و استفاده کننده از آن سریع تر غرق می شود.

روز سه شنبه اجساد 34 مهاجر دیگر در سواحل ترکیه یافت شد . این درحالی بود که بسیاری از آن‌ها از جمله تعدادی کودک جلیقه نجات بر تن داشتند.

انتشار عکس‌هایی از پیکر بی‌جان آیلان کردی، کودک سه ساله کُرد تبارِ سوری در ساحل بودروم ترکیه که حین مهاجرت به اروپا در دریای مدیترانه غرق شده بود دنیا را تکان داد و توجهات بیشتری را به رنجی که پناهجویان متحمل می‌شوند جلب کرد.

آژانس امور پناهندگان سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد در سال 2015 در مجموع حدود یک میلیون و 573 پناهجو عمدتا سوری برای فرار از جنگ و خشونت عازم اروپا شده‌اند که از این تعداد، 3هزار و 735 نفر کشته یا مفقود شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار