طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه‌ای
کد خبر: ۲۳۵۵۲۴
تاریخ انتشار: 2022 January 31    -    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
سبک مدیترانه ای، تلفیقی از بافت‌ها و رنگ‌های شاد است عشق، عطر و مزه‌ی و همچنین سکونتگاه‌های ساحلی، روز‌های آفتابی و آب‌های فیروزه‌ای درخشان سواحل جنوبی اروپا را تداعی می‌کند. در واقع این مناطق اروپایی به واسطه‌ی این سبک خیره کننده، زیباتر شده اند. سبک مدیترانه ای، تلفیقی از بافت‌ها و رنگ‌های شاد است ...

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟«تابناک با تو» - سبک مدیترانه ای، تلفیقی از بافت‌ها و رنگ‌های شاد است عشق، عطر و مزه‌ی و همچنین سکونتگاه‌های ساحلی، روز‌های آفتابی و آب‌های فیروزه‌ای درخشان سواحل جنوبی اروپا را تداعی می‌کند. در واقع این مناطق اروپایی به واسطه‌ی این سبک خیره کننده، زیباتر شده اند.

سبک مدیترانه ای، تلفیقی از بافت‌ها و رنگ‌های شاد است عشق، عطر و مزه و همچنین سکونتگاه‌های ساحلی، روز‌های آفتابی و آب‌های فیروزه‌ای درخشان سواحل جنوبی اروپا را تداعی می‌کند. در واقع این مناطق اروپایی به واسطه‌ی این سبک خیره کننده، زیباتر شده اند. شاخصه‌ی اصلی این سبک، استفاده از رنگ‌های با تن روشن و گرم و همچنین استفاده از مواد طبیعی مثل چوب و پنبه و سرامیک است. در واقع شما با این سبک، طبیعت را وارد منزل خود می‌کنید.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

در واقع سبک مدیترانه ای، ترکیبی از جسارت، سادگی و راحتی است. این ویژگی سبب شده بتوان از این سبک، هم در خانه‌های ویلایی و هم خانه‌های ﺁپارتمانی استفاده شود. این سبک یک طراحی رنگارنگ و دلنشین است که تلفیقی از معماری مدرن با معماری سنتی اسپانیایی، ایتالیایی و یونانی است.

پس اگر تمایل دارید فضای خانه‌ی شما با عاشقانه‌های آفتابی اسپانیایی، رنگ‌های متعدد و گرم ایتالیایی، طراوات و زیبایی سواحل و دریای یونان و عطر و بوی ادویه‌های مراکش، دل انگیز شود این سبک، بهترین انتخاب برای شما است.

این سبک از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل در کل دنیا است. پس اگر می‌خواهید با اصول سبک مدیترانه‌ای آشنا شوید می‌توانید با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

تاثیر رنگ در سبک مدیترانه‌ای

رنگ در این سبک، از مهم‌ترین فاکتور‌ها است. شما می‌توانید هم رنگ‌های جیغ و هم رنگ‌های خاکی را انتخاب کنید. در واقع انتخاب رنگ صحیح برای دیوارها، مبلمان، پارچه‌ها و کفپوش‌ها در این سبک مهم است. شما در زمان انتخاب رنگ می‌توانید از تن‌های رنگ مختلف مثل آبی، فیروزه ای، بنفش کمرنگ، رنگ‌های شاد گیاهان و یا رنگ شن گرم ساحل کمک بگیرید. اگر به این رنگ‌های سرد علاقه‌ای ندارید می‌توانید از رنگ‌های الهام گرفته از آفتاب مثل زیتونی، قرمز، زرد و قهوه‌ای مایل به قرمز استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

یا اگر دوست ندارید کل دیوارتان از رنگ‌های جیغ، پوشیده شود می‌توانید تنها برای برجسته کردن یک بخش از دیوار، از این رنگ‌ها استفاده کنید. عموما خانه‌هایی که سبک مدیترانه‌ای دارند دارای دیوار‌های روشن و خاکی با لوازم دکوری و مصالحی با رنگ‌های روشن هستند.

بافت دیوار در سبک مدیترانه‌ای

خانه‌های دارای سبک مدیترانه‌ای دارای دیوار‌های بافت دار گچ بری شده هستند. این بافت‌ها شامل بافت‌های ظریف و صاف و بافت‌های درشت و زیاد می‌باشند.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

کفپوش در سبک‌های مدیترانه‌ای

عموما خانه‌هایی که دارای این سبک هستند دارای کفپوش‌های تایلی یا همان کاشی هستند. خنک بودن، نگهداری راحت و مقاوم بودن از مهم‌ترین دلایل استفاده از این کفپوش‌ها است. کاشی‌هایی که با دست رنگ آمیزی شده اند، تراکوتا و سنگ‌های آهک و مرمر بهترین کفپوش‌ها برای این سبک می‌باشند.

استفاده از کاشی‌ها به همراه حصیر نرم یا چوب لمینت و یا تخته‌های چوبی سفید و زبر می‌توانند حس گرمی خانه را افزایش دهد.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

مبلمان در سبک‌های مدیترانه‌ای

مبلمان‌هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند عموما بزرگ، حکاکی شده، روستیک و محکم می‌باشند. روکش این مبلمان‌ها عموما از چرم و یا روکش‌های طرح دار می‌باشند. اگر می‌خواهید این سبک را وارد منزل خود کنید حتما باید مبلمان و لوازم جانبی آن از عناصر طبیعی مثل چوب، شیشه، سنگ و آهن‌های کار شده باشد. رنگ سرد طبیعی این عناصر باید با رنگ روشن پارچه‌های کوسن، فرش و ملافه‌ها ترکیب شود.

اگر از پس هزینه‌های قطعات بزرگ برای مبلمان بر نمی‌آیید می‌توانید از قطعات کوچکتر روستیک مثل میز ورودی یا صندلی‌های تکی و یا آینه‌های چوبی روستیک استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

پرده‌ها و لوازم پارچه‌ای مورد استفاده در سبک‌های مدیترانه‌ای

معمولا تمام اتاق‌های خانه‌های سبک مدیترانه‌ای دارای منسوجات پنبه ای، پشمی و یا ابریشمی هستند. پرده‌هایی که در این سبک استفاده می‌شود باید ساده و بدون طرح و منگوله و سایر تزئینات این چنینی باشند. به همین دلیل پرده ها، بالش‌ها و فرش‌های این سبک را با پارچه‌های سنگین، درست می‌کنند تا ظاهر آن‌ها به مانند پارچه‌های طرح دار شود. فرش از دیگر فاکتور‌های مهم این سبک است که حس کلاسیک و قدیمی بودن را بهتر منتقل می‌کند.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

آهن در سبک‌های مدیترانه‌ای

آهن‌های کار شده یا همان فرفورژه‌ها از دیگر فاکتور‌های این سبک است. شما می‌توانید از عناصر به عنوان پایه آباژورها، شمعدان و چلچراغ‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید دستگیره‌های درب، لولا و و ابزار‌های کابینت را آهنی انتخاب کنید. اگر از هزینه‌ی این کار، برایتان زیاد است می‌توانید این قطعات را با رنگ به شکل آهنی دربیاورید.

انتخاب اکسسوری‌های تزئینی در سبک‌های مدیترانه‌ای

این سبک یکی از بهترین سبک‌ها برای به نمایش گذاشتن آثار هنری دست ساز، مانند بطری‌های سرامیکی، ظروف سفالی و پذیرایی چوبی می‌باشد. البته باید دقت کنید که این اکسسوری‌ها کاربردی باشند در غیر این صورت، فضا شلوغ می‌شود. تجملات و شلوغی بیش از حد با قوانین این سبک، مغایرت دارد.

در این سبک نمی‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید و به جای ﺁن باید از گچ‌های رنگ روشن استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

پنجره‌ها و نور در سبک‌های مدیترانه‌ای

از مهم‌ترین شاخصه‌های خانه‌ها با سبک مدیترانه‌ای این است که همیشه، از نور طبیعی فراوان سرشار هستند. در واقع این خانه‌ها بدون پنجره‌های بزرگ و نسیم‌های دل انگیز دریایی اصلا لذت بخش نمی‌باشند. برای اینکه این انعکاس نور در خانه هایتان بیشتر شود می‌توانید از رنگ‌های روشن و آینه‌ها برای انعکاس نور استفاده کنید.

سبک مدیترانه‌ای یونانی چگونه است؟

این سبک سنتی دارای دیوار‌های گچی سفید، کفپوش‌های چوبی و مبلمان‌های کبالت آبی و چوبی می‌باشد. لوستر، قفسه‌ها و لوازم جانبی آن، ستون‌ها و قوس‌های مرتب، مبلمان‌های مدرن با تکه‌های تماما سفید و پاسیو‌های معمولی از دیگر المان‌های این سبک می‌باشند.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

سبک مدیترانه‌ای ایتالیایی چگونه است؟

رنگ و بافت از مهم‌ترین شاخصه‌های این سبک است. مبلمان چدنی، کف‌های چوبی و سنگی، دیوار‌های گچ بری قهوه ای، طاق و دیوار‌های بافت دار، مبلمان‌های به سبک منطقه‌ای با سایه‌های قهوه ای، خاکی و زرد از مهم‌ترین المان‌های این سبک می‌باشند.

سبک مدیترانه‌ای اسپانیایی چگونه است؟

مبلمان‌های مراکشی، نقاشی‌های دیواری معرق، رنگ‌های زیبا و پر جنب و جوش، سنگ‌های کبالت آبی، زرد و قرمز تیره، استفاده از موزاییک‌ها در قاب آینه، تابلو فرش ها، گلدان‌های سفالی، لامپ، دیوار‌های به رنگ بنفش عمیق و یا آبی، کاشی‌های چهار گوشه‌ای معمولی و کاشی کاری معرق از مهم‌ترین المان‌های این سبک می‌باشد.

طراحی داخلی خانه به سبک مدیترانه ای چیست؟

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار