خشم آفریقا از فروش یک کلید در انگلیس
کد خبر: ۲۳۲۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 02    -    ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
بنا بر اطلاعات مندرج در سایت خانه حراج «گورنزی»، قرار است، این کلید در ۲۸ ژانویه به حراج گذاشته شود و تصریح شده که علاوه بر کلید سلول نسلون ماندلا، برخی دیگر از وسایل او از جمله پیراهن، عینک، خودکار او نیز عرضه خواهد شد.

خشم آفریقا از فروش یک کلید در انگلیس

خشم آفریقا از فروش یک کلید در انگلیساختصاصی تابناک با تو؛ چند روز پیش خبر رسید، کلید سلول زندان نلسون ماندلا در جزیره روبن در حراجی به فروش خواهد رسید؛ اما حالا خبر رسیده که جنوب‌آفریقا، این حراجی برای فروش کلید زندان را محکوم کرده است.

نلسون ماندلا به مدت ۲۷ سال، در جزیره روبن زندانی شد و قرار است کلید زندان او در حراجی «گورنزی»، بریتانیا در ماه ژانویه به فروش برسد.

آقای ناتی‌امتتهوا وزیر ورزش، هنر و فرهنگ جنوب‌آفریقا در این باره گفت: قابل درک نیست که حراجی انگلیسی با توجه به اینکه تاریخ دردناک کشور ما و سمبل بودن کلید را می‌داند قصد فروش کلید را دارد؛ بدون اینکه با دولت آفریقا و مسئولان فرهنگی جنوب آفریقا و موزه جزیره روبن مشورت کنند.

خشم آفریقا از فروش یک کلیو در انگلیس

گفته می‌شود کریستو‌ براند، نگهبان سابق زندان ماندلا، قصد دارد این کلید را بفروشد.

امتتهوا افزود: این کلید جزو املاک مردم آفریقای جنوبی و موزه جزیره روبن و دولت جنوب آفریقا است و به شخق خاصی تعلق ندارد و این کلید باید به مالکان قانونی بازگردانده و حراجی متوقف شود.

نلسون‌ماندلا در ۹۵ سالگی در سال ۲۰۱۳ از دنیا رفت، او فعال مبارز علیه آپارتاید بود.

خشم آفریقا از فروش یک کلیو در انگلیس

جزیره روبن در حال حاضر یک موزه ملی و یک سایت میراث جهانی است و به گفته آقای امتتهوا، اشیای مرتبط با این جزیره نیز «اهمیت فرهنگی، میراثی و تاریخی» دارند زیرا دوران تلخ مبارزه با رژیم نژادپرست آپارتاید و «عزم یک ملت برای رسیدن به آزادی» را یادآوری می‌کنند.

بنا بر اطلاعات مندرج در سایت خانه حراج «گورنزی»، قرار است این کلید در ۲۸ ژانویه به حراج گذاشته شود و تصریح شده که علاوه بر کلید سلول نسلون ماندلا، برخی دیگر از وسایل او از جمله پیراهن، عینک، خودکار او نیز عرضه خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
1
جنوب آفریقا!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
شما ببخش
مترجم جوای کرد کم تجربه بود
منظورش افریقای جنوبی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار