بیماری های قلبی اولین عامل مرگ ایرانی‌ها
کد خبر: ۲۱۵۹۶
تاریخ انتشار: 2015 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
 دبیر همایش آترودی- تصلب شرائین- گفت: بررسی ها نشان می دهد درحال حاضر بیماری های قلبی و عروقی نخستین و بیشترین عامل مرگ و میر ایرانی هاست.

نریمان صدری در حاشیه سومین همایش سراسری آتروترومبوسیت ضمن اعلام این خبر اظهارکرد:خوشبختانه به تازگی سند ملی کنترل وپیشگیری و مدیریت بیماری های غیر واگیر وعوامل خطر مرتبط با آنها نیز مشخص شده که بر اساس آن باید دید که در افق 20 ساله کشور چه قدم هایی برای کنترل خوب آن بیماری ها برداریم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به شکل جدی در کارگروه هایی مشغول کار است و هدف گذاری این سند بر این اساس است که بتواینم طی 20 تا 25 سال آینده جامعه ای داشته باشیم که سیگار کمتری درآن استفاده شود و مردم تحرک بیشتری داشته باشند و در غذاها هم از نمک و چربی های مضر کمتری استفاده شود.

صدری خاطرنشان کرد: در عین حال زیرساخت بهداشت و درمان کشورنیزباید بتواند پاسخگوی دسترسی درست به مشاوره های لازم و داروهای لازم برای کنترل و مدیریت بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و سایر بیماری های غیر واگیر نیز باشد.

مدیرعامل سانوفی با اشاره به اهمیت سومین همایش سراسری آتروترمبوسیت (تصلب شرایین) افزود: دراین همایش متخصصین داخلی ،نگاهی به چگونگی مدیریت بهتر بیماری های قلبی، عروقی و عروق مغزی وتلاش برای کاهش این بیماری ها دارند وتوصیه های مهمی نیزدراین باره ارایه می شود.

گفتنی است سومین همایش یکروزه بررسی و ارزیابی اثرات آترواسکلروز ( تصلب شرایین ) برروی عروق بدن انسان با عنوان آترودی با همکاری انجمن آترواسکلروز ایران ، انجمن سکته مغزی ایران ، انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران ، انجمن قلب ایران وشرکت سانوفی صبح روز27 آذرماه 94 در سالن زرین هتل پارسیان آزادی تهران درجریان است.

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار