باورهای غلط و خرافی درباره بارداری مادران میانسال
کد خبر: ۲۳۵۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 February 04    -    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
بارداری در مادران مسن تر خطر سقط جنین و ناهنجاری‌ها ژنتیک جنین را افزایش می دهد به همین جهت معمولا در طول بارداری آنها آزمایش های بیشتری تجویز می شود. در این میان تنها باید به توصیه های متخصصان توجه داشته و به حرف های غیر علمی اعتماد نکنید.
 بارداری در مادران مسن تر خطر سقط جنین و ناهنجاری‌ها ژنتیک جنین را افزایش می دهد به همین جهت معمولا در طول بارداری آنها آزمایش های بیشتری تجویز می شود. در این میان تنها باید به توصیه های متخصصان توجه داشته و به حرف های غیر علمی اعتماد نکنید.
 
باورهای غلط و خرافی درباره بارداری مادران میانسال
 
 این روزها به دلایل مختلفی سن بارداری زیاد شده و بسیاری از مادران در سنین بالای ۳۵ سال اقدام به بچه دار شدن می کنند. باید توجه داشت که سن به عنوان یک فاکتور مهم در بارداری محسوب شده و  هنگام زایمان نیز نقش مهمی دارد؛ بنابراین عمل سزارین برای چنین زنانی بسیار متداول ‌تر است.
 
علاوه بر سن، سلامت روحی و جسمی و تناسب اندام مادر در بارداری بسیار مهم است. اگر زنی با  سن بالای ۳۵ سال قصد باردار شدن داشته باشد پزشک مشاور او ابتدا سلامت بدنی وی را در نظر می گیرد و سپس سن و خطرات آن را محاسبه  خواهد کرد چرا که ممکن است زن میان سالی که قصد مادر شدن دارد، با دارا بودن سابقه بیماری و مشکلات جسمانی نتواند یک بارداری سالم را پیش ببرد. 
 
خوشبختانه مطالعات جدید پژوهشگران توانسته است مسیر بارداری در سنین بالاتر را هموار کند. به تازگی پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تحقیقاتی در مورد زنان باردار بالای ۴۰ سال انجام داده و دریافتند که درصد مسمومیت حاملگی در این افراد تا ۲۶ درصد بیشتر از دیگر زنان باردار خواهد بود. 
محققان دانشگاه ییل آمریکا نیز در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که بارداری در سنین بالا به ویژه بالای ۵۰ سال، علاوه بر وجود یک بارداری پر خطر، احتمال ابتلای مادر به سرطان پستان را افزایش می دهد. به گزارش سیناپرس،  این خطر در افرادی که سرطان پستان نهفته داشته اند و این عارضه در آن ها تشخیص داده نشده بود، بسیار بیشتر است چرا که مادر در طول بارداری ۹ ماهه و دو سال شیردهی نمی تواند هیچگونه تست سرطان و ماموگرافی را انجام دهد.  
 
البته بارداری در میانسالی همواره بد نبوده و تاثیرات مثبتی نیز بر مادر دارد. برای مثال محققان دانشگاه ملبورن استرالیا ارتباط مثبتی بین بارداری‌ های بالاتر از ۳۵ سالگی و عوامل شناختی و ذهنی در اواخر عمر مادر به دست آوردند.  افزایش ترشح هورمون‌ های استروژن و پروژسترون در این دوران بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته و حافظه کلامی، سرعت روانی و حرکتی، توجه و تمرکز، برنامه ‌ریزی و ادراک بصری مادر افزایش پیدا می کند.
 
باورهای غلط و خرافی در مورد بارداری افراد میانسال
 
با افزایش سن باروری، احتمال دو قلوزایی افزایش پیدا می کند: این باور حقیقت ندارد. در واقع دو قلو یا چند قلوزایی ربطی به سن ندارد بلکه در سنین بالای ۳۵ سال استفاده از روش ‌های کمکی باروری باعث افزایش دوقلوزایی می شود. البته این امر ژنتیکی بوده و افزایش احتمال دوقلوزایی در افرادی که سابقه دوقلوزایی در خانواده دارند، بیشتر است. 
 
تحرک مادران میانسال برای جنین مضر است: این باور اشتباه است زیرا حرکات اندام‌ های بالایی کوچک ‌ترین تاثیری بر اندام‌ های میانی و تحتانی ندارند. به گزارش سیناپرس، همیشه متخصصان زنان و زایمان به مادران باردار توصیه می‌ کنند که در دوران بارداری تمرین ‌ها و ورزش های مخصوص این دوران را انجام دهند. 
 
زنان بالای ۳۵ سال نابارور اگر درمان را شروع کنند، داروهای ناباروری تخمک‌های باقی‌مانده را از بین می ‌برند: زنان از دوران جنینی تمام تخمک‌ های کل زندگی را در بدن خود دارند و ماهانه تعدادی از آن ها برای باروری آماده می شوند و تنها یکی از آنها به تخمک گذاری می رسد و مابقی از بین می روند. در واقع درمان ناباروری تعداد تخمک های بالغ را افزایش می دهد تا شانس باروری بالا رود. 
روزپلاس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
2
0
فکت های کهنه را از کجا گیر میاری

میدونم کی هستی و چرا ضدجمعیتی و ضد وطن رفتار میکنی
ولی باور کن لقمه حروم پس دادنش خیلی دردسر داره
حسین
|
France
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
انسان نمیدونه کدوم حرفا رو باور کنه و کدومشون رو نه.یروز می گفتند شیر مادر کامل نیست و شیر خشک به بچتون بدید.عمر اون حرفا بسر رسید.حالا عمر این حرفای جدید چقدره الله اعلم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار