سرقت از خانم‌ها با نسکافه‌های بی‌هوش کننده
کد خبر: ۲۲۰۵۷۰
تاریخ انتشار: 2021 August 22    -    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری فردی خبر داد که اموال سوژه‌های خود را به بهانه ازدواج سرقت می کرد.
 سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: خانمی ۴۲ ساله ساکن شهرستان خلخال با ارائه پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد توسط شخصی به اسم سلمان بی هوش شده و مقداری طلا به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان از وی سرقت شده است که پرونده برای پی جویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی ارجاع شد.
 
وی افزود: شاکی ادامه داد که از طریق سایت همسریابی با مردی به اسم سلمان اهل شهرستان شیراز آشنا شدم و برای ملاقات به شهرستان خلخال آمده و پس از گفتگو، سلمان با جلب اعتماد و به انگیزه ازدواج من را سوار خودرو خود کرد و در طول مسیر یک لیوان نسکافه به من تعارف کرد، ولی بعد از نوشیدن، بی هوش و روز بعد در عوارضی تهران بصورت نیمه جان توسط اهالی محل رویت شدم؛ لذا به بیمارستان منتقل و در آنجا متوجه به سرقت رفتن طلاجاتم شامل النگو و گردنبند و گوشواره به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه تلفن همراهم شدم.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با عنایت به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم پرونده بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرارگرفت که هویت کامل متهم توسط کارآگاهان بدست آمد و یافته‌ها حاکی از آن بود که وی در بیشتر شهر‌های کشور در حال تردد بوده و نقطه ثابتی برای اسکان ندارد.
 
وی افزود: یافته‌ها حاکی از آن بود سلمان دارای ۲ همسر است که یکی از آن‌ها ساکن مشهد بوده و فوت کرده است و دیگری ساکن شهرستانی از توابع زنجان است، سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهم در شهرستان زنجان کشف شد و با هماهنگی قضائی متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و از مخفیگاه وی مقادیر زیادی قرص‌های بی هوشی و تعدادی نسکافه که درب بعضی از آنان باز و مجدداً چسب خورده بود کشف شد.
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال سلمان به پایگاه، در تحقیقات بعمل آمده ابتدا منکر هرگونه بزهی بوده و لیکن زمانی که خود را در محاصره قرائن و مستندات دیده ناچاراً لب به اعتراف گشوده و علاوه بر سرقت بعنف از شاکی به شیوه بیهوشی، به ۵ فقره سرقت دیگر از خانم‌ها به شیوه و شگرد مشابه و به بهانه آشنایی در سایت همسریابی و ازدواج در شهرستان‌های اسلامشهر، اراک و کرمان معترف شد که پس از اطلاع رسانی دستگیری متهم به فرماندهی انتظامی استان‌های مربوطه هر ۵ مال باخته به این پلیس مراجعه و سلمان را مورد شناسایی قرار دادند.
 
سردار لطفی ادامه داد: اموال مسروقه مال باختگان به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. نسکافه‌های مکشوفه از متهم که درب آن‌ها باز و مجدداً چسبانده شده بودند جهت بررسی آزمایشگاهی و نوع مواد موجود درآن به مرکز تشخیص هویت ارسال و برابر گزارش کارشناسان آزمایشگاهی مرکز تشخیص هویت مشخص شده که نسکافه‌های مکشوفه حاوی داروی بیهوشی بوده که متهم برای سوژه‌های خود آماده کرده است.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با عنایت به احتمال ارتکاب سرقت‌های دیگر به شیوه و شگرد مشابه در دیگر استان‌ها مراتب دستگیری وی به فرماندهان انتظامی سراسرکشور اطلاع رسانی گردیده و با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات متهم تحت نظر قرار گرفته است.
 
 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار