طرز تهیه توپک بادنجان
کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: 2016 January 03    -    ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
در صورت تمایل، می‌توانید به جای چرخ گوشت از غذاساز استفاده کنید که در این صورت، به جای پیاز چهار قاچ شده، باید از پیاز رنده و آب گرفته شده المان تکنیک استفاده کنید.
طرز تهیه توپک بادنجان

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده سازی: 15 دقیقه
زمان استراحت: ۳۰ دقیقه
زمان پخت: ۲۰ دقیقه

مواد لازم

بادنجان (باپوست و طولی خرد شده) - ۱۵۰ گرم
برنج (پخته شده) - ۶۰ گرم
گوشت مخلوط گوسفند و گوساله (خرد شده) - ۲۵۰ گرم
سبزی* (پاک شده) - ۴۰ گرم
پیاز (چهار قاچ شده) - ۱ عدد
ادویه مخلوط** (پودر شده) - ۱ قاشق چایخوری
نمک – ۲/۱ قاشق چایخوری
پودر سوخاری - به مقدار لازم
تخم مرغ (هم زده شده) - ۱ عدد
روغن مایع - به مقدار لازم

* سبزی شامل جعفری و گشنیز از هر کدام به یک اندازه است.

** ادویه مخلوط شامل زردچوبه (۱ قاشق سوپخوری)، فلفل قرمز (۱ قاشق سوپخوری)، زیره سبز (۲/۱ قاشق سوپخوری) و دارچین (۲/۱ قاشق سوپخوری) به صورت پودر شده است.

طرز تهیه توپک بادنجان

روش تهیه

۱. بادنجان‌ها را روی صفحه گریل چرب شده، گریل کنید، سپس پوست آن‌ها را بگیرید و از چرخ گوشت رَد کنید. برنج، گوشت، سبزی و پیاز را نیز به ترتیب از چرخ گوشت، رد کنید؛

۲. بادنجان های چرخشده را در ظرفی ریخته، گوشت، برنج، سبزی، پیاز، ادویه مخلوط و نمک را به آن افزوده و با دست ورز دهید تا یکدست شده و کاملاً حالت چسبندگی پیدا کند. مایه آماده شده را بهمدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد؛

۳. کفِ دستتان را با آب، کمی خیس کنید. از مایه آماده شده به اندازه نارنگی برداشته و به شکل گرد فرم دهید. ابتدا آن‌ها را در پودر سوخاری، سپس در تخممرغ و مجدداً در پودر سوخاری بغلتانید و در قابلمه ای کوچک حاوی روغن داغِ فراوان، سرخ کنید (روغن جوش). توپک‌ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود، سپس در ظرف موردنظر چیده و به همراه ترشی سرو کنید.

پیشنهاد

در صورت تمایل، می‌توانید به جای چرخ گوشت از غذاساز استفاده کنید که در این صورت، بهجای پیاز چهار قاچ شده، باید از پیاز رنده و آب گرفته شده المان تکنیک استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار