زنان محجبه، بیشترین قربانیان اسلام‌هراسی در آمریکا
کد خبر: ۲۲۹۴۷
تاریخ انتشار: 2015 December 30    -    ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
bato-adv
bato-adv

در پی شدت گرفتن اسلام‌هراسی و احساسات منفی علیه مسلمانان به ویژه پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس و سن‌برناردینو، بانوان مسلمان به دلیل سهولت شناسایی به خاطر حجابشان، بیش از بقیه مسلمانان هدف قرار گرفته‌اند.

هنگامیکه «ترمین کلیبو» 19 ساله، برای تعطیلات از شهر شیکاگو به خانه‌اش در واشنگتن دی‌سی آمد، تصمیم گرفت به نشانه همبستگی با مسلمانان حجاب بر سر بگذارد.

کلیبو که دانشجوی کالج ویتون در شهر شیکاگو است، می‌گوید: روسری سر کردم تا با مسلمانان که پیوسته در اینجا هدف توهین و آزار و اذیت هستند، ابراز همبستگی کنم.

کلیبو افزود که تعدادی از دانشجویان کالج آن‌ها نیز مانند او تصمیم گرفتند کریسمس امسال به نشانه حمایت از مسلمانان باحجاب شوند.

 

اقدام این دانشجویان در پی آن انجام شد که لاریسیا هوکینز، استادعلوم سیاسی کالج مسیحی ویتون در روز 24 آذر ماه در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که مسلمانان و مسیحیان یک خدا را می‌پرستند و از همه بانوان خواست که در تعطیلات سال نو برای اعلام همبستگی با خواهران مسلمان، حجاب بر سر بگذارند.

اقدام این استاد کالج ویتون با واکنش‌های زیادی مواجه شد و مسئولان این کالج او را برای مدتی از کار معلق کردند.

کلیبو یکی از کسانی بود که به این فراخوان، پاسخ مثبت داد. او می‌گوید: هرکس که چهره خاورمیانه‌ای و همچنین حجاب داشته باشد با یک سری فرضیات منفی مشخص مواجه است.

وی افزود: من به عنوان یک مسیحی که تلاش می‌کند به پیام مسیح در عشق ورزیدن به همسایه عمل کند، معتقدم که با زنان مسلمانان باید با احترام رفتار شود.کلیبو گفت: امروز شرایط دشواری برای زنان مسلمان در آمریکا وجود دارد.

 

پس از حملات تروریستی در پاریس و سن‌برناردینو، بسیاری از بانوان مسلمان محجبه می‌گویند که در خیابان افراد به آن‌ها خیره می‌شوند، بر سر آن‌ها فریاد می‌کشند و مورد حمله فیزیکی قرار می‌دهند.

یاسمین تائب از اعضای گروه حقوق مدنی «کمیته قانونگذاری ملی دوستان» که در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی کار می‌کند، می‌گوید: بانوان مسلمان به خاطر حجاب بارزترین نماد اسلام هستند و به همین خاطر به راحتی مورد هدف قرار می‌گیرند.

اوضاع به گونه‌ای است که دو زن مسلمان در شهر نیویورک تصمیم به راه‌اندازی کلاس‌های آموزش دفاع شخصی برای بانوان کرده‌اند که حتی بانوانی از نیوجرسی و کنتیکت (شهرهای اطراف) نیز در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

یزمین تائب گفت: زنان مسلمان از اینکه تنها بیرون روند، هراسان هستند و کمتر تمایل به انجام این کار دارند.

وی افزود: دلیلی وجود ندارد که زنان و مردان بی‌گناه اینگونه هدف حمله قرار بگیرند. از سوی دیگر، گروه‌هایی مانند دانشجویان کالج ویتون نیز تلاش می‌کنند تا حمایت خود را از جامعه مسلمانان به ویژه بانوان نشان دهند.



منبری ها
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv