خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت
کد خبر: ۲۳۶۱۳۸
تاریخ انتشار: 2022 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
لاتا منگشکار خواننده محبوب و قدیمی سینمای هند که چند دهه بجای قهرمانان زن فیلم‌های هندی آواز خوانده بود، در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او ماه ژانویه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد و کم خونی داشت. به همین خاطر و به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بود. پس از مرگ او دولت هند دو روز عزای عمومی اعلام کرد.

لاتا منگشکار خواننده محبوب و قدیمی سینمای هند که چند دهه بجای قهرمانان زن فیلم‌های هندی آواز خوانده بود، در سن 92 سالگی درگذشت. او ماه ژانویه به بیماری کووید-19 مبتلا شد و کم خونی داشت. به همین خاطر و به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بود. پس از مرگ او دولت هند دو روز عزای عمومی اعلام کرد.

خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت

به او لقب «مکله ملودی» و «نایتینگل هند» داده بودند.او کار خود را در سینمای هند از سیزده سالگی در سال 1942 شروع کرد. برای بیش از 30 هزار ترانه به گویش‌های مختلف کشورش خواند. نخستین ترانه او به نام «دل مرا تورا» برای فیلم «مجبور» در سال 1948 منتشر شد و آخرین آلبوم ترانه های او برای یک فیلم سینمایی برای یاش چوپرای فقید در فیلم «ویر زارا» 2004 بود. آخرین تک ترانه لاتا منگشکار در سال 2021 منتشر شد که ادای دینی به ارتش کشورش بود.

خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت

او بالاترین نشان شهروندی، بهارات راتنا را در سال 2001 دریافت کرد. لاتا منگشکار جوایز ملی فراوانی را در طول زندگی خود بدست آورده بود. از جایزه پادما بوشان گرفته تا دادا صاحب پالکی.

دنیای تصویر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار