امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند
کد خبر: ۲۳۲۹۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 03    -    ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش به پیشنهادی که از امارات متحده عربی در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کرده بود، واکنش "مثبت" داشته است.وی با اشاره به اینکه انگیزه اماراتی‌ها از تغییر مسیر زمینی به عراق به جای ایران، کوتاه‌تر کردن زمان حمل و نقل محموله‌ها است، گفت: در صورت اجرای پروژه‌های ریلی و زمینی می‌توان زمان ارسال کالاها را کاهش کرد.
بغداد الیوم نوشت: مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش به پیشنهادی که از امارات متحده عربی در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کرده بود، واکنش "مثبت" داشته است.
 
وزیر خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی که محتوای آن توسط خبرگزاری آناتولی منتشر شده و طی آن به تعدادی از مسائل محلی و منطقه ای پرداخته است، اظهار داشت: "ما پیشنهادی از امارات برای امضای قرارداد در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کردیم. دولت ما از این پیشنهاد استقبال کرده و در حال حاضر در حال مذاکره بر روی آن هستیم. ما می خواهیم شاهد امضای این توافق را در حاشیه سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امارات در فوریه آینده باشیم."
 
امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند
 
چاووش اوغلو با اشاره به اینکه انگیزه اماراتی‌ها از تغییر مسیر زمینی به عراق به جای ایران، کوتاه‌تر کردن زمان حمل و نقل محموله‌ها است، گفت: در صورت اجرای پروژه‌های ریلی و زمینی می‌توان زمان ارسال کالاها را کاهش کرد.
 
وی گفت: "وقتی محاسبه می کنیم، هر محموله ای که در حال حاضر از استانبول به مقصد امارات خارج می شود بین 25 تا 28 روز از طریق دریا طول می کشد، اما از طریق زمینی 10 روز طول می کشد. با این حال، بخش زیادی از این زمان صرف ترخیص کالا از گمرک می شود." .
 
وی افزود: "این زمان باید کاهش یابد. بنابراین شاید بتوانیم پس از امضای چنین توافقی در سطح دوجانبه، آن را در سطح سه جانبه امضا کنیم."
 
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه عادی سازی روابط آنکارا با ابوظبی در بسیاری از زمینه ها تأثیر خواهد داشت و آنها از هم اکنون شاهد این تأثیرات بوده اند، خاطرنشان کرد: سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امارات در فوریه آینده نیز انگیزه جدیدی به این روابط خواهد داد.
 
چاووش اوغلو گفت: تنش‌های منطقه‌ای میان امارات و ایران بر روابط تاثیر داشته است، اما با وجود آن، همواره شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و تجارت بوده‌ایم.
انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
1
16
دور زدن نیست منطق سود و زیان است .
همه چیو سیاسی نبینیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
4
11
شما چقدر پر رویید. صبح تا شب پیام نفرین و نفرت برای کل مردم دنیا میفرستید و در توهم عاریایی خودتون رو برتر از همه میدونین ( که در عمل اتفاقا بدتر از همه اید ) اما تا کسی بهتون میگه بالا چشمتون ابروئه بهتون برمیخوره و توهم توطئه میزنید

انگار بقیه کشورها نوکر شما هستن. برو بابا
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
تو اگر شعور میداشتی میفهمیدی که تو این دوره و زمانه مسئولین نه به اریایی بودن ما اهمیت میدهند و نه به ملیت بلکه به امت بها میدهند و گرفتاری های ما همینه.البته چون ایرانی نیستی نمیفهمی که چی میگی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
1
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
اين نتيجه تعاملات مسئولين كشور ما با كشورهاي همسايه است . وقتي اينها با ما اينگونه رفتار مي كنن ، واي بحال روسيه و چين و كشورهاي غربي. وقتي از ديدگاه مسئولين كشور منافع ملي در اولويت هاي آخر باشد ، بهتر از اين نخواهد شد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار